ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف گورهای دسته‌جمعی قربانیان داعش در کرکوک

یکی از شاهدان محلی اعدام‌های دسته‌جمعی داعش نیروهای عراقی را به سراغ پنج گور دسته‌جمعی در کرکوک برد؛ در منطقه‌ای که پیش از ۲۰۱۱ پایگاه نظامیان آمریکا بود.

چندین گور دسته‌جمعی از بقایای شهروندانی که گروه «دولت اسلامی» (داعش) آنها را اعدام کرده بود، در استان کرکوک عراق کشف شد.

گورهای دسته‌جمعی کشف‌شده در کرکوک

مقام‌های عراقی شنبه ۱۱ نوامبر/ ۲۰ آبان اعلام کردند که در سه کیلومتری حویجه این گورهای دسته‌جمعی را یافته اند. پیش از ۲۰۱۱، این منطقه یک قرارگاه نظامی آمریکایی‌ها بوده است.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، راکان سعید، فرماندار کرکوک دراین‌باره به خبرنگاران گفت که «دست‌کم ۴۰۰ غیرنظامی در این منطقه اعدام شده‌اند. برخی لباس یک‌تکه قرمز بر تن داشتند.»

او از دولت مرکزی بغداد و نیز سازمان ملل خواست تا کارشناسان خود را به محل کشف گورهای دسته‌جمعی اعزام کنند و برای تشخیص هویت قربانیان از فناوری دی‌ان‌ای بهره بگیرند.

لباس‌های یک‌تکه نارنجی و قرمز که بر تن زندانیان گوآنتانامو پوشانده می‌شد، از سوی داعش و در واکنش به وجود زندان‌هایی همچون گوآنتامو استفاده شد.

مرتضی عباس، یک فرمانده نظامی در ارتش عراق نیز توضیح داد که یکی از شاهدان این اعدام‌ها آنها را به سوی گورهای دسته‌جمعی هدایت کرده است.

داعش زمانی قلمروی گسترده‌ای در عراق و سوریه را از آن خود داشت، اما اکنون نیروهای عراقی در حال نبرد برای بیرون‌راندن آخرین دسته‌های این گروه از مرز با سوریه هستند.

سعد عباس النعیمی، یک چوپان ساکن این منطقه پیش‌تر دیده بود که چه طور داعشی‌ها شهروندان را سوار بر خودروهایشان می‌کنند و برای اعدام دسته‌جمعی به محل گورها هدایت می‌کنند. به گفته او، پنج گور دسته‌جمعی در این منطقه وجود دارد.

کرکوک یکی از استان‌های نفت‌خیز مورد مناقشه بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است. نیروهای عراقی در نیمه اکتبر و پس از افزایش تنش‌ها بر سر همه‌پرسی استقلال اقلیم، کرکوک را از کنترل نیروهای پیشمرگه خارج کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.