ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام شش زندانی جرایم مواد مخدر همزمان با بررسی طرح مجازات جایگزین

در سه روز آخر بهمن‌ماه شش محکوم به جرایم مرتبط با حمل و نگهداری مواد مخدر، از جمله دو زندانی بلوچ در زندان بیرجند اعدام شده‌اند.

شش زندانی محکوم به جرایم مرتبط با مواد مخدر طی سه روز در زندان بیرجند اعدام شدند.

عکس آرشیوی

به گزارش پایگاه خبری «کمپین فعالان بلوچ»، در سه روز آخر بهمن‌ماه شش محکوم به جرایم مرتبط با حمل و نگهداری مواد مخدر، از جمله دو زندانی بلوچ در زندان بیرجند اعدام شده‌اند. از مشخصات دقیق اعدام‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

اعدام زندانیان مرتبط با جرایم مواد مخدر در حالی ادامه پیدا می‌کند که مجلس ایران به تازگی یک فوریت طرح مجازات جایگزین اعدام در مورد برخی مجرمان مواد مخدر را تصویب کرده است اما زمان رسیدگی به این طرح در مجلس هنوز مشخص نیست.

بسیاری از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان اصلاح قانون مجازات اعدام و یافتن مجازات‌های جایگزین در رابطه با مجرمان مواد مخدر هستند. جلیل رحیمی، دبیر کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اوایل بهمن‌ماه گفته بود که مجازات اعدام به یک «آسیب» بدل شده و باید سیاست‌های چنددهه اخیر در رابطه با مواد مخدر را تغییر داد. بیش‌ترین اعدام‌ها در ایران در ارتباط با جرایم مواد مخدر است.

تنها چندروز پس از سخنان رحیمی، قوه قضائیه اعلام کرد که برای اظهارنظر درباره طرح مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر مهلت می‌خواهد. اما در بهمن‌ماه و پس از شروع سال جدید میلادی، تعداد اعدام‌ها در ایران رو به افزایش گذاشت و در زندان‌های قم، زابل، مشهد، بیرجند و قزل‌حصار کرج مجرمان مواد مخدر به چوبه‌های دار سپرده شدند.

سازمان حقوق بشر ایران پیش از این هشدار داده بود که با توجه به تجربه‌های مشابه سال‌های قبل در جمهوری اسلامی، شمار اعدام‌ها در آستانه انتخابات افزایش خواهد یافت.

شمار مجازات اعدام در ایران تنها از چین کمتر است و از منظر فراوانی اعدام نسبت به جمعیت کشور، در رتبه نخست جهان قرار دارد. آمار یک‌هزار اعدام ایران در سال ۲۰۱۵ در طول ربع قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.