ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراکسیون امید مجلس: روحانی به قدر کافی به ممنوع‌التصویری خاتمی و وضعیت زندانیان سیاسی توجه نکرده است

سخنگوی فراکسیون امید گفته است در جلسه این فراکسیون با روحانی، به او گفته شده که باید به‌ عنوان مجری قانون اساسی، بیش از این به موضوع ممنوع‌التصویری خاتمی توجه می‌کرده است.

در جلسه روز دوشنبه ۲۳ اسفند فراکسیون امید مجلس با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، از موضع او در قبال موضوع ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران و وضعیت زندانیان سیاسی انتقاد شده است.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران

به نظر می‌رسد این انتقادها که احتمالاً برای تشویق روحانی به دقت بیشتر درباره این موضوعات طرح شده‌اند، بیش از آنکه از سر توجه به حقوق مدنی و شهروندی افراد باشند، با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ مطرح می‌شوند.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید که به عنوان فراکسیون حامی حسن روحانی شناخته می‌شود، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که در جلسه امروز به رییس‌جمهوری گفته شده است که باید به‌ عنوان مجری قانون اساسی، بیش از این به موضوع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی توجه می‌کرده است.

همچنین در مورد بحث زندانی‌های سیاسی، انتظار این بوده که اقدامات مؤثرتری انجام شود.

بهرام پارسایی:

«بعضی دیگر از اعضا نیز درباره مسائل سیاسی از جمله لزوم افزایش سطح آزادی در دانشگاه‌ها تأکید کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به موضوع آزادی بیان شدند.»

با وجود وعده‌های دولت روحانی برای از بین بردن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها، هنوز تشکل‌های دانشجویی زیادی برای دریافت مجوز فعالیت مشکل دارند.

به گفته پارسایی، فضای دانشگاه‌های کشور در آستانه انتخابات آن‌چنان که انتظار می‌رود گرم نیست که این مسأله باید بیش از این مورد توجه دولت باشد.

این در حالی‌ست که روحانی در همین نشست گفته است که آزادی احزاب و مطبوعات بیشتر و برخورد با آن‌ها کمتر شده است و در بخش فرهنگی و در انتشار کتاب نیز محدودیت‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

منتقدان دولت یازدهم اما این‌گونه اظهارنظرهای رییس جمهوری ایران را به دور از واقعیت‌های موجود و تبلیغاتی می‌دانند. این در حالی‌ست که برخی مقام‌های حکومتی هم با وجود نزدیکی مواضع‌شان به روحانی، از عملکرد دولت او در حوزه آزادی‌ بیان انتقاد دارند.

در همین زمینه:

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس، به دیگر مسائلی که در جلسه فراکسیون امید با روحانی مطرح شده است نیز اشاره کرده است:

«برخی نمایندگان تأکید کردند که دولت باید در چینش مدیریت‌ها و انتخاب مدیران و دادن مسئولیت‌ها با رویکرد ملی نگاه کند. همین‌طور برخی از دوستان اهل تسنن نیز بر لزوم توجه به این مهم تأکید کردند.»

زنان عضو فراکسیون امید نیز استفاده بیشتر از ظرفیت زنان توانمند در عرصه‌های مدیریتی را خواستار شده‌اند.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین گفته است که با توجه به حمایت شب گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از حسن روحانی، این فراکسیون هم «همگام با جریان اصلاحات» از روحانی حمایت خواهد کرد.

حسن روحانی اما در این جلسه بر بحث اقتصاد مقاومتی تأکید کرده که مورد توجه رهبر جمهوری اسلامی است. او وضعیت خود در انتخابات را نیز بسیار امیدوار‌کننده دانسته و گزارشی نیز درباره عملکرد دولت ارائه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    خیلی چیزا مطلوب نیست ارجاع به کتاب حکومت. اسلامی پدر گرامی