ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سهیل آقازاده، دانشجوی زندانی آزاد شد

بعد از نامه‌نگاری گروهی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه، یک دانشجوی معترض دیگر هم از اوین آزاد شد.

سهیل آقازاده یکی دیگر از بازداشتی‌ها که تا روز گذشته اطلاعی از او در دست نبود، از زندان اوین آزاد شد.از وضعیت مهدی توپچی، محسن حق‌شناس و احسان محمدی هنوز اطلاعی در دست نیست.

سهیل آقازاده، دانشجوی زندانی آزاد شد

کمپین حقوق بشر ایران گزارش داده که سهیل آقازاده، دانشجوی هنر دانشگاه تهران که ۱۴ دی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود،  چهارشنبه ۲۷ دی آزاد شده است.

روز گذشته بعد از انتشار نامه ۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه، لیلا حسین‌زاده، دانشجوی انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به قید کفالت از زندان اوین آزاد شد.

در اعتراضات سراسری دی ۹۶ در ایران بیش از ۱۰۰ دانشجو در شهرهای مختلف بازداشت شدند. این اعتراضات از روز هفتم دی‌ آغاز شد و به زودی دامنه آن به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش یافت. به‌گفته مقامات جمهوری اسلامی در این اعتراضات ۲۵ نفر کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند. همچنین تاکنون دست‌کم دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که مقامات قضائی ایران می‌گویند آن‌ها خودکشی کرده‌اند.

۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائی، دو نامه جداگانه نوشته‌اند و ضمن درخواست آزادی بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر هشدار داده‌اند که تداوم بازداشت معترضان «مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت».

از وضعیت مهدی توپچی، محسن حق‌شناس و احسان محمدی هنوز اطلاعی در دست نیست.

مأموران امنیتی احسان محمدی را ۱۱ دی و سینا درویش را ۱۴ دی بازداشت کرده‌اند. مهدی توپچی فعال کارگری و فارغ‌التحصیل رشته معماری نیز شامگاه ۱۴ دی در خانه‌اش بازداشت شد. مأموران امنیتی لوازم شخصی او را به همراه بردند و این فعال کارگری را به زندان اوین منتقل کردند. سندیکای نقاشان استان البرز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواهان آزادی این فعال کارگری و سایر بازداشتی‌ها شده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم چهارشنبه ۲۷ دی اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شده‌اند. به گفته غلامرضا غفاری زمان و نحوه آزادی این دانشجویان بر عهده نهادهای دیگر است و وزارت علوم فقط پیگیر به نتیجه رسیدن مقدمات آزادی این افراد است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.