ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در معدن مس سرچشمه؛ یک کشته و چند مجروح

انفجاری که روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه در واحد مولیبدن معدن مس سرچشمه کرمان رخ داد باعث مرگ یک کارگر و مجروح شدن پنج کارگر دیگر شد.

انفجاری که روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه در واحد مولیبدن معدن مس سرچشمه کرمان رخ داد باعث مرگ یک کارگر و مجروح شدن پنج کارگر دیگر شد.

تصویری از دو کارگر مجروح معدن مس سرچشمه- منبع: ایلنا

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، به نقل از تعدادی از کارگران معدن مس سرچشمه حدود ساعت سه بعد ظهر روز گذشته (دوشنبه) انفجاری در واحد مولیبدن معدن مس سرچشمه به‌وقوع پیوست که در پی آن کارگری با نام سعید عباس‌پور جان خود را از دست داد.

علی استبرقی، اصغر میرزایی، علی عظیمی، علی آقایی و جواد بختیاری، کارگرانی هستند که در این حادثه مجروح شده‌اند. دو نفر از آن‌ها به نام‌های اصغر میرزایی و جواد بختیاری هم اکنون در بخش «ای.سی.یو» بیمارستان علی ابن ابیطالب شهرستان رفسنجان بستری هستند. گزارش دقیقی از حال عمومی این دو کارگر در دست نیست.

به گفته علی میرافضلی، مدیر روابط عمومی مس منطقه‌ای کرمان این کارگران در حال برشکاری بودند که  کپسول اکسیژن منفجر شده است.

این کارگران برای دو شرکت پیمانکاری «آسیا کانی» و «حامی فراور الوند» کار می‌کردند.

آمار مرگ یا مجروح شدن در حین کار در ایران کماکان بالاست و بخشی از کارگران از شرایط امن و استاندارد در محل کار برخوردار نیستند.

از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال ۲۳۸ تن در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. این آمار را مدیر کل پزشکی قانونی تهران اعلام کرده است. به‌گفته‌ مسعود قادی پاشا، ۵ تن از کشته‌شدگان زن بوده‌اند.

برآورد می‌شود که آمار واقعی حوادث کار بیشتر از میزان رسمی باشد و به سبب غیرقانونی کار کردن بخشی از کارگران، حوادثی که در حین کار برای آنان رخ می‌دهد در جایی ثبت نمی‌شود.

سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی، کمبود اکسیژن به دلیل فراهم نشدن ایمنی کار برای کارگران از سوی کارفرما از عوامل مرگ ناشی از حوادث کار است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.