ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگران کاغذسازی نوظهور در اعتراض به تعویق دستمزدها و اخراج

تعداد کارگران کارخانه کاغذسازی نوظهور (محصولات نرمه) از سال گذشته تا کنون از ۵۰۰ به ۱۰۰ تن رسیده و تنها ۱۲ تن از آنان رسمی هستند.

حدود ۵۰ تن از کارگران کاغذسازی نوظهور (محصولات نرمه) امروز دوشنبه ۱۱ بهمن، در اعتراض به نپرداختن دستمزدها، اخراج‌های گسترده و عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، دست به اعتصاب زدند.

تجمع امروز-کارگران حقوق ۵ ماه سال ۹۴ و سه ماه سال ۹۵ را طلبکارند و در معرض اخراج اند

کارگران حاضر د راجتماع امروز به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته‌اند حدود ۱۰۰ کارگر موجود این کارخانه ۵ ماه مطالبات مزدی مربوط به سال ۹۴ و ۳ ماه مطالبات خود در سال ۹۵ را دریافت نکرده‌اند.

از سال گذشته تاکنون بخش اعظم ۵۰۰ کارگر این کارخانه به تدریج اخراج شده‌اند. بیشتر کارگران اخراج شده بیش از ۱۵ سال سابقه کار داشته‌اند. مدیریت کارخانه کمبود نقدینگی را عامل اخراج کارگران اعلام کرده است.

در سال جاری تعداد کارگران به ۲۶۰ رسیده اما اخراج‌ کارگران هنوز ادامه دارد. از این گذشته کارگران اخراج شده نتوانسته‌اند از بیمه بیکاری استفاده کنند، زیرا کارفرما حق بیمه آنها را به سازمان تأمین اجتماعی نپرداخته است.

کاغذسازی نوظهور (محصولات نرمه) در جاده قدیم کرج واقع شده است. طی مدت کوتاهی تعداد کارگران آن از ۵۰۰ به ۱۰۰ تن کاهش یافته که تنها ۱۲ تن از آنان رسمی هستند و سایر کارگران با قراردادهای یک ماهه به کار اشتغال دارند و نگران از دست دادن شغل خود هستند.

کارگران گفته‌اند در صورتی که مدیریت کارخانه به خواسته‌های آنان پاسخ ندهد به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

اخبار کارگری زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.