ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در اعتراض به عدم تمدید قرارداد: تجمع صدها کارگر نکاچوب در جاده

بیش از ۶۰۰ کارگر کارخانه نکاچوب واقع در شهرستان میاندورود استان مازندران از اول اردیبهشت بیکار می‌شوند. امروز دوشنبه ۲۶ فرودین کارگران در اعتراض به خطر عدم تمدید قراردادشان مقابل کارخانه تجمع کردند.

بیش از ۶۰۰ کارگر کارخانه نکاچوب، واقع در شهرستان میاندورود استان مازندران، از اول اردیبهشت بیکار می‌شوند. روز دوشنبه ۲۶ فرودین / ۱۵ آپریل کارگران در اعتراض به خطر عدم تمدید قراردادشان مقابل کارخانه تجمع کردند.

تجمع کارگران نکاچوب دوشنبه 26 فروردین

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) در گزارشی از این تجمع نوشته است: «جمعیت کارگران رو به فزونی است و احتمال مسدود شدن جاده وجود دارد.» بنا بر همین خبر فرماندار میانرود، رئیس اداره کار و سایر مسئولان شهر در محل حاضر شده‌اند.

عکس‌هایی که از این تجمع در رسانه‌ها منتشر شده، نشان دهنده حضور وسیع نیروهای انتظامی در محل تجمع است.

مدیریت شرکت به کارگران اعلام کرده است از ابتدای اردیبهشت سر کار نیایند، زیرا سازمان جنگل‌های کشور قرارداد خود را با کارخانه تمدید نکرده است. به گفته مدیریت کارخانه «نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده است و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود.»

تجمع کارگران نکاچوب دوشنبه 26 فروردین

در مجموع حدود دو هزار تن بطور مستقیم و غیرمستقیم درآمدشان وابسته به وجود این کارخانه است. تعداد کارگران نکاچوب بیش از ۶۰۰ تن است که حدود ۵۰۰ تن از کارگران نکاچوب بطور مستقیم در جنگل به کار حفاظت از درختان اشتغال دارند، بیش از ۱۰۰ تن در کارخانه فعالیت دارند. یکی از کارگران کارخانه گفته است در صورت عدم تمدید قرارداد، «نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند.»

ایلنا به نقل از فردین فردوسی‌پور، مدیرعامل شرکت نکاچوب، ضمن تائید عدم تمدید قرارداد سازمان حفاظت از جنگل‌ها با کارخانه گفته است که «از نکا چوب خواسته شده تا ۳۱ فروردین جنگل را تخلیه کنند و طرف جدید قرارداد از طریق آگهی یافته خواهد شد.»

شرکت نکاچوب زیرمجموعه وزارت جهاد سازندگی، سال ۹۲ بدلیل تراکم بدهی‌های این کارخانه به بانک ملی ایران واگذار شد و تعداد پرسنل آن از سه هزار به ۶۰۰ تن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

مجموعه گزارش‌های زمانه در باره حقوق کارگران را بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.