ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: با آمریکا مذاکره کنیم

نماینده اصول‌گرای مجلس پیشنهاد داده که بعد از اصلاح ساختار کشور، با تکیه بر گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌توان با آمریکا وارد گفت‌‌وگو شد.

مشخص شده که کانال مالی اروپا برای تجارت با ایران فعلاً فقط به غذا و دارو محدود است که جزو کالاهای تحریمی به شمار نمی‌آید. اروپا برای اجرای کامل «اینستکس» دو شرط هم قرار داده: تصویب لوایح مرتبط با FAFT و مذاکره درباره برنامه موشکی ایران. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگویی از اروپا خواسته همانطور که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده، اروپا نیز به تعهداتش در برجام عمل کند و زمینه را برای فروش نفت ایران فراهم بیاورد. حشمت‌الله فلاحت ‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس راه دیگری پیشنهاد داده: مذاکره با آمریکا بعد از ۲۲ بهمن.

جشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اصول‌گرا و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

جشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اصول‌گرا و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۹ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران پیشنهاد داد که بعد از «راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن»، جمهوری اسلامی «با سیاستی که توأم با اصلاحات ضد فساد و مدیریت سازنده در داخل باشد» به تدریج شرایطی را فراهم کند که آمریکایی‌ها به سمت مذاکره با ایران بیایند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی که چهارشنبه گذشته در شورای اداری استان قم ایراد کرد، از دستور علی خامنه‌ای برای اعمال اصلاحاتی در ساختار اقتصادی کشور خبر داد. رهبر جمهوری اسلامی برای این اصلاحات چهار ماه وقت تعیین کرده است. به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین این اصلاحات رابطه دولت با نفت را نشانه رفته است:

«در مقطع جنگی باید تصمیم جنگی و خاص بگیریم. واقعیت آن است که در حوزه اقتصاد به گل نشسته‌ایم، گمرک و بانک و مالیات ما هماهنگ نیستند و تحرک لازم را نداریم. از طرفی بهترین فرصت است که از نفت فاصله بگیریم و تصور می‌کنم در گزارش‌هایی که به رهبری داده شده، بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم همین بود.»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اصلاح ساختار کشور بر اساس حکم حکومتی خامنه‌ای به خبرگزاری ایلنا گفت:

«خیلی از بریز و بپاش‌ها و هزینه‌های لوکس دارد از بین می‌رود. مدیران هم عملا مجبور هستند خودشان را با شرایط کنونی صیقل بدهند و مدیران ضعیف کنار بروند و این‌ها شرایطی است که شکل گرفته و من معتقدم با این شرایط می‌توانیم آمریکا را وادار به مذاکره کنیم.»

فلاحت‌پیشه با اشاره به گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا به سنای ایالات متحده گفت:

«موضوع مهم‌تر این است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در آن جمع مباحثی را مطرح کردند و گفتند آقای ترامپ در موضوع برجام اشتباه کرده و این مهم است و بنده معتقدم که بعد از راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن ما با سیاستی که توام با اصلاحات ضدفساد و مدیریت سازنده در داخل باشد و همچنین تعامل سازنده با دنیا غیر از آمریکا می‌توانیم به تدریج شرایطی را فراهم کنیم که آمریکایی‌ها به سمت مذاکره با ایران بیایند.»

دن کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا و جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا سه‌شنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گزارشی از مهم‌ترین خطراتی که ایالات متحده را تهدید می‌کند ارائه دادند. بر اساس این گزارش ایران همچنان به توافق هسته‌ای پایبند است و تهدید اصلی نیست، بلکه چین و روسیه هستند که زیرساخت‌های جامعه مدنی آمریکا را تهدید می‌کنند. رئیس جمهوری آمریکا این گزارش را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.