ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: اعدام ۱۰ نفر در یک روز به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر

بر اساس خبرهایی که از زندان‌های قم و زابل به فعالان حقوق بشر رسیده، ۱۰ زندانی محکوم به اعدام در این دو زندان اعدام شدند: هفت زندانی در زندان قم و سه زندانی در زندان زابل.

بر اساس خبرهایی که از زندان‌های قم و زابل به فعالان حقوق بشر رسیده است، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۰ زندانی محکوم به اعدام در این دو زندان اعدام شدند: هفت زندانی در زندان قم و سه زندانی در زندان زابل.

عکس، آرشیو

در میان زندانیانی که به اتهام انجام جرایم مربوط به مواد مخدر، ساعت شش صبح در زندان لنگرود قم به دار آویخته شده‌اند، دست‌کم یک زندانی فرصت اعاده دادرسی پیدا نکرده است و روند دادرسی عادلانه در مورد او نقض شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مدارک مرتبط با صدور حکم اعدام برای این فرد را منتشر کرده و یک منبع نزدیک به خانواده او هم گفته است که او (فرد اعدام شده)، روز پیش از اعدام آخرین ملاقاتش را با خانواده انجام داده است: «دادستان قم تازه منصوب شده است و با این اعدام‌ها قصد زهر چشم گرفتن داشته است. متأسفانه حتی به وکیل آقای {...} فرصت ندادند طبق ماده ۴۷۷ تقاضای اعاده دادرسی دهد و با تمسخر به او گفته بودند فردا در مراسم ختم موکلش شرکت کند.»

این فرد که نام و هویتش منتشر شده، متولد سال ١٣۶٩ بوده است. هویت شش زندانی اعدام شده دیگر مشخص نیست و رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری درباره این اعدام‌ها منتشر نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.