ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حراست وزارت نفت کشف جاسوس در این وزارتخانه را تکذیب کرد

دو نماینده مخالف دولت در مجلس گفته بودند زنی با ۱۶ مقام وزارت نفت ارتباط و قصد جاسوسی داشته. رئیس سازمان حراست وزارت نفت می‌گوید از چنین خبری بی‌اطلاع است و کسی از مدیران بازداشت نشده.

در پی اظهارات دو نماینده اصولگرا از جبهه پایداری در مجلس که از جاسوسی یک زن در وزارت نفت و ارتباط او با ۱۶ مقام این وزارتخانه گفته بودند، رئیس سازمان حراست وزارت نفت اعلام کرد که چنین خبری نبوده و کسی از مدیران بازداشت نشده است. او طرح این «شایعات علیه وزارت نفت» را سازمان‌یافته خواند.

ساختمان وزارت نفت ایران ـ عکس از آرشیو

در وزارت نفت ایران تنش‌ها و اختلاف‌ها بالا گرفته است. در کنار انتقادهای مخالفان دولت از عملکرد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی، موضوع «جاسوسی» یک زن در وزارت نفت نیز مطرح شده است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یکشنبه دوم تیرماه از بازداشت یک زن در وزارت نفت به‌ اتهام جاسوسی خبر داده و گفته بود: «این خانم تبعه ایران و نفوذی بوده و با ۱۶ مدیر وزارت نفت در ارتباط بوده و قصد تأثیرگذاری بر آن‌ها را داشته است.»

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو دیگر فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در این‌باره نوشته بود: «اخیراً نهادهای امنیتی یک باند نفوذی را دستگیر کردند که با نفوذ در میان تعدادی از مدیران وزارت نفت در جهت تکمیل پازل دشمن اقدام می‌کردند. (...)در رأس این باند خانمی قرار داشت که با نفوذ بین ۱۶ نفر از پرسنل مهم و تاثیرگذار وزارت نفت نفوذ کرده بود و توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند. این مقامات با همراهی این خانم تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌های دشمن و بر علیه منافع ملی کشور اتخاذ می‌کردند.»

حسین حاجی‌حسینی، رئیس سازمان حراست وزارت نفت درباره اظهارات این دو نماینده مجلس گفت: «وزارت نفت و سازمان حراست این وزارتخانه از چنین خبری بی‌اطلاع بوده و هیچ‌یک از مدیران ارشد و تصمیم‌گیر وزارت نفت تاکنون در این مورد احضار یا بازداشت نشده‌اند و هیچ تذکر بازدارنده‌ای نیز در این‌باره از طرف نهادهای امنیتی به مسئولان ذی‌ربط در این وزارتخانه، داده نشده است.»

حاجی‌حسینی با بیان این‌که «در حال حاضر، وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن متجاوز علیه ایران قرار دارد» افزود: «چگونه امکان دارد دستگاه‌های امنیتی از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، هیچ اطلاعاتی در این مورد به وزارت نفت که مورد این حمله قرار گرفته، نداده باشند و در مقابل، اطلاعات این سوژه امنیتی را در اختیار این دو نماینده محترم مجلس قرار داده باشند؟»

رئیس سازمان حراست وزارت نفت از «جنگ روانی تمام عیار و زنجیره‌ای» علیه وزارت نفت خبر داد و شایعه دستگیری وزیر نفت پس از مصاحبه او علیه بابک زنجانی، خبر کشف و مبادله دلار و طلا در دفتر وزیر نفت و خبر دستگیری مدیر مالی وزارت نفت را از جمله این «جنگ روانی» دانست.

بیژن زنگنه ۲۶ اسفند سال گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: «بابک زنجانی تحت هیچ شرایطی نباید فراموش شود. قدرت پول بابک زنجانی بیرون از زندان را هم اداره می‌کند». اصغر هندی، نماینده حقوقی وزارت نفت در خردادماه گفت بابک زنجانی در جلسه‌ای درباره پرداخت بدهی‌اش به وزارت نفت، وزیر نفت را تهدید کرده و گفته است که استیضاح زنگنه در مجلس شورای اسلامی رأی خواهد آورد و جای من با او عوض خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ۲۹ خرداد امسال خبر داد که «مدیر مالی وزارت نفت» قصد خارج کردن ۲۵ میلیون دلار به خارج از کشور داشته و بازداشت شده است. به‌گفته تسنیم، این مدیر مبلغ فوق را «به حساب یک صراف واریز کرده بود».

همچنین شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس پیش از این گفته بودند که مأموران امنیتی، سه کارت‌خوان با گردش مالی ۱۰ میلیاردی و همچنین مقداری ارز و طلا در دفتر وزیر نفت پیدا کردند اما وزارت اطلاعات این خبر را تکذیب کرد و گفت بررسی‌ها درباره رقم جابه‌جایی پول ادامه دارد.

کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت پیش از این خبر جاسوسی یک زن در وزارت نفت را دور از واقعیت خوانده بود.

موافقان دولت این خبرها را اقداماتی برنامه‌ریزی‌شده علیه وزارت نفت می‌دانند. مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس یکشنبه ۲ تیرماه از جوسازی و جنگ روانی علیه وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: «نمی‌خواهم تحلیل خاصی در این مورد ارائه بدهم اما مشخص است علیه همه کسانی که در این مملکت تلاش می‌کنند، جوسازی می‌شود. علت این جوسازی‌ها این است که مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و نظام را در نهایت به ورطه بحران بکشانند.»

صادرات نفت ایران به کمترین میزان در چهار دهه گذشته رسیده است. حدود ۸۴۰ هزار بشکه در روز که ممکن است با افزایش سخت‌گیری‌های آمریکا و تنش در منطقه بازهم کاهش یابد و به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد.ومشتریان خارجی نفت ایران هم پس از تمدید نشدن معافیت از تحریم‌ها، یک به یک خرید از تهران را کاهش می‌دهند. وضعیتی که تداوم آن می‌تواند هدف‌گذاری آمریکا از تحریم‌های جدید برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را تحقق بخشد.

این وضعیت به منتقدان داخلی دولت جمهوری اسلامی فرصت ویژه‌ای داده تا با انتقاد از عملکرد وزیر نفت، خواستار کناره‌گیری یا استعفای او شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.