ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احسان مازندرانی برای همسرش وصیت‌نامه فرستاده است

ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی از «بی‌خبری مطلق» از همسرش پس از انتقال از بند ۸ زندان اوین به مکان نامعلوم خبر داده است.

ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی، از «بی‌خبری مطلق» از همسرش پس از انتقال از بند هشت زندان اوین به مکان نامعلوم خبر داده است.

ملیحه حسینی ۳۱ اردیبهشت ماه در صفحه اینستاگرام خود نوشته که احسان مازندرانی پیش از انتقال به مکانی نامعلوم، «وصیت‌نامه» خود را برای او پست کرده است.

او در این پست اینستاگرامی کوتاه نوشته است: «نمی‌دونم با تو چه کردند که تصمیم گرفتی وصیت‌نامه بنویسی و برایم پست کنی و بعدش بی‌خبری مطلق»

ملیحه حسینی پیشتر خبر داده بود که در مراجعه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به او گفته‌اند که به دستور قاضی مقیسه، احسان مازندرانی به بند ۲ الف زندان اوین که در اختیار سپاه است منتقل شده، اما پس از مراجعه خانم حسینی به زندان، به او گفته‌اند که همسرش در بند ۲ الف نیست و  پاسخ دیگری هم به او نداده‌اند.

احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول سابق روزنامه فرهیختگان است که ۱۱ آبان ماه سال گذشته بازداشت شد. آفرین چیت‌ساز، یادداشت‌نویس روزنامه ایران، سامان صفرزایی، دبیر بین‌الملل نشریه اندیشه پویا و عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز همان روز بازداشت شدند و هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون آزاد نشده‌اند.

این افراد همگی در راستای یک  پروژه امنیتی که مقام‌های قضایی و امنیتی ایران از آن با نام «نفوذ» یاد می‌کنند.

بر اساس حکم دادگاه که اوایل اردیبهشت ماه امسال صادر شد، احسان مازندرانی به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز (RSF)، در بیانیه‌‌ای محکوم شدن این روزنامه‌نگاران در ایران را «قاطعانه» محکوم و از افراد بازداشت شده به عنوان قربانیان موج بازداشت ۱۱ آبان ماه سال گذشته یاد کرد.

احسان مازندرانی پیش از این نیز در اسفند ۱۳۹۱ در پی موج بازداشت روزنامه‌نگاران در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

او بر اثر شرایط زندان به «بیماری ریوی» نیز مبتلا شده است.

ایران با ٣۶ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ است.

این کشور در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۷۳ قرار دارد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.