ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد منتظری، از بازداشت برای اجرای حکم ابلاغ نشده تا هشت روز مرخصی ناگهانی

یک روز پس از فراخواندن بدون احضاریه و بازداشت احمد منتظری در دادگاه ویژه روحانیت، به او هشت روز مرخصی داده شده است. منتظری در مدت بازداشت در سلول انفرادی بوده است.

بنابر اعلام کانال تلگرامی «آیت‌الله منتظری»، احمد منتظری به مرخصی آمده است. او روز چهارشنبه چهارم اسفند به صورت شفاهی به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده بود و پس از حضور در آنجا بازداشت شده بود.

احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری

بر اساس خبر منتشر شده، احمد منتظری پس از بازداشت در سلول انفرادی نگهداری شده، اما «ساعت ۲۲ شامگاه پنج‌شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۵، گویا یک‌باره رویه تغییر کرده و به وی هشت روز مرخصی داده شده است.»

احمد منتظری از ۲۰ مرداد ۹۵ و یک روز پس از انتشار فایل صوتی صحبت‌های پدرش آیت‌الله حسینعلی منتظری با هیأت تصمیم‌گیری درباره زندانیان سیاسی در سال ۶۷ معروف به «هیأت مرگ»، تحت فشار قرار گرفت و حدود ۱۰ بار برای ارائه توضیح و بازجویی به دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شد: بازجویی چندباره از احمد منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی

او در نهایت به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، افشای اسرار نظام و تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار فایل صوتی پدرش در مجموع به ۲۱ سال زندان و سه سال خلع لباس محکوم شد. این حکم دی‌ ماه سال جاری به دادگاه تجدیدنظر رفت و گرچه تا پیش از بازداشت احمد منتظری نتیجه آن اعلام نشده بود، اما محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تأیید و نهایی خواهد شد.

پس از بازداشت احمد منتظری اما روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت قم با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت پسر آیت‌الله منتظری برای اجرای حکم شش سال زندان خبر داد: «{احمد منتظری} که در پی اقداماتی علیه نظام و اهانت و دورغ‌پردازی نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شش سال زندان محکوم شده بود، امروز برای اجرای حکم بازداشت شد.

از متن اطلاعیه روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت قم:

«در پی اقدامات آقای احمد منتظری مبنی بر تضعیف مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهانت، افترا و دروغ‌پردازی‌های متعدد وی نسبت به معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی، نامبرده در دادگاه بدوی محاکمه که متعاقب اعتراض به رأی صادره، دادگاه تجدیدنظر (متشکل از قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور شاغل در دادگاه ویژه روحانیت) با حضور ایشان تشکیل و به شش سال حبس قطعی محکوم شده است. محکومیت وی در تاریخ ۴ /۱۲/ ۱۳۹۵ اجرا گردید.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.