ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف یک گور دسته‌جمعی عظیم از زندانیان شیعه در عراق

داعشی‌ها زندانیان سنی و مسیحی را از دیگر اسرای زندان بادوش که غالباً شیعه بوده‌اند، جدا می‌کنند. آنها سپس این زندانیان شیعه را در لبه پرتگاهی به صف، و با مسلسل قتل‌عام می‌کنند.

بازمانده اجساد صدها زندانی عراقی عموماً شیعه در گوری دسته‌جمعی در شمال عراق کشف شد.

کشف یک گور دسته‌جمعی در عراق - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک گروه از شبه‌نظامیان شیعه عراقی در حال جنگ با داعش یکشنبه ۱۲ مارس از کشف این گور دسته‌جمعی خبر دادند. داعش بیش از دو سال پیش و پس از تسخیر یک زندان در شمال عراق، این زندانیان عموماً شیعه را قتل عام کرده است.

شبه‌نظامیان شیعه وابسته به نیروهای حشد شعبی (بسیج مردمی) عراق به تازگی و به‌عنوان بخشی از عملیات بزرگ علیه داعش در موصل، این زندان را در ناحیه بادوش در استان نینوای عراق بازپس گرفتند.

در این گور دسته‌جمعی بازمانده «صدها» جسد به چشم می‌خورد.

قتل‌عام در صحرا

کریم نوری، سخنگوی حشد شعبی گفت که بررسی‌های اولیه از این گور دسته‌جمعی نشان می‌دهد قربانیان لباس زندان بر تن دارند و شکل تیراندازی به آنها آشکار می‌سازد که به صف شده و به طور گروهی کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی پیش از این گفته بود که در زندان بادوش ۶۰۰ تن قتل عام شده‌اند. این قتل‌عام در همان روزی رخ داد که داعش شهر موصل را در سال ۲۰۱۴ تصرف کرد.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر بر اساس شهادت بیش از دوازده مرد جان‌به‌دربرده از این قتل عام است که یا خودشان را به مردن زده‌بودند و یا بدن دیگر زندانیان سپر بدن آنها شده بود.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود توصیف می‌کند که سربازان داعش زندانیان بادوش را سوار چندین کامیون می‌کنند و به بخشی از صحرا در یک مایلی زندان می‌برند. این زندانیان به دلایل مختلفی از قتل گرفته تا جرایم غیرخشونت‌بار در زندان بوده‌اند.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، داعشی‌ها زندانیان سنی و مسیحی را از دیگر زندانیان که اکثریت قریب به اتفاق آنها شیعه بوده‌اند، جدا می‌کنند. آنها سپس این زندانیان عموماً شیعه را در لبه پرتگاهی به صف، و با مسلسل قتل‌عام می‌کنند.

تا کنون چندین گور دسته‌جمعی از قربانیان داعش در عراق، از جمله کردهای ایزدی کشف شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    من مسلمان نیستم من کافرم من رافضی ام بر هر مسلمان وهابی وسلفی و..واجب است مرا به قتل برساند با مرگ من کافری از روی زمین برداشته میشود من از انسانیت هم استعفا میدم یا خارج میشوم من هیچ نیستم به یک نفر آدم خوب نیازمندم مرا به خاطر خدای خوبش بکشد تاکید میکنم فقط بخاطر خدایت مرا بکش سعی کن وقتی مرا میکشی نیتت خدا باشد مبادا به خاطر هوای نفس از کشتن من اجتناب کنی اگر قبل از مرگ توسط یک تکفیری جهاد گر مورد تجاوز و آزار واذیت قرار گیرم ثوابش بیشتر است من مسلمان نیستم