ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

رای ۷۰ درصدی قالیباف نشان داد که سکان مجلس به مدت یک سال در دست اوست. وزن جریان‌های عدالتخواه، پایداری و احمدی‌نژاد در محموع ۵۷ رأی بود.

محمد باقر قالیباف، فرمانده اسبق نیروی انتظامی و شهردار پیشین تهران، در جریان انتخاب رییس مجلس شورای اسلامی در رقابت با مصطفی میرسلیم و فریدون عباسی  پیروز شد و به ریاست مجلس یازدهم رسید.

رای ۷۰ درصدی قالیباف نشان داد که سکان مجلس به مدت یک سال در دست اوست. وزن جریان‌های عدالتخواه، پایداری و احمدی‌نژاد در مجموع ۵۷ رأی بود.
رای ۷۰ درصدی قالیباف نشان داد که سکان مجلس به مدت یک سال در دست اوست. وزن جریان‌های عدالتخواه، پایداری و احمدی‌نژاد در مجموع ۵۷ رأی بود.

پنجشنبه ۸ خرداد در دومین جلسه مجلس یازدهم، محمد باقر قاليباف به رای نمایندگان به عنوان رئيس مجلس انتخاب شد. از ۲۶۰ نماینده ۲۳۰ نفر به قالیباف رای دادند. رقبای او مصطفی میرسلیم و فریدون عباسی بودند. حمیدرضا حاجی بابایی قبل از آغاز رای‌گیری از نامزدی ریاست مجلس انصراف داده بود.

به گزارش رسانه‌های داخلی در رای‌گیری امروز، مصطفی میرسلیم و فریدون عباسی دوانی به ترتیب ۱۲ و ۱۷ رای به دست آوردند.

دوره ریاست مجلس یک ساله است و انتخابات هیأت رئیسه هر سال تکرار می‌شود.

چهار بلوک اصلی اصول‌گرایان سنتی، اصول‌گرایان نوظهور، جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها (دولت نهمی‌ها) در محلس یازدهم با هم رقابت دارند. رای ۷۰ درصدی قالیباف نشان داد که سکان مجلس به مدت یک سال در دست اوست. وزن جریان‌های عدالتخواه، پایداری و احمدی‌نژاد در مجموع ۵۷ رأی بود. ۲۸ نماینده‌ای که عضو فراکسیون انقلاب نیستند، اقلیت اصلاح طلبان را تشکیل می‌دهند.

در ادامه رای‌گیری برای هیئت رئیسه مجلس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۲۰۸ رأی و علی نیکزاد با ۱۹۶ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه موقت مجلس یازدهم انتخاب شدند.

روز گذشته در نشست فراکسیون اصلی مجلس عبدالرضا مصری، علی نیکزاد، الیاس نادران، علیرضا منادی، سیدرضا تقوی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدمهدی زاهدی برای نایب رئیسی مجلس اعلام کاندیداتوری کرده بودند. هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ۱۲ پست دارد. همچنین در مجموع، ۲۸ نفر برای دبیری و ۱۶ نفر نیز برای ناظران هیئت رئیسه مجلس یازدهم اعلام آمادگی کردند.

مدیریت قالیباف در زمان حضور او در شهرداری در معرض انتقادهای گوناگون، از جمله اتهام‌های جدی فساد مالی قرار داشت. اسناد حسابرسی شهرداری که از سوی یک شرکت حسابرسی خصوصی در ماه‌های آخر سال گذشته تهیه شده بود، میزان بدهی بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری تا پایان زمامداری قالیباف را تأیید کرد. سمیع‌الله حسینی مکارم، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران نیز دو سال پیش گفته بود ۹۰ درصد واگذاری‌های املاک شهرداری تهران در دوران قالیباف غیرقانونی بوده است. با این حال، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حمایت اصول‌گرایان از او در مجلس شورای اسلامی مسکوت ماند.

محمدباقر قالیباف بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به «دشمنان انقلاب» نسبت داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    اين شد يك تناسب واقعي بين خصايص وصفات مسئولين و حقيقت موجوددر دستگاه حكومت اسلامي، در جمهوري دزدسالاران شياد ، شناخته شده ترين چهره دزد و فريبكار، هدايتگر قوه قانونگذاري دزدان شد،اين موفقيت نتيجه چهل سال تلاش و آزمون بوده كه نهايتاً به اين نقطه رسيد تا دزدي پرونده دار و دروغگو با هماهنگي و يگانگي كامل با سازمان وساختار حكومت به مهمترين جايگاه قانونگذاري رسيد. اين بد نيست، دو گانگي و تظاهر ديگر رنگ باخته است و حكومت ديگر سودي در تزوير نميبيند.

  • ذره‌بین

    راه یافته به مجلس بیت رهبری، توسط رهبر جمهوری اسلامی به ریاست مجلس گمارده شد. خخخخخخ!