ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها هزار مخالف برگزیت در لندن به خیابان رفتند

مخالفان از شرایط پس از برگزیت نگرانند. شرکت‌های بریتانیایی آماده می‌شوند که طرح اضطراری در مواجهه با برگزیت را آغاز کنند؛ طرحی شامل انبارکردن کالا، تعدیل نیرو و انتقال کارخانه‌ها به خارج مرز.

صدها هزار تن در خیابان‌های لندن راهپیمایی کردند تا مخالفت‌شان را با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)‌ نشان دهند. بزرگترین راهپیمایی پس از راهپیمایی علیه جنگ عراق در ۲۰۰۳. همزمان شرکت‌های بریتانیایی برای مواجهه با شرایط اقتصادی جدید پس از برگزیت به زودی طرح‌های اضطراری‌شان، از جمله تعدیل نیرو را کلید خواهند زد.

پلاکاردهایی که مخالفان برگزیت روبروی سازمان تجارت بین‌المللی بریتانیا گذاشته اند،‌ روی یکی نوشته شده:‌ «من به این فضاحت رأی ندادم» ــ عکس:‌AFP

مرکز شهر لندن شاهد تظاهرات ۷۰۰ هزار نفره کسانی بود که خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا هستند.

شمار شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بیش از انتظار بود. هم سازمان‌دهندگان آن غافلگیر شدند و هم پلیس. شعار تظاهرات «رأی مردم» بود.

هرچند فعالان نگران هستند که این تظاهرات همچون راهپیمایی عظیم ضدجنگ در ۲۰۰۳ گوش شنوایی در دولت پیدا نکند.

وینس کیبل،‌ رهبر حزب لیبرال دموکرات می‌گوید این تظاهرات نشانه آن است که مردم فهمیده‌اند سیاستمداران‌شان نمی‌توانند «خروج موفقی» از اتحادیه اروپا را برنامه‌ریزی کنند. شهروندان بریتانیایی به گفته او می‌ترسند که برگزیت شغل‌ها، استاندارد زندگی و آینده فرزندان‌شان را به خطر بیندازد.

شرکت‌ها تعدیل نیرو را آغاز خواهند کرد

این ترس‌ها اما بی‌دلیل نیست. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یکشنبه گزارش داد که اغلب شرکت‌های بریتانیایی در حال آماده‌سازی مقدمات اجرای طرح‌های اضطراری‌شان برای مواجهه با برگزیت هستند.

این شرکت‌ها با شرایط اقتصادی دشوار و پیچیده‌ای روبه‌رو خواهند شد،‌ به ویژه اگر بریتانیا نتواند به توافق تجاری مشخصی با اتحادیه اروپا برای برگزیت دست یابد.

کنفدراسیون صنعت بریتانیا،‌ یک گروه لابی‌گری تجاری یکشنبه هشدار داد که این طرح‌های اضطراری شامل انبارکردن کالا، تعدیل نیرو، و انتقال کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی به جایی خارج از بریتانیا خواهد بود.

تنش بر سر برگزیت ادامه دارد

سیاستمداران سرشناسی از تمام احزاب خواهان پیگیری یک روند نرم و آرام برای خروج از اتحادیه هستند. کسانی همچون سر آلن دونکان، دیپلمات محافظه‌کار و مقام ارشد وزارت خارجه بریتانیا از دیگر نمایندگان حزب خود خواسته اند تا «وسواس‌های ایدئولوژیک» خود را نسبت به «اتحادیه اروپا» کنار بگذارند.

جناح‌های مختلف حزب محافظه‌کار حاکم بر سر برگزیت توافق ندارند و همین موضوع طرح خروج ترزا می، نخست‌وزیری را با مشکلات جدی مواجه کرده.

سه ماه پیش پس از اعلام دستیابی به توافق با اعضای کابینه بر سر طرح برگزیت ترزا می در چکرز، اقامتگاه نخست‌وزیری، ۱۰ تن از محافظه‌کاران حامی کارزار برگزیت از مقام‌شان استعفاء دادند.

بوریس جانسون، وزیر خارجه، دیوید دیویس، وزیر برگزیت، استیو بیکر، معاون پارلمانی وزیر برگزیت، ماریا کالفیلد، نایب رئیس زنان حزب محافظه‌کار و بن بردلی، نایب رئیس جوانان حزب محافظه‌کار از جمله این استعفاءدهندگان بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.