ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: در صورت وقوع جنگ، حکومت کره شمالی کاملاً نابود خواهد شد

نشست شورای امنیت برای بررسی آخرین آزمایش موشکی کره شمالی بدون نتیجه پایان یافت اما آمریکا و کشورهای غربی خواهان فشارهای بیشتر بر پیونگ‌یانگ شدند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی آخرین آزمایش موشکی کره شمالی هشدار داد که اگر جنگی در بگیرد رژیم پیونگ‌یانگ به‌طور کامل نابود خواهد شد. این نشست نتیجه‌ای در بر نداشت.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل

نشست شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور بررسی آخرین آزمایش موشکی کره شمالی چهارشنبه شب ۲۹ نوامبر / ۸ آذر برگزار شد اما تحریم‌های تازه‌ای علیه کره شمالی اعمال نکرد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در این نشست کشورهای دیگر را فراخواند تا تمامی روابط دیپلماتیک و تجاری خود با کره شمالی را قطع کنند.

او گفت: «اگر جنگی رخ دهد، حکومت کره شمالی به‌طور کامل نابود خواهد شد.»

کره شمالی صبح چهارشنبه ۲۹ نوامبر موشک بالستیک تازه‌ای به نام «هواسانگ ۱۵» را آزمایش کرد که به‌گفته پیونگ‌یانگ با آن می‌تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. این آزمایش موشکی بار دیگر نگرانی کشورهای منطقه و جامعه جهانی را برانگیخت. کره شمالی این آزمایش‌های موشکی را پاسخی به تهدیدات آمریکا می‌داند.

نیکی هیلی همچنین از چین به‌عنوان بزرگترین شریک اقتصادی کره شمالی خواست تا تمامی صادرات نفت خود به این کشور را متوقف کند.

با این حال نماینده آمریکا در سخنرانی خود به تصویب قطعنامه‌ای جدید برای تحریم‌های بیشتر اشاره نکرد.

فرانسوا دولاتر، نماینده فرانسه و کورو بسشو، نماینده ژاپن در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت خواستار فشار‌ها و تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ شدند.

واسلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز ضمن «تحریک‌آمیز» دانستن اقدام کره شمالی گفت این بحران «راه حل نظامی ندارد».

نماینده روسیه با بیان این‌که «روسیه نمی‌تواند وضعیت حقوقی هسته‌ای برای کره شمالی قائل باشد» خواهان بررسی رویکرد سازمان ملل در مورد این مسئله شد.

اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا هستند و اعضای غیردائمی کنونی آن را ایتالیا، ژاپن، سوئد، بولیوی، مصر، اتیوپی، قزاقستان، سنگال، اروگوئه و اوکراین تشکیل می‌دهند.

آخرین تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی واردات منسوجات و استفاده از کارگران این کشور را ممنوع کرد و برای صادرات نفت به پیونگ‌یانگ سقفی تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.