ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶ نفر از شیعیان بحرین به اعدام محکوم شدند

یک دادگاه نظامی در بحرین ۶ تن از شیعیان این کشور را به اتهام ایجاد هسته تروریستی به قصد قتل یک فرمانده ارتش، به اعدام محکوم کرد.

یک دادگاه نظامی در بحرین ۶ تن از شیعیان این کشور را به اتهام ایجاد هسته تروریستی به قصد قتل یک فرمانده ارتش، به اعدام محکوم کرد.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز خبرگزاری رسمی بحرین روز دوشنبه ۲۵ دسامبر / ۴ دی ضمن اعلام این خبر نوشت این شش نفر، از جمله یک سرباز، همچنین به انجام حملات تروریستی متهم شده‌اند. محکومیت آن‌ها ممکن است مورد تجدید نظر قرار گیرد.

در این پرونده هفت نفر دیگر به هفت سال زندگی و سلب تابعیت محکوم و پنج نفر نیز تبرئه شدند.

در مجموع ۱۸ نفر محاکمه شدند که محاکمه هشت نفر از آن‌ها به‌دلیل فرار به عراق و ایران به‌شکل غیابی انجام شد. هنوز روشن نیست که در میان این افراد کسی هم به اعدام محکوم شده است یا خیر.

در ماه ژانویه گذشته بحرین سه نفر از شیعیان را به اتهام شرکت در عملیاتی در سال ۲۰۱۴ که منجر به کشته شدن سه مأمور پلیس شد، اعدام کرد.

این اعدام‌ها، نخستین اعدام‌ها در بحرین از سال ۲۰۰۸ بود و واکنش تند ایران را در پی داشت.

بحرین ایران را متهم به دخالت در امور خود و تحریک شیعیان می‌کند ایران اما این اتهامات را رد می‌کند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در جهان بارها حکومت بحرین را به‌دلیل نقض حقوق بشر و بدرفتاری با مخالفان مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.