ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۸۰۰ کارگر ساختمانی در نیمه اول سال ۹۵ قربانی حوادث کار شده‌اند

به گفته‌ یک فعال انجمن‌های صنفی کارگران کردستان، تنها در شش ماه اول سال جاری ۸۰۰ کارگر ساختمانی جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست داده‌اند.

میکائیل صدیقی نائب رئیس "کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی کردستان" می‌گوید در شش ماه اول سال جاری، بیش از ۸۰۰ کارگر ساختمانی جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست داده‌اند. او تعداد کارگران ساختمانی که سال ۹۴ در اثر حوادث کار فوت کرده‌اند را ۱۲۰۰ تن اعلام کرد.

عکس: از آرشیو

به این ترتیب، حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان که منجر به مرگ می‌شوند در سال جاری به نسبت سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته‌ی صدیقی بی‌توجهی کارفرمایان و عدم رعایت ضوابظ ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، به افزایش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان منجر شده است و از آن جا که اغلب کارگران ساختمانی بیمه نیستند پس از مرگ یا از کارافتادگی کارگران، خانواده آن‌ها مشمول هیچگونه حمایتی نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) صدیقی در ادامه به وضعیت کارگاه‌های ساختمانی در کردستان و فراوانی حوادث ناشی از کار در این کارگاه‌ها تاکید کرد. او به عنوان یکی از تازه‌ترین موارد اینگونه حوادث به مرگ یک کارگر ۶۵ ساله در مریوان در اثر سقوط از طبقه پنجم اشاره کرد که همین چند روز پیش اتفاق افتاده است.

صدیقی خواهان تعطیلی کارگاه‌هایی که ضوابط ایمنی کار را رعایت نمی‌کنند و آموزش ضوابط ایمنی به مهندسان، استادکاران و کارگران شد.

چنین برآورد می‌شود که آمار رسمی تنها بخشی از حوادث کار را در بر می‌گیرد و بسیاری از حوادث کار حتی اگر منجر به مرگ کارگر شوند، ثبت نمی‌شوند.

خبر مربوط به مرگ بیش از ۸۰۰ کارگر تنها در بخش ساختمان و در شش ماهه اول امسال در حالی منتشر می‌شود که کمتر از یک ماه قبل پزشکی قانونی آمار کشته‌شدگان در اثر حوادث ناشی از کار در کلیه بخش‌ها را در ۸ ماه اول سال جاری ۲۳۸ تن اعلام کرده بود. مسعود قادری گفته بود میزان قربانیان حوادث کار نسبت به سال قبل ۷/۱ درصد کاهش داشته است.

اخبار کارگری زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.