ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نفتکش ضبط‌‌‌شده حامل بنزین ایران وارد بندری در آمریکا شد

یک نفتکش حامل #بنزین ایران که توسط ایالات متحده آمریکا ضبط شده، در کارترت، نیوجرسی پهلو گرفت. نفتکش Maersk Messina دومین نفتکش از محموله ۱,۱۶ میلیون بشکه‌ای بنزین ایران است که پس از توقیف در مسیر ونزوئلا، به آمریکا برده می‌شود.

یک نفتکش حاوی بنزین ایران که توسط ایالات متحده آمریکا ضبط‌شده، وارد بندری در ایالت نیوجرسی شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

شبکه خبری بلومبرگ با اتکا بر داده‌های ردگیری کشتی‌ها، از پهلوگرفتن یک نفتکش حاوی بنزین ایران در بندر شهر کارترت، واقع در ایالت نیوجرسی خبر داد.

این نفتکش که Maersk Messina نام دارد، دومین نفتکش از محموله ۱,۱۶ میلیون بشکه‌ای بنزین ایران است که پس از توقیف در مسیر ونزوئلا، به آمریکا برده می‌شود. بر اساس گزارش گمرک ایالات متحده آمریکا ماه گذشته نفتکش Maersk Progress نیز ۵۵۷ هزار و ۷۱۲ بشکه بنزین ایران را در نیویورک تخلیه کرد.

واشنگتن پیشتر اعلام کرد که چهار نفتکش حامل بنزین ایران را به اتهام نقض تحریم‌های نفتی توقیف کرده است، با این‌حال همزمان با لنگر انداختن نفتکش دوم در نیوجرسی، دعوای حقوقی بر سر مالکیت این نفتکش‌ها بالا گرفته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده پیشترضبط این محموله بنزین را به‌عنوان بزرگ‌ترین محموله‌ای که تاکنون از ایران گرفته‌شده ستود، اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان باید ادعای خود را مبنی بر این‌که این محموله متعلق به سپاه پاسداران بوده ثابت کند تا بتواند آن را به فروش برساند. سه شرکت بین‌المللی مبین، عمان و سوهار (Mobin International Limited, Oman Fuel Trading Ltd و Sohar Fuel Trading LLC FZ) شکایتی را مبنی بر رد این ادعا مطرح کرده‌اند.

به‌رغم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا، ایران تاکنون موفق شده بالغ بر ۲,۳۷ میلیون بشکه بنزین را به دست دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برساند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.