ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میز شام چین و آمریکا: پایانی بر یک تراژدی تجاری؟

ایالات متحده آمریکا و چین به عنوان بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در بوینس‌ آیرس خواهند دید که آیا می‌توانند از گردباد جنگ تجاری خارج شوند.

ایالات متحده آمریکا و چین به عنوان بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا، شامگاه شنبه اول دسامبر/ ۱۰ آذر به وقت بوینس ‌آیرس، پایتخت آرژانتین، بررسی خواهند کرد که آیا می‌توانند از گردباد جنگ تجاری خارج شوند.

عکس از آرشیو

قرار است روسای جمهوری این دو کشور در حاشیه اجلاس جی ۲۰ با یکدیگر دیدار ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا نشست ۲۰ قدرت اقتصادی در بوینس آیرس را آخرین فرصت چین برای انتخاب میان «تن دادن به خواسته‌های دولت ایالات متحده» یا «مخاطره و تحمل فشار بیشتر» توصیف کرده است.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین قرار است با رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر میز شام درباره آینده روابط تجاری کشورهایشان صحبت کنند.

دیدار امشب این امید را ایجاد کرده که جنگ تجاری دو کشور دست‌کم موقتا متوقف شود.

با این حال بسیاری از کارشناسان این امیدها را واهی می‌بینند و انتظار ندارند تغییری در مواضع دو کشور ایجاد شود.

ترامپ در هفته جاری استراتژی فشار بر چین را پیگیرانه دنبال کرده است. او خواستار اجرای هرچه سریع‌تر طرحی‌ست که طبق آن تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی باید از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یابد.

او در عین حال ابراز امیدواری کرده که با شی جین پینگ به توافق برسد.

جنگ تجاری آمریکا و چین

رئیس‌جمهوری آمریکا در اوایل ماه مارس از طرح خود برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم در راستای سیاست «اول آمریکا» پرده برداشت. او تا کنون چندین کشور را از تعرفه‌های جدید مستثنا کرده، اما چین در میان آنها نیست.

ترامپ در اواخر مارس تعرفه‌هایی بر حدود ۶۰ میلیارد دلار کالای چینی وضع کرد و محدودیت‌های جدیدی بر سر راه سرمایه‌گذاری پکن در صنایع تکنولوژی آمریکا قرار داد.

چین نیز به تلافی بر برخی از محصولات آمریکایی تعرفه وضع کرد.

ترامپ همواره دولت‌های پیشین آمریکا را به سهل‌انگاری در برابر شرکت‌های چینی متهم کرده و مدعی است این شرکت‌ها از قوانین تجاری سوء‌استفاده می‌کنند و حقوق مالکیت معنوی و فکری را رعایت نمی‌کنند.

او اقدامات تجاری چین را دلیل بسته‌شدن ۶۰ هزار کارخانه در آمریکا و از دست رفتن شش میلیون فرصت شغلی می‌داند.

آمارها نشان می‌دهد در ۲۰۱۷ چین ۵۰۵ میلیارد دلار کالا به آمریکا صادر کرده است. شرکت‌های آمریکایی نیز ۱۳۵ میلیارد دلار از کالاهایشان را به چین صادر کرده‌اند. ترامپ گفته است این تفاوت باید از بین برود.

اختلاف‌های تجاری پکن و واشنگتن خطر وقوع جنگ تجاری گسترده بین این دو اقتصاد بزرگ جهان را به وجود آورده است، تا جایی که چین آمریکا را به راه ‌انداختن «بزرگ‌ترین جنگ تجاری تاریخ» متهم کرده است.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.