ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات هیات رییسه ائتلاف تازه اصلاح‌طلبان برگزار شد

شورای تازه تأسیس «هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» انتخابات هیئت رئیسه خود را برگزار کردند. این مجموعه منشعب از «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان» است که در پیوند با انتخابات اسفند سال ۹۴ تشکیل شده بود.

شورای تازه تأسیس «هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» با حضور دبیران کل ۱۸ حزب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلب انتخابات هیئت رئیسه خود را برگزار کردند. این مجموعه منشعب از «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان» است که در پیوند با انتخابات اسفند سال ۹۴ تشکیل شده بود.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز سه‌شنبه ۸ فروردین نشست «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» کشور با حضور دبیران کل ۱۸ حزب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در محل دفتر مرکزی «مجمع نیروهای خط امام» تشکیل شد.
در این جلسه آیین‌نامه جدید این شورا با اصلاحاتی به تصویب رسید که طبق آن، هیئت رئیسه شورا به‌صورت دوره‌ای سه ماهه و با قرعه‌کشی تعیین می‌شوند.
محمدرضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری، اعظم طالقانی دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی، احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) و سید جمشید اوشال دبیر کل حزب ایثارگران انقلاب اسلامی به‌عنوان اعضای هیئت رئیسه دوره‌ای سه ماه اول سال ۹۶ انتخاب شدند.
در این جلسه قرار شد که محسن رهامی به‌عنوان رئیس کمیته انتخابات، نسبت به صدور احکام رئیس ستاد مرکزی انتخابات، روسای ستاد مناطق تهران، استان‌ها و شهرستان‌ها و مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌ها اقدام کند.
موافقت با درخواست پیوستن «حزب وفاق» و «حزب وحدت ایران اسلامی» در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، دیگر موضوع این نشست بود و به این ترتیب، تعداد احزاب عضو این شورا به ۲۰ حزب افزایش خواهد یافت.

انشعاب در اردوگاه اصلاح‌طلبان چند ماه مانده به انتخابات

مهرماه ۱۳۹۵ هفت تشکل اصلاح طلب عضو «شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان» با انتشار بیانیه‌ای جدایی خود را از این شورا کلید زدند. «شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان» که با محوریت سیدمحمد خاتمی و محمدرضا عارف و با حضور نمایندگان گروه‌های تشکیل دهنده «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» تشکیل شده بود وظیفه سیاست‌گذاری نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات قبلی مجلس خبرگان و مجلس دهم در اسفند ۹۴ را برعهده داشت.

مجمع نیروهای خط امام، حزب اعتماد ملی، حزب مردم سالاری، حزب اراده ملت ایران، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، انجمن اسلامی‌مهندسان ایران، حزب وحدت و همکاری ملی هفت حزب اصلاح‌طلب امضا کننده این بیانیه بودند. حزب اعتماد ملی چند روز پس از انتشار این بیانیه امضا خود را پس گرفت و آن را تکذیب کرد.

در بیانیه هفت حزب اصلاح‌طلب آمده بود: «شورای سیاست گذاری، مأموریت انتخاباتی برای اسفند ۹۴ داشته و با پایان همان انتخابات، مأموریت‌اش پایان یافته تلقی می‌شود.»

۲۹ اسفند ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم از «تشکیل ائتلاف ۱+۲۱ اصلاح‌طلبان، شامل حدود ۱۷ گروه و حزب سیاسی که برخی از این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی خارج از شورای هماهنگی هستند» خبر داده بود. محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگویی به تسنیم گفته بود که ائتلاف ۱+۲۱ جدا از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت خواهد کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به‌طور همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

اعظم طالقانی حضور در «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» را تکذیب کرد

اعظم طالقانی در واپسین ساعت‌های سه‌شنبه ۸ فروردین با انتشار یادداشتی که خطاب به خبرگزاری ایرنا نوشته است، حضور جامعه زنان انقلاب اسلامی در جمع «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» را تکذیب کرد.

اعظم طالقانی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی اطلاعی از برگزاری نشست شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب کشور با حضور دبیران کل ۱۸ حزب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در تاریخ و محل مورد اشاره در متن خبر ندارد و نماینده حزب نیز در این نشست حضور نداشته است. حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی نسبت به تحولات و دستورجلسات این نشست کاملا بی‌اطلاع است. بنابراین عضویت حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی و دبیرکل آن در هیات رییسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب بلاموضوع است.»

همچنین در انتهای این یادداشت خانم طالقانی عنوان داشته است که حزب جامعه زنان درحال حاضر عضو «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» هم نیست تا بخواهد از آن انشعاب نماید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کتایون

    آنهایی که از هم اکنون نتوانند بر سر انتخاب یک هیئت رئیسه توافق کنند و بخواهند برای دوره های سه ماهه آنهم از طریق قرعه کشی این کار را انجام دهند، چگونه می توانند بر سر مسائل مهم سیاسی توافق کنند؟ کدام حزب و یا اتحادی می تواند با هیئت رئیسه سه ماهه بطور جدی و حرفه ای کار کند؟ هر هیئت رئیسه ای تا بیاید با کارها و وظایفش آشنا شود، هنوز به برنامه ریزی و اجرای آنها نرسیده بایستی به گروه دیگری واگذار کند و باز روز از نو ... عجبا!