ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندگی در جهنم: توصیف فرنگیس مظلوم از شرایط فرزندش، سهیل عربی در زندان تهران بزرگ

فرنگیس مظلوم، مادر زندانی سیاسی و عقیدتی سهیل عربی که از  آذر‌‌ ماه ۱۳۹۲ به اتهام «سب‌النبی» در حبس به سر می‌برد در گفت‌وگویی با زمانه از آخرین وضعیت فرزندش سخن گفته است. او شرایط سهیل عربی را که اکنون در زندان تهران بزرگ زندانی است اسفناک خوانده و آن را به «زندگی در جهنم» تشبیه کرده است.

فرنگیس مظلوم، مادر زندانی سیاسی و عقیدتی، سهیل عربی که از آذر‌‌ ماه سال ۱۳۹۲ به اتهام «سب‌النبی» در حبس است در گفت‌وگویی با زمانه از آخرین وضعیت فرزندش سخن می‌گوید. خانم مظلوم شرایط فرزندش را که اکنون در زندان (ندامتگاه) تهران بزرگ زندانی است، اسفناک می‌خواند و آن را به «زندگی در جهنم» تشبیه می‌کند.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی-سیاسی (تصویر مربوط به حدود یکسال پیش در زندان)
سهیل عربی پیش از بازداشت

فرنگیس مظلوم نبود وسایل گرمایشی و عدم دسترسی کافی به پزشک در زندان تهران بزرگ و همچنین حضور تعداد بسیار زیاد زندانیان از گروه‌های مختلف (مجرمان مواد مخدر، سارقان و ...) در یک بند را از جمله موارد نقض حقوق زندانیان در این مرکز عنوان می‌کند.

به گفته او وضعیت این زندان برای ملاقات‌کنندگان نیز بسیار سخت و به دور از هر ‌گونه امکاناتی از قبیل فضا برای نشستن یا سر پناهی در مقابل باد و باران و سرماست.

فرنگیس مظلوم می‌گوید که فرزند او باید سال پیش آزاد می‌شد، اما: «او یک سال بیش از حکمش در زندان بوده و اکنون یک حکم دیگر برای تکرار جرم گرفته است.»

بنا به گفته مادر سهیل عربی، او همچنین با اتهام «خط دهی به براندازان در خارج از زندان» محکوم به سه سال زندان دیگر شده است و پس از خاتمه دوران حبس فعلی‌اش، باید برای تحمل سه سال تبعید به برازجان برود.

سهیل عربی پس از چندین هفته ممنوع‌الملاقات بودن، از سه هفته پیش امکان ملاقات با خانواده و مادرش را پیدا کرده است اما همچنان از حق داشتن هر گونه تماس تلفنی محروم است.

آذر‌‌ ماه سال ۱۳۹۲، ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، سهیل عربی را در منزلش در تهران بازداشت کردند. او مدتی طولانی در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود. سهیل عربی که در آن زمان به عنوان عکاس و فعال در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک شناخته می‌شد، در سال ۱۳۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شد اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

سازمان‌ها و گروه‌های حقوق‌بشری از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز بارها با صدور بیانیه‌هایی درباره وضعیت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفت‌وگو با فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی را از اینجا بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.