ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام نظامی روسیه از فروش سامانه‌های شنود اطلاعاتی و نظارت الکترونیکی به ایران خبر داد

به گفته شوگایف روسیه آماده‌ است با ایران برای امضای قراردادهای نظامی بیشتر گفتگو کند

همزمان با ادامه اعتراضات مردمی در ایران، خبرگزاری روسی اسپوتنیک، به نقل از دیمیتری شوگایف، رئیس سازمان فدرال همکاری فناوری نظامی روسیه از فروش سیستم‌های شنود اطلاعاتی و ابزارهای نظارت الکترونیکی به جمهوری اسلامی خبر داد.

روسیه به ایران سیستم‌های شنود اطلاعاتی و ابزارهای نظارت الکترونیکی می‌فروشد. جمهوری اسلامی سال‌هاست از این ابزارهای برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کند.

براساس گزارش اسپوتنیک دیمیتری شوگایف، رئیس سازمان فدرال همکاری فنی-نظامی روسیه روز دوشنبه  ۲۷ آبان در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی اعلام کرد:

«تحریم‌های بین‌المللی صادرات تجهیزات غیرتهاجمی به ایران را ممنوع نکرده است و مسکو به فروش این دست از جنگ‌افزارها به ایران ادامه می‌دهد».

او در توضیح اظهاراتش گفت:

«ما قراردادهایی که شامل تحریم‌های سازمان ملل متحد نیستند، از جمله فروش مجموعه های تجهیزات، تعمیرات و تشخیص، ابزارهای نظارت الکترونیکی، سامانه‌های شنود اطلاعاتی، شناسایی و همچنین فناوری‌های غیر تهاجمی دیگر را اجرا خواهیم کرد».

شوگایف همچنین اعلام کرد در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی، مسکو حاضر است به ایران جنگ‌افزار بفروشد و تهران احتمالا تمایل دارد از روسیه جنگنده، بالگرد، تانک، کشتی، موشک‌های ساحل به دریا، موتورهای هواپیما، قطعات یدکی هواپیما، خودروهای زرهی و زیردریایی بخرد. او گفت:

«روسیه آماده است تا درباره همکاری در این زمینه با ایران گفت‌وگو کند، مشروط بر اینکه اجرای پروژه‌ها تنها بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی آغاز شود».

به گفته شوگایف روسیه سالانه بیش از دو میلیارد دلار سلاح به کشورهای خاورمیانه صادر می‌کند. براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، فروش تسلیحات نظامی به ایران از ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۵ محدود شده است. این محدودیت اما تا اواخر اکتبر سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید.

 جمهوری اسلامی سابقه طولانی در استفاده از نظارت اینترنتی و شنود شهروندان و حتی برخی از مقامات دارد. شرکت مخابرات ایران پیشتر نیز طی قراردادی با دولت چین از این کشور تجهیزات پیشرفته جاسوسی خریداری کرد.

در روزهای گذشته در ایران به‌دنبال وقوع اعتراضات خیابانی دسترسی کاربران به اینترنت جهانی مسدود شده است. مشخص نیست همکاری نظامی مسکو با تهران مسئله دسترسی به اینترنت را در بر می‌گیرد یا خیر اما روسیه نیز اخیرا قانونی را تصویب کرده که به موجب آن اینترنت قابل دسترس برای کاربران این کشور از اینترنت جهانی منفصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اصغر

    اگر قرار باشد جمهوری اسلامی سرنگون شود، با این اسباب بازیها نه تنها روسیه بلکه هیچ کشوری قادر به حمایت از استبداد دینی در ایران نخواهد بود. نمونه بارز آن سرنگونی اتحاد جماهیر شوروی سابق و تجزیه آن است.