ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سراسر خاک آمریکا در تیررس موشک هواسانگ ۱۵ کره شمالی

پیونگ‌یانگ می‌گوید با این موشک تازه می‌تواند به «اخاذی» آمریکا پاسخ بدهد. رئیس جمهور آمریکا اما این‌بار خونسرد است: وضعیتی پیش آمده که باید به آن رسیدگی کرد.

کره شمالی چهارشنبه ۲۹ نوامبر موشک بالستیک تازه‌ای را آزمایش کرده است. پیونگ یانگ اعلام کرده که با موشک «هواسانگ ۱۵» اکنون می‌تواند سراسر خاک ایالات متحده آمریکا را هدف قرار دهد. به تعبیر حکومت کره شمالی: پاسخی به تهدید امپریالیسم آمریکا. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اما این بار کاملاً خونسرد است: وضعیتی‌ست که به آن رسیدگی می‌شود.

۲۹ نوامبر سئول: گزارش یکی از شبکه‌های تلویزیونی کره جنوبی درباره آزمایش موشکی تازه پیونگ‌یانگ

«هواسانگ ۱۵»

پیونگ‌یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که برد موشک بالستیک تازه‌ای که صبح چهارشنبه شلیک شد، به حدی‌ست که می‌تواند سراسر خاک ایالات متحده آمریکا را هدف قرار دهد. در این بیانیه گفته شده که پرتاب موشک «هواسانگ ۱۵» با برد ۴۴۷۵ کیلومتر و مدت پرواز ۵۳ دقیقه کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و بعد از پرواز در دریای ژاپن هم فرود آمده است.

در بیانیه کره شمالی گفته شده که اکنون پیونگ یانگ با تکیه بر موشک «هواسانگ ۱۵» می‌تواند به «اخاذی هسته‌ای» و تهدید هسته‌ای «امپریالیسم آمریکا» پاسخ دهد و از کره شمالی به خوبی در برابر این تهدیدات «دفاع» کند. پیونگ یانگ خاطرنشان کرده که تا زمانی که کشورهای دیگر در شبه‌جزیره کره دخالت نکنند، آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

ناظران خارجی در موفقیت آزمایش موشک بالستیک «هواسانگ ۱۵» تردید دارند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بر اساس بررسی داده‌ها به این نتیجه رسیده که آزمایش موشک بالستیک «هواسانگ ۱۵» آمریکای شمالی و متحدان ایالات متحده آمریکا را به خطر نمی‌اندازد.  در ژوئیه سال جاری کره شمالی موشک بالستیکی را آزمایش کرده بود که می‌توانست آلاسکا را هدف قرار دهد، اما برد آن به حدی نبود که به خاک ایالات متحده آمریکا هم برسد. اکنون اما اگر واقعاً آزمایش موشکی چهارشنبه ۲۹ نوامبر کره شمالی – چنانکه پیونگ یانگ ادعا می‌کند – موفقیت‌آمیز بوده باشد این معادله تغییر کرده است.

بودجه ارتش آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ تأثیری در سیاست‌های آمریکا در شبه‌جزیره کره ندارد. او در جمع خبرنگاران گفته است:

«فقط می‌توانم این را به شما بگویم، که ما این مسئله را حل‌‌ و فصل می‌کنیم. این وضعیتی‌ست که به آن رسیدگی خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود هم پیامی منتشر کرده است درباره ضرورت تأمین بودجه ارتش و ارتباط آن با سیاست‌های دولت آمریکا در قبال مهاجران:

 «پس از آزمایش موشکی کره شمالی، مهم است که بودجه دولت و ارتش را تأمین کرد! دمکرات‌ها نباید بودجه ارتش را به خاطر مهاجران غیرقانونی به گروگان بگیرند. من قول توقف مهاجران غیرقانونی را داده بودم و به پیروزی بزرگی دست پیدا کردم. آن‌ها نمی‌توانند دولت را تهدید به تعطیلی بکنند تا به خواسته‌های خود برسند.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 29. November 2017

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرده. پاریس می‌گوید اگر از امنیت ورزشکارانش مطمئن نباشد، آن‌ها را برای بازی‌های المپیک زمستانی به سئول نمی‌فرستد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.