ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض بازداشت‌شدگان «پروژه نفوذ» ‌به احکام‌شان

آفرین چیت‌ساز، احسان مازندانی، احسان صفرزایی و داود اسدی که به پنج تا ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند، با ارائه لایحه فرجام‌خواهی به حکم‌های صادر‌ شده اعتراض کرد‌ند.

احسان مازندانی، داود اسدی، سامان صفرزایی و آفرین چیت‌ساز که سال گذشته و در جریان «پروژه نفوذ» بازداشت شدند و پس از چند ماه حبس، به پنج تا ۱۰ سال زندان محکوم شدند، با ارائه لایحه فرجام‌خواهی به حکم‌های صادر‌ شده اعتراض کرد‌ند.

رای دادگاه عیسی سحر‌خیز که همزمان با این افراد و در جریان همین پروژه و پرونده‌سازی اطلاعات سپاه بازداشت شد، هنوز صادر نشده است.

خبر اعتراض به احکام صادر‌ شده برای این افراد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه در حالی روز یک‌شنبه دوم خرداد در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است که دو روز پیش از آن (۳۱ اردیبهشت)، ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، از «بی‌خبری مطلق» از همسرش پس از انتقال از بند هشت زندان اوین به مکان نامعلوم خبر داد.

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت که احسان مازندرانی برای او وصیت‌نامه فرستاده است.

اتهام این افراد که در میان آن‌ها داود اسدی سابقه روزنامه‌نگاری ندارد، اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است: «جعل روزنامه‌نگار» در پروژه امنیتی نفوذ

بر اساس احکامی که قاضی مقیسه صادر کرده است، آفرین چیت‌ساز به‌اتهام اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، احسان مازندرانی به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت به تحمل هفت سال حبس تعزیری و داود اسدی و سامان صفرزایی نیز به‌ اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، هر کدام به تحمل پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

ایران با ٣۶ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ است.

این کشور در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۷۳ قرار دارد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.