ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● دیدگاه

پرسش از همسر محترم "آیت الله قتل عام"

اکبر گنجی − خانم جمیله علم الهدی، همسر "آیت الله قتل عام" بودن چه احساسی دارد؟

خانم جمیله علم الهدی،

همسر "آیت الله قتل عام" بودن چه احساسی دارد؟

آیا شما حاضر هستید که مردم ایران هزینه‌های سنگین اعمال جنایتکارانه همسرتان را پرداخت کنند؟ مردم تمایل دارند از نظرات همسر نامزد ریاست جمهوری در خصوص سرکوب‌های چهار دهه گذشته شوهرش آگاه شوند.

میلیون‌ها تن مشتاقند بدانند آیا همسر نامزد ریاست جمهوری موافق آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی- لااقل زنان زندانی- است یا موافق ادامه سرکوب زنان به دلیل ابراز عقایدشان است؟

مادری از مادران دادخواه خاوران − جمیله علم الهدی همسر سید ابراهیم رئیسی («آیت الله قتل عام»)

امر خصوصی و امر عمومی

تفکیک حوزه خصوصی از حوزه عمومی یکی از تفکیک‌های با ارزش در عصر جدید است. البته این تفکیک از سوی فمینیست‌ها و نحله‌های دیگر با نقدهایی مواجه شده است. دفاع از حوزه خصوصی شهروندان در برابر دخالت قدرت لویاتانی رژیم سیاسی اساس این تمایز است.

اما وقتی نوبت به خود رژیم سیاسی می‌رسد، زندگی خصوصی دولتمردان (افرادی که مسئولیت‌های قوای مجریه و مقننه و قضائیه را بر عهده دارند)، به زندگی عمومی شهروندان تبدیل می‌شود. برای این که آنان دارای قدرت بوده و نسبت آنان با شهروندان، رابطه قدرتمندان با فاقدان قدرت است. مردم باید بدانند چه افرادی بر آن‌ها حکومت می‌کنند. آنان می‌توانند با توسل به قدرتشان فسادهای جنسی و اقتصادی و قضایی و...مرتکب شوند.

اعمال و رفتارهای مردها لزوماً ربطی همسرانشان ندارد. به عنوان مثال، مأمورین اطلاعاتی و امنیتی ممکن است هیچ گاه شغلشان را به همسرانشان نگویند یا کارهایی را که انجام داده اند، به همسرانشان اطلاع ندهند، که نمی‌دهند.

تفاوت آیت الله علم الهدی با ملاعمر و ابوبکر بغدادی

این که خانم جمیله علم الهدی- دختر آیت الله علم الهدی و همسر ابراهیم رئیسی- دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت است، نشان می‌دهد که آیت الله علم الهدی، ابوبکر بغدادی یا ملاعمر نیست. این که این او دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده علوم تربیتی، رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی است، هم نشان دهنده این است که آیت الله علم الهدی ابوبکر بغدادی و ملاعمر نیست. آیت الله علم الهدی یک فقیه بنیادگراست، اما در بسط قشری گری و روایت بنیادگرایانه از اسلام تا ملاعمر و ابوبکر بغدادی پیش نرفته است.

سید ابراهیم رئیسی جوان، آن هنگام که در هیئت‌های مرگ تجربه می‌آموخت
سید ابراهیم رئیسی جوان، آن هنگام که در هیئت‌های مرگ تجربه می‌آموخت، برای ریاست جمهوری؟

آگاه شدن از قتل عام تابستان ۱۳۶۷

اگر مسئولیت‌های همزمان جمیله علم الهدی محصول رانت سیاسی پدر و همسرشان نباشد، شایسته تقدیر است.

فرض من این است که وقتی ابراهیم رئیسی در حال قتل عام چند هزار زندانی سیاسی و عقیدتی محکوم به حبس مدت دار بود، هیچ اطلاعی به همسرشان در این زمینه نداده است.

فرض می‌کنم که از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۹۵که نوار جلسه آیت الله منتظری با اعضای هیئت مرگ منتشر شد، جمیله علم الهدی هیچ اطلاعی از آن قتل عام نداشت.

پرسش من این است: وقتی نوار آیت الله منتظری منتشر شد، احساس ایشان چه بود؟ صدها نفر از اعدام شدگان زن بودند.

ابراهیم رئیسی در ۹۶/۰۲/۰۳ در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی- برای توضیح کارنامه اش و کسب رأی مردم- به آن‌ها گفت : "در دهه ۶۰ نیز به دلیل آشنایی با شهید مظلوم بهشتی وارد عرصه قضایی شدم. در دهه ۶۰ توفیق احقاق حقوق مردم، برخورد با مفاسد اجتماعی، مقابله با اخلال‌گران عرصه عمومی و کوتاه کردن سایه تروریست‌های جنایتکار از سر مردم را داشتم."

پس یکی از توفیقات ابراهیم رئیسی قتل عام چند هزار زندانی است که در دادگاه‌های غیر علنی و فاقد وکیل دهه شصت به حبس‌های مدت دار محکوم شده بودند. رئیسی این توفیق را به عنوان یکی از دستاوردهای زندگی خود برای رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۹۶ مطرح می‌سازد.

خانم جمیله علم الهدی با خواندن این جملات همسرشان چه احساسی پیدا می‌کنند؟ آیا ایشان هم به قتل عام چند هزار زندانی سیاسی و عقیدتی توسط همسرشان افتخار می‌کنند؟

خانم جمیله علم الهدی در مصاحبه‌ای که بعداً توسط ستاد ابراهیم رئیسی مخدوش اعلام شد (مخدوش، نه به کلی کاذب) از کارنامه قضایی همسرشان دفاع جانانه‌ای کرده است. وقتی آیت الله منتظری، ابراهیم رئیسی و دیگر اعضای "هیئت مرگ" را "جنایتکاران تاریخ" خواند، هیچ یک از آنها به این عنوان اعتراض نکرد.

پرسش من این است: همسر یکی از "جنایتکاران تاریخ" بودن چه احساسی دارد؟ اگر تاکنون هیچ یک از دانشجویان ایشان جرأت نکرده‌اند در این مورد از ایشان سئوالی بپرسند، شاید از این به بعد، دانشجویی از ایشان بپرسد: داوری و احساس شما از اعدام چند هزار زندانی سیاسی و عقیدتی توسط همسرتان چیست؟ چه احساسی دارید وقتی نخبگان همسرتان را "آیت الله قتل عام" می‌خوانند؟

مسئله زهرا رهنورد

ابراهیم رئیسی با افتخار در سرکوب جنبش سبز مشارکت مستقیم داشته است (رجوع شود به مقاله " "آیت الله قتل عام" و سرکوب جنبش سبز و رهبرانش"). تعدادی از افرادی که ماه‌ها قبل از جنبش سبز بازداشت شده بودند، به عنوان فعالین جنبش سبز اعدام کردند و ابراهیم رئیسی به دروغ آنها را فتنه گران پس از انتخابات خواند.

خانم جمیله علم الهدی، داوری اخلاقی و حقوقی شما چیست؟ چه احساسی دارید؟

ابراهیم رئیسی گفته است که حکم "سران فتنه"- یعنی مهندس موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی- اعدام است که نظام به آنها ترحم و ارفاق کرده و در حصر نگاهشان داشته است.

داوری اخلاقی و حقوقی شما درباره این حکم همسرتان چیست؟ چه احساسی دارید؟

خانم دکتر زهرا رهنورد متولد ۱۳۲۴ هستند. پیش از انقلاب، مهندس موسوی را با زهرا رهنورد می‌شناختند. یعنی می‌گفتند او همسر زهرا رهنورد است. این هنرمند سالخورده، اینک در ۷۲ سالگی است. از آخر بهمن ۱۳۸۹ تاکنون در منزلش زندانی شده است. همسر شما در این حصر نقش مستقیم داشته و تازه مدعی است که حکم ایشان اعدام است.

داوری اخلاقی و حقوقی شما در این خصوص چیست؟

زهرا رهنورد بیش از ۶ سال است که در حصر است. او همچون شما زن است. از نظر شغلی، همکار شما محسوب می‌شود. آیا تاکنون حتی یک بار از همسرتان در این خصوص سئوال کرده اید؟

اگر داستان قتل عام زندانیان سیاسی و عقیدتی را نمی‌دانستید، داستان سرکوب جنبش سبز که آشکار و شفاف بود.

فقط زهرا رهنورد نبود، حدود چهار هزار نفر بازداشت شدند. صدها نفر شکنجه گردیدند. چند تن در زیر شکنجه به شهادت رسیدند. ده‌ها تن را مجبور به اعترافات تلویزیونی کردند. صدها نفر را سال‌ها زندانی کردند. در تمامی این سرکوب ها، همسر شما نقش مستقیم داشت.

داوری اخلاقی و حقوقی شما چه بود و چیست؟ همسر "آیت الله قتل عام" بودن چه احساسی دارد؟

این پرسش‌ها به سبب دفاع جانانه شما از کارنامه قضایی همسرتان مطرح شد. این پرسش‌ها برای این مطرح شد که او قصد دارد رئیس جمهوری ایران شود و این هدف اگر محقق شود، هزینه‌های سنگینی بر ایرانیان از سوی جامعه بین المللی تحمیل خواهد شد.

آیا شما حاضر هستید که مردم ایران هزینه‌های سنگین اعمال جنایتکارانه همسرتان را پرداخت کنند؟ مردم تمایل دارند از نظرات همسر نامزد ریاست جمهوری در خصوص سرکوب‌های چهار دهه گذشته شوهرش آگاه شوند.

میلیون‌ها تن مشتاقند بدانند آیا همسر نامزد ریاست جمهوری موافق آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی- لااقل زنان زندانی- است یا موافق ادامه سرکوب زنان به دلیل ابراز عقایدشان است؟

از همین نویسنده

در همین زمینه

نظرسنجی درباره کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری

موضع سیاسی و منش و جهان‌بینی این کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلسرد

    خطاب به بهرنگ عزیز جانا سخن از زبان ما می گویی. تنها فرق داعش یه با خمینیست ها روکش هایی ظریف و نیز تلبیس و مکاری آخوند شیعه و سبعیت عریان داعش است. مگر در همین حکومت حکم سنگسار و قطع دست و کور کردن با اسید نمی دهند.. به هر حال حرف ما یکی است. . یک نکته جدید در مورد شو انتخاباتی: فرمانده سپاه به کاندیدها تشر زده که وارد حیطه نظامی نشوند. بسم الله پیشکش . دیگر چه فرقی دارد. کی انتخاب شود؟

  • بهرنگ

    1) آخوند خمینی [دیوانه] در مقدمه کتاب "ولایت فقیه" می نویسد: "قوانین قرآن مربوط به هزار و چهارصد سال پیش است. زمانی که در غرب هیچ خبری نبود و ساکنانش در توحش به سر می بردند و آمریکا سرزمین سرخ پوستان نیمه وحشی بود. در این روزگار دو مملکت پهناور ایران و روم محکوم استبداد و اشرافیت و تبعیض و تسلط قدرتمندان بودند و اثری از حکومت مردم و قانون در آن ها نبود. خدای تبارک و تعالی در این روزگار به وسیله رسول اکرم (ص) قوانینی فرستاد که انسان از عظمت آنها به شگفت می آید. اسلام برای همه امور قانون و آداب آورده است. برای انسان پیش از آن که نطفه اش منعقد شود تا پس از آن که به گور می رود قانون وضع کرده است. حقوق اسلام یک حقوق مترقی و متکامل و جامع است. کتاب های قطوری در این باره از دیر زمان نوشته شده است. این نوشته ها احکام "قضا" و "معاملات" و "حدود" و "قصاص" تا روابط بین ملت ها و مقررات صلح و جنگ و حقوق بین الملل عمومی و خصوصی را شامل می شود و این ها شمه ای از احکام و نظامات اسلام است. هیچ موضوع حیاتی نیست که اسلام تکلیفی برای آن مقرر نداشته و حکمی در باره آن نداده باشد. دست های اجانب است که اذهان را از اسلام منحرف کرده و چنین عنوان کرده که اسلام چیزی ندارد." 2) شما اگر این عبارت خمینی را به عربی ترجمه کنید و به هر عرب زبان در هر کجای دنیا ـ از جمله عراق و سوریه ـ نشان دهید بی معطلی به شما خواهد گفت: هُوَالدّاعش لعنة الله علیه. یعنی: این داعش است. لعنت خدا بر او باد! 3) من حالا یکی از این "حقوق مترقی و متکامل و جامع" را که خمینی ابله و جنایتکار به ظن خود آن را دلیل بر حقانیت اسلام دانسته [که انسان از عظمت آنها به شگفت می آید!] این جا برایتان می آورم [که گمانم هنوز عقل داعش به این قد نمی دهد]. خمینی ابله در کتاب "التحریر الوسیله ـ کتاب النکاح مسأله 12" می نویسد: "لا یجوز وط ء الزوجة قبل إکمال تسع سنین ... و امّا سائر الاستماعات کاللّمس بشهوة و الضم و التفخید فلا بأس بها حتّی فی الرضیعة ..." ترجمه به فارسی: فقط آمیزش جنسی با دختر تا پیش از سن نه سالگی جائز نیست. اما هر گونه دست مالی شهوانی و لذتبخش به هر نحو ممکن مجاز است حتی اگر دختر بچه در سن شیرخوارگی باشد." با احترام ـ بهرنگ

  • دلسرد

    جناب بهرنگ ترویج سیستم خرافات و انداختن نامه در چاه . دخیل بستن به اشخاص و امامزاده که رسما از سوی حکومت ترویج می شود. ترویج روضه و دروغ و فساد و رشوه و ارتشا و تجاوز زیر لوای دین. چیست؟ شنا بفرمایید.

  • میثم

    بهرنگ جان کاش چند روزی خودت و خانواده ات عراق یا سوریه بودید تا می فهمیدین که داعشی کیا هستند و چه می کنند؟***

  • دلسرد

    با سلام. آقای گنجی چند نکته به نظرم رسید. نخست تا بحال شما اینقدر شفاف از کشتار 67 نمی گفتید. این که زبان گشوده اید اتفاق خوبی است ولی شاید لازم باشد در مورد سکوت خود نیز بیاناتی بفرمایید. دوم شاید چندان مربوط نباشد ولی در پاسخ به اینکه آقای علم الهدی داعش نیست عرض کنم هست. اینکه دخترش لیسانس مامایی دارد همین تاکید بر محدودیت شغل است. جالب آن که در صفحه شخصی ایشان نوشته پیراپزشکی که خود رویه ای برای لاپوشانی نامربوطی رشته است. دوم چرا فقط اسم خانم رهنورد را می آورید . در این که حبس خانگی ایشان ظام بارزی است شکی نیست. ولی چرا نمی گویید هزاران مادر از قبر بجه خود بی خبرند و نمی دانند سر چه قبری بگریند. این را از جمیله علم الهدی بپرسید که مادر است و قطعا نمی خواهد خاری به پای فرزندش برود. سوال بنیادی تر شما فقط می خواهید برای روحانی رای جمع کنید. خود روحانی از حماسه 9 دی می گوید و تلویحا قبول دارد که حبس خانگی خوب است(دست کم برای ایشان رای داشته). ضمنا چرا روی سخنت با جمیله علم الهدی است. چرا باید یک زن که سیاست مدار نیست و بقول خودش از شنیدن کاندیداتوری همسرش کارش به بیمارستان کشیده را مورد سوال قرار دهیم؟

  • بهرنگ

    آقای گنجی عزیز! نوشته اید "آیت الله علم الهدی یک فقیه بنیادگراست، اما در بسط قشری گری و روایت بنیادگرایانه از اسلام تا ملاعمر و ابوبکر بغدادی پیش نرفته است." دلیل این که شما چنین بی محابا سخن می گویید نانوشته بودن تاریخ جمهوری اسلامی و بی خبری شماست. "جمهوری اسلامی ایران" پدر جد داعش است. جمهوری اسلامی از داعش آغاز کرد. کم کم متوجه شد جایی که می شاشد سفت است. دید ممکن است شاخش را ببرند و در ماتحتش فرو کنند. مگر با قذافی نکردند؟ بی خود نبود که طرف جام زهر نوشید. فکر می کنی دلش به حال جوانان مردم و هزاران هزار پدر و مادر داغدار ایرانی سوخت؟ گنجی عزیز! جمهوری اسلامی از مرگ آغاز کرد و به مرور مردم را به تب راضی کرد. بله! ما دیری است خودمان بدست خودمان گورمان را کنده ایم و در صف مرگ به انتظار ایستاده ایم. در تهران از سال 58 فروش هر گونه لوازم بهداشتی برای زنان ممنوع شد. فروش هر گونه لوازم آرایشی برای زنان ممنوع شد. فروش لباس "غیر اسلامی" و آویختن آن به ویترین بوتیک ها ممنوع شد. در خیابان ها به ضرب و شتم زنان و دختران آرایش کرده پرداختند و قرمزی لب هاشان را گاه با سنباده پاک کردند. کراوات زدن ممنوع شد و کروات افراد را در خیابان ها قیچی کردند. [آقای گنجی عزیز! این ها را من خودم با چشمهای خودم در خیابان های تهران دیده ام.] سینما ممنوع شد. موزیک ممنوع شد. لباس غیر از "پوشش اسلامی" ممنوع شد. فروش عطر و ادکلن ممنوع شد و جرم و جنایت این چنین در اشکال گوناگون در کوچه و خیابان سفره پهن کرد. شعار "توسری یا روسری" را مگر خمینی دجال نشنید؟ این آغاز تاریخ "جمهوری اسلامی ایران" است. عزیز من! مگر داعش غیر از این است؟ یهودی در رفت! مسیحی در رفت! زرتشتی در رفت! آسوری در رفت! مسلمان در رفت! غیر مسلمان هم در رفت! عزیز من مگر داعش چه کرد که آخوند خمینی و دار و دسته اش با ایران نکرد؟ شما آیا تا حال دیده اید یا شنیده اید فرد غیر شرافتمندی چون علم الهدی یا غیر شرافتمندانی چون او اسید پاشی به صورت دختران در ایران را محکوم کرده باشند؟ با احترام بهرنگ