ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت زینب کریمیان، روزنامه‌نگار و صالح دلدم، تهیه‌کننده و کارگردان سینما

منابع خبری از زینب کریمیان، خبرنگار بازداشت شده، به عنوان خبرنگار نزدیک به دولت یازدهم نام برده‌اند. صالح دلدم هم هفته گذشته از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

زینب کریمیان، روزنامه‌نگار بازداشت شده در ایران

منابع خبری از زینب کریمیان به عنوان خبرنگار نزدیک به دولت یازدهم و فعال در حوزه اطلاع‌رسانی دولت نام برده‌اند. گفته می‌شود که او از همکاران برنامه‌های تلویزیونی رضا رشیدپور، مجری برنامه‌ها و گفت‌و‌گوهای انتقادی است.

سایت کلمه گزارش کرده است که زینب کریمیان، هفته گذشته و پس از بازداشت روزنامه‌نگار دیگری به نام طاهره ریاحی دستگیر شده است. از وزارت اطلاعات به عنوان نهاد مسئول بازداشت این روزنامه‌نگاران نام برده شده است.

در همین زمینه

اطلاع دقیقی از علت بازداشت زینب کریمیان در دست نیست و به گزارش کلمه، خانواده او هم از علت بازداشت او اطلاع دقیقی ندارند.

زینب کریمیان در تماسی تلفنی از سلامت حال خود به آنها خبر داده است.

علاوه بر زینب کریمیان، صالح دلدم، تهیه کننده و کارگردان جوان سینما نیز در بازداشت است.

گفته می‌شود که او هم هفته گذشته از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و علت بازداشتش هم تا‌کنون نامشخص نشده است.

پیش از این و در ماه دی، مأموران امنیتی با حکم دادستانی برای بازداشت صالح دلدم به خانه او ریخته بودند اما نتوانسته بودند او را بازداشت کنند. اتهام این تهیه‌کننده و کارگردان سینما، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

صالح دلدم، تهیه‌کننده و کارگردان سینما که به تازگی بازداشت شده است

صالح دلدم که عضو مسئول شاخه هنرمندان حزب مردم‌سالاری‌ست در چند سال‌ اخیر چندین بار به دلیل برخی اظهاراتش از سوی اداره اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات احضار شده بود. او سابقه بازداشت هم دارد و در سال ۸۸ به اتهام فعالیت‌های تبلیغاتی دستگیر شده است.

در ما‌ه‌های اخیر فشارها بر روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی، فعالان عرصه زنان و فعالان سیاسی افزایش یافته است و مأموران وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه با هجوم به خانه برخی از این فعالان، به تفتیش منزل و ضبط وسایلی همچون کامپیوتر، موبایل و کتاب‌های‌شان کرده‌اند.

روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اغلب در تنازعات سیاسی یا در جریان پروژه‌های امنیتی بازداشت و به حبس محکوم می‌شوند. یکی از آخرین نمونه‌ها از بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران کلید زدن«پروژه نفوذ» بود که به دنبال طرح این واژه از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره نفوذ غرب در کشور کلید خورد:

در جریان این پروژه روزنامه‌نگارانی همچون آفرین چیت‌ساز، عیسی سحرخیز، احسان مازندران و سامان صفرزایی بازداشت و به حبس محکوم شدند. در این پروژه داود اسدی هم به عنوان روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای بازداشت شد اما بر اساس اطلاعات موجود او فعالیتی در حوزه رسانه ندارد: «جعل روزنامه‌نگار» در پروژه امنیتی نفوذ

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    آرش صادقی ظرف روزهای گذشته به دلیل «حالت تهوع و بالا آوردن خون آبه» به بهداری منتقل و با دستگاه اکسیژن و سرم به وی رسیدگی شده بود. از آقای صادقی آزمایش خون و مدفوع و ادرار گرفته شده که در مدفوع وی خون دیده شده و به گفته پزشک بهداری خونریزی معده وی همچنان ادامه دارد. یک منبع نزدیک به این زندانی بیمار در مورد نحوه رسیدگی پزشکی به وی تاکید کرد: «فقط برای آرش داروی ضد تهوع تجویز میشود که به گفته پزشک برای وضعیت وخیم جسمانی وی عوارض بدی را به همراه دارد.» تداوم وضعیت نامناسب جسمی آرش صادقی درحالی است که دادستانی و سپاه با اعزام و بستری شدن وی در بیمارستان مخالفت میکنند. آقای صادقی که چندی قبل در هفتاد و دومین روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داده بود، با تاخیر ۴ روزه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. پزشک متخصص ارشد بیمارستان تایید کرد که او خونریزی ۱۲.۵ درصد معده، کمبود هموگلوبین (کمخونی) شدید و عفونت شدید ریه داشته و بایستی دستکم ۴ الی ۵ روز در بیمارستان بستری شود. با این حال، با فشار دادستانی، حفاظت زندان و سپاه ثارالله، این زندانی با حالت وخیم جسمی و علیرغم مقاومت پزشکان، شامگاه به زندان اوین عودت داده شد.!