ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میراث قالیباف برای شهرداری تهران: ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی

بر اساس اسناد تهیه شده از سوی یک شرکت حسابرسی خصوصی، میزان بدهی شهرداری تا پایان شهریور ۹۶ نزدیک به ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان بدون محاسبه جرایم تسلیهات بانکی است.

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران جزییات تازه‌ای را از بدهی‌های شهرداری در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران فاش کرد. اسناد حسابرسی شهرداری که از سوی یک شرکت حسابرسی خصوصی و بدون دخالت مدیریت فعلی تهیه شده، میزان بدهی بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری تا پایان زمامداری قالیباف را تایید می‌کند.

در دوران مدیریت قالیباف بر شهرداری، لابی‌ حامیان او مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شدند. عکس- آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران «ایرنا»، محمدباقر قالیباف به تازگی در یک برنامه تلویزیونی بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی منتسب به دوران مدیریتش در شهرداری تهران را دروغی بزرگ دانست. در پی این اظهارنظر او دوباره مشاجره‌هایی بین موافقان و مخالفان حول دوران مدیریت او در شهرداری رخ داده است.

به گفته سکینه اشرفی، معاون شهرداری تهران، رقم قطعی بدهی‌های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریور ۹۶، نزدیک به ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است که البته با توجه به افزوده شدن جرایم مربوط به تسهیلات بانکی بیشتر هم شده است.

اشرفی توضیح داده است که بخشی از این بدهی مربوط به «بدهی‌های قطعی و ثبت شده» است و بخشی دیگر مربوط به «بدهی‌های ناشی از توافقات» است.

به گفته اشرفی، بدهی‌های ناشی از توافقات شامل « مواردی است که در ردیف‌های بودجه‌ای ثبت نشده و پیمانکاران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری به‌صورت موردی کارهایی را برای شهرداری انجام داده اند.» میزان بدهی توافقات ثبت‌نشده تقریباً ۱۴ هزار و ۱۳ میلیارد تومان است.

پیمانکارانی که بر اساس این توافقات با شهرداری همکاری کرده اند به دنبال طلب خودشان هستند و برای تعیین تکلیف آن به جلوی ساختمان شهرداری مراجعه می‌کنند.

اشرفی درباره این توافقات گفت که برخی از تعهدات شهرداری فاقد اعتبار مصوب بوده است و محل درآمدی برای آنها پیش‌بینی نشده، تعهد انجام نشده، یا تعهدی که انجام شده در اصلاحیه‌های بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

اشرفی در نهایت تصریح کرده است که «کل بدهی‌های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریورماه ۹۶ تقریباً ۵۲ هزار و ۱۲۳میلیارد تومان است. این بدهی‌ها توسط یک شرکت حسابرسی خصوصی معتبر بر اساس مدارک و مستنداتی که توسط معاونت مالی و اداری ارائه کرده، احصا شده است. البته طی این مدت حتماً جرایم بیشتری مشمول تسهیلات بانکی شده و رقم قطعی قطعاً بیش از این است.»

مدیریت قالیباف در زمان حضور او در شهرداری در معرض انتقادهای گوناگون، از جمله اتهام‌های جدی فساد مالی قرار داشت. با این حال، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حمایت اصول‌گرایان از او در مجلس شورای اسلامی مسکوت ماند.

محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به «دشمنان انقلاب» نسبت داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    از این حرفها نزنید که دادستان کل حم جلب شما را میدهد ! همانگونه که شهردار بعد از قالیباف را تهدید کرد تا او استعفا داد، زیرا همین حرف را زده و سؤاستفاده را افشا کرده بود ! مصلحت نظام را در نظر داشته باشید !