ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیلوفر بیضایی: فستیوال تئاتر ایرانی کلن یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتری‌ست

کبری قاسمی - کارگردان شناخته شده تئاتر ایران می‌گوید جشنواره کلن امکان گفت‌وگوی هنرمندان ایرانی تئاتر با یکدیگر و با تماشاگرانشان و سنجش آثارشان را فراهم کرده.

بیست و چهارمین دوره فستیوال تئاتر ایرانی کلن از پنجشنبه ۱۶ نوامبر کار خود را آغاز کرده است. نیلوفر بیضایی که با نمایش تازه‌ای بر اساس چند داستان از مهشید امیرشاهی در این جشنواره حضور دارد می‌گوید فستیوال تئاتر کلن یک مرکز مهم برای گروه‌های ایرانی تئاتر در کشورهای اروپایی و یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتری است.

در این مکان، در این زمان، با هنرنمایی مرتضی مجتهدی، ژاله شعاری و هرمین عشقی و به کارگردانی نیلوفر بیضایی در بیست و چهارمین فستیوال تئاتر کلن

در بیست و چهارمین فستیوال تئاتر ایرانی در کلن، نمایش‌هایی از کمال حسینی، محمد علی بهبودی، علیرضا کوشک جلالی، منوچهر نامور آزاد، بابک رادمهر، رضا علامه‌زاده روی صحنه می‌رود. از نیلوفر بیضایی، کارگردان شناخته شده تئاتر ایران، نمایش «در این مکان و در این زمان» روی صحنه فستیوال تئاتر ایرانی کلن اجرا می‌شود.

نیلوفر بیضایی درباره فستیوال تئاتر ایرانی کلن می‌گوید:

«این فستیوال یکی از مهم‌ترین اتفاقات تئاتر ایرانی در اروپاست. در این مدت این جشنواره تداوم داشته و گروه‌های بسیاری را جلب کرده و این گروه‌ها هم موفق شدند، نمایش‌هایشان را عرضه کنند، با تماشاگران روبرو بشوند و در جریان بازتاب نمایش‌هایشان قرار بگیرند. در این سال‌ها فستیوال امکان برای هنرمندان [مهاجر ایرانی] تئاتر امکان تبادل تجربه و گفت‌وگو با هم و با تماشاگران را فراهم کرده است.

نظر نیلوفر بیضایی درباره فستیوال تئاتر ایرانی کلن را می‌شنوید:

نمایش «در این مکان و در این زمان» به کارگردانی نیلوفر بیضایی، چند تابلو بر اساس داستان‌های مهشد امیرشاهی، نویسنده نام‌آشنای ایرانی‌ست که نخستین بار در اکتبر سال جاری توسط گروه تئاتر «دریچه» روی صحنه اجرا شد. در دو اجرای نخست این نمایش در ۲۸ و ۲۹ اکتبر سال جاری مهشید امیرشاهی نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

فستیوال تئاتر ایرانی کلن:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.