ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام‌رسان امن سیگنال در ایران فیلتر شد

برخی کاربران پیام‌رسان سیگنال از داخل ایران گزارش می‌دهند که دیگر امکان دسترسی بدون فیلترشکن به این اپلیکیشن را ندارند.

برخی کاربران پیام‌رسان امن سیگنال از داخل ایران گزارش می‌دهند که دیگر امکان دسترسی بدون فیلترشکن به این اپلیکیشن را ندارند.

پیام‌رسان سیگنال در ایران فیلتر شد ــ عکس: Shutterstock

شب گذشته ۲۴ ژانویه/ ۵ بهمن اولین گزارش‌ها از عدم دسترسی به سیگنال در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

کاربران بسیاری در طی ساعت‌های گذشته این اختلال را تایید کرده‎‌اند. تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ مقام رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده است.

امیر رشیدی، پژوهشگرامنیت و دسترسی به اینترنت با تایید خبر مسدود شدن سیگنال در تویتر خود نوشت:

ثبت کنیم در تاریخ که ایران در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه به وقت محلی ایران، وب سایت سیگنال را فیلتر کرد. خود اپلیکیشن هنوز کار می‌کند. البته این نکته را هم در نظر بگیریم که از ۱۷ام ژانویه هر از گاهی فیلتر و رفع فیلتر می‌شد. نکته‌ای که مهم است این است که سیگنال از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت که زیر مجموعه وزارت ارتباطات است فیلتر شده و نه در سطح ISPها. و فراموش نکنیم که آقای آذری جهرمی ادعا کرده بودند که فیلترینگ به مجموعه تحت مدیریت ایشان ربطی ندارد!

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پیش از این و از ۲۶ دی به ‌دستور«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» پیام‌رسان «سیگنال» از فروشگا‌‌ه‌های آنلاین اپلیکیشن ایرانی همچون کافه بازارحذف شده بود.

از ۲۵ آبان ۱۳۹۴همزمان با مسدود شدن نسخه وب تلگرام در ایران گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در سیگنال گزارش شده است. در آن مقطع پاول دوروف، مدیرعامل شرکت تلگرام در توییتی اعلام کرد دولت ایران از آنها درخواست ابزار جاسوسی کرده و به همین دلیل استفاده از سیگنال در میان کاربران ایرانی بالا گرفت.

نرم‌افزار سیگنال (Signal) توسط شرکت Open Whisper Systems تهیه و ارائه شده است. این نرم‌افزار حاصل ترکیب دو نرم‌افزار باسابقه دیگر است؛ یکی TextSecure که امکان گفت‌وگوی متنی را فراهم می‌کرد و دیگری نرم‌افزار RedPhone که امکان مکالمه صوتی بین کاربران در بستر اینترنت را میسر می‌ساخت.

سیگنال که هم بر روی iOS و هم بر روی Android اجرا می‌شود یک نرم‌افزار متن باز است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که وضعیت نرم‌افزار و ضریب اطمینان به آن را بررسی کرده و میزان ادعاهای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را بسنجند، در حالی که عمل‌کرد و شیوه اجرای برخی نرم‌افزارهای تجاری بر کاربران پوشیده است.

اعتماد به کارآیی سیگنال با توجه به توصیه افرادی چون ادوارد اسنودن درباره قابلیت‌های امنیتی موجب می‌شود که نرم‌افزار سیگنال را انتخاب مناسبی برای ارتباط ایمن و غیرقابل ردگیری و شنود بدانیم.

موج جدید استفاده و نصب سیگنال پس آن روی داد که پیام‌رسان واتس اپ اعلام کرد کرد که بنا دارد طیف وسیعی از داده‌های کاربران خود را با فیسبوک که صاحب این اپلیکیشن است به اشتراک بگذارد.

ابهاماتی که در مورد بروزرسانی اخیر واتس اپ وجود دارد، باعث شده اغلب کاربران به اپلیکیشن‌های پیام رسان رقیبی مثل تلگرام و سیگنال بپیوندند. دلیل این مهاجرت را می‌توان در تاکید این اپلیکیشن‌ها بر روی اهمیت حفظ حریم خصوصی دانست.

در روزهای گذشته، دفعات دانلود اپلیکیشن سیگنال در بیشتر نقاط دنیا و از جمله ایران که تلگرام از اردیبهشت ۹۷ در آن فیلتر است، روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

اما حکومت در ایران به دنبال اجبار کاربران به استفاده از آنچه به پیام‌رسان بومی مشهور شده است. بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران مردم بعد از فیلترینگ تلگرام علاقه‌ای به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نداشتند و همچنان اکثریت کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق (ص5)

    از دانایان و دوستاران ایران و ایرانی درخواست می‌شود تا روزانه مدتی را به روشنگری مردم ایران اختصاص دهند. حتی نوشتن چند سطر در یکی از وبسایتهای ارتباط جمعی قادر است تا این موج را ایجاد کند. اخیراً ج.ا اقدام به دستگیری گسترده فعالین مدنی کرده است. فعالین مدنی چون آگاهی می دهند دشمن رژیم و نظام متعفن آخوندی هستند. این نشان می‌دهد که باید نوشت و باید کار فرهنگی کرد. هر سطری که نوشته شود، و ده نفر آن را بخوانند، کمک خواهد کرد تا بیش از صد نفر آگاهی بیابند. باید نوشت و نوشته‌ها را نقد کرد. این حقیر در بالا 4 کامنت نوشتم. خوشحال می‌شوم دوستان فرهیخته آن را با سندان نقد بنوازند، یا اگر مطالب آن را درست یافتند، به آن مطالب دیگری بیافزایند. ابنگونه من ما می‌شویم، و دست در دستان هم کشورمان را از خائنان عمامه سفید و سیاه و چکمه پوش باز پس خواهیم گرفت. اگر بدانیم، اگر آگاه باشیم، می توانیم در عرض دو هفته کشورمان را باز پس بگیریم. خائنان را به یوغ بکشیم و عدالت و دمکراسی را به آرای عمومی بگذاریم.

  • ص 4

    این رژیم دست نشانده دمکراتهای آمریکاست. همانند طالبان افغانستان، اینها هرگز از بین نمی‌روند. ضعیف می‌شوند اما دمکراتهای آمریکا آنها را برای منافع خود حفظ خواهند کرد. اگر حتی ترامپ به تأسیسات اتمی و زیر ساختهای ایران حمله می کرد، اینها به بخشهایی از ایران می‌رفتند و مانند بشار اسد مابقی کشور را به امان خدا رها می‌کردند. آنها مشهد و خراسان را احتمالاً پایگاه خود می‌کردند. برای این رژیم متعفن، ایران مهم نیست. آنها در فکر حفظ خود هستند. تنها پاشنه آشیل این رژیم دانایی مردم و آگاهی مردم است. اما فقر دشمن آگاهی است. فیلتر دشمن آگاهی است. مسجد و آخوند و مفتی دشمن آگاهی و دمکراسی و دوست خرافات و جعلیات هستند. پس رژیم مردم را هر چه بیشتر فقیر خواهد کرد. ابزار آن را توسط سپاه مهیا کرده است. فیلتر هم می‌کند. آخوند و مفتی حرام لقمه هم تا دلتان بخواهد دارد. جنسشان جور است. حمایت غربی و شرقی هم دارند. در این میان مردم باید فقط به خود متکی باشند. دانش را بالا ببرند. و بهم بپیوندند. پیوستن مردم موجی را ایجاد خواهد کرد که قدرت آن از هر چه بمب در دنیاست، قویتر است. فقط باید مردم به قدرت خود آگاهی یابند. آنروز است که هیچ قدرت و ابرقدرتی قادر نخواهد بود چنین رژیم متعفنی را بر مردم ایران تحمیل کند.

  • ص3

    این تنها در سایه خطر جنگ و گرم کردن تنور جنگ امکان پذیر بود. بنابراین چهار بشکه باروت با تکنولوژی کره‌ای روسی هوا کردند و دم از نابودی کشوری زدند که امروز همان کشور آنها را در سوریه به امام چاهشان در زیر زمین متصل کرده است. بدین ترتیب، ترامپ از برجام خارج شد. سپاه دست به کشتار وسیع زد (آبان 98)، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، کشتن و دزدیدن مخالفان در داخل و خارج کشور، به زندان افکندن فعالین مدنی، اعدام و کشتن زندانیان سیاسی و ... از سوی دیگر، سپاه با دولت دزد و فاسد کمی زاویه داشت. چون دولت فاسد است به راحتی توسط قوه قضاییه افشاء و مفتضح شد. از سوی دیگر شریانهای اقتصادی کشور عمدتاً در دستان تعداد معدودی سپاهی یا وابسته به سپاه است. آنها دولت را به شدت تحت فشار قرار دادند. مردم را غارت کردند، تورم را بالا بردند، و کشور را در فقر و گرانی غرق کردند. هر چه بیشتر مردم در فقر غوطه‌ور شدند، شدت سرکوب اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بیشتر شد. این فقر تا هلاکت کامل تیم روحانی و از دور خارج شدن این دله دزدان ادامه پیدا خواهد کرد. تا اینکه مردم به جان آمده کلاً از حکومت بیزار شوند. نهایتاً یک سپاهی رئیس بعدی خواهد شد و کمی فضای اقتصادی و سیاسی را باز خواهد کرد.

  • ص2

    مردم ایران باید در فقر و گرسنگی و کمبود دانش و تکنولوژی و عدم پیشرفت فرهنگی و زیست محیطی و آلودگی آب و هوا و هزار درد و مرض دیگر بسر ببرند تا رژیم ملعون خامنه‌ای به بقاء ادامه دهد. تا پولهای مردم ایران در کشورهای پیشرفته بلوکه شود و هر روز دادگاهی بخشی از آنها را بالا بکشد، و پول نفت ما صرف خرید پیج و مهره با ده دوازده واسطه غربی و شرقی شود. و نهایتاً مشکل ما این باشد که پی یک مسجد توسط یک عده بیشرف شیعه تخریب شده و یک عده احمق تر از آنها زار زار بگریند که مسجدی برای انجام کارهای احمقانه ندارند. از سوی دیگر، منابع و جوانان و آینده کشور ماست که بر باد است و یک عده از دور به این حماقتها می خندند و حسابهای بانکی را مملو از پول مردم ایران کرده‌اند. ترامپ حماقتهای فراوانی مرتکب شد، بزرگترین آن افتادن توپ در زمینش بود که توسط عوامل خودفروش و خائن سپاه تحقق یافت. زمانی که برجام (آن قرارداد ننگین که به ضرر ایران بود) منعقد شد، دانایان و دوستاران ایران نفس راحتی کشیدند، چون جلو ضرر (چندین تریلیون دلار) حماقتهای خامنه‌ای گرفته شد. از آن سوی، عواملی خائن در سپاه دستور داشتند تا نیروی مدنی که در داخل شکل منسجمی داشتند سرکوب کنند.

  • ص 1

    سلام آقای فرشید تنفر شدید شما را از نظام آخوندی - لاتی سپاه درک می‌کنم. شما حرف دل کل مردم ایران را با کلماتی ساده بیان کردید. اما برادر من، این سفت کن، شل کن ترامپی - بایدنی که شما و کل مردم دنیا شاهد آن هستیم برای سقوط نظام متعفن ج.ا نیست. آنها فقط با این سیاستها، مردم ایران را از ریشه می‌سوزانند. شاید شما تعجب کنید! یک نوع شکنجه در سالهای گذشته، بسیار سر و صدا کرد: بدین ترتیب که پارچه‌ای را روی صورت زندانی دست و پا بسته می‌اندختند و شیر آبی را روی آن باز می‌کردند. با این روش، به زندانی نگونبخت حالت خفگی بدی دست می‌دهد. هر از گاهی که زندانی به حالت مرگ می‌افتد شیر آب را می‌بندند (جوبایدن)، و وقتی که زندانی نفسی تازه می‌کند، شیر آب را باز می‌کنند (ترامپ). در نهایت قرار نیست که زندانی بمیرد (مردم ایران تحت رژیم آخوندی)، همینکه مدام در حال زار باشد کافی است.

  • فرشید

    با سلام و دورود خدمت شما اقای ترامپ جمهوری اسلامی را خوب می شناخت و می دانست که همه انها دزد هستند وقتی که خامنه ای و پسرانش دزد هستند سایر زیر دستان ومسئولان کشور هم دزد هستند وهر روز با اختلاس های میلیاردی خود و اقا زاده های خودشان قلب مردم ایران را جریحه دار کرده اند مردم ایران جمهوری اسلامی را نمی خواهند و در انتخابات نمایشی رژیم در سال 1400 شرکت نمی کنند مردم از تک تک اخوندها پاسداران و نیروهای اطلاعات و انتظامی این رژیم فاسد متنفرند خامنه ای با نخریدن واکسن از امریکا و انگلیس به همه مردم ایران وجهان ثابت کرد که یک پیرمرد احمق کودن و لجباز است و دشمن مردم ایران است و افکارش قرون وسطایی است مذاکره و سازش اقای جو بایدن با جمهوری اسلامی و رفع تحریمها برعلیه این رژیم قاتل و جوان کش که توسط اقای ترامپ و مایک پمپئو در وزارت خزانه داری امریکا تصویب شد باید توسط اقای بایدن ادامه پیدا کند و افزایش یابد تا خامنه ای فاسد به زانو درآید و به غلط کردن گریه کردن و التماس بیفتد خامنه ای در22 بهمن 99 باید منتظر خیزش سراسری مردم ایران و شورش جوانان خشمگین باشد و خامنه ای باید بداند که تا قبل از اغاز سال 1400 رژیمش سرنگون خواهد شد و باید فشارهای تحریمها بیشتر شود و این فشارها لحظه ای متوقف نشود اگر اقای بایدن بخواهد با این رژیم فاسد سازش و مذاکره کند در واقع به خون پاک جوانان کشته شده در ابان 98 و کشته شدن 176 فرشته جوان در هواپیمای اوکراینی و ملت ایران بی احترامی و پشت کرده است و نباید تحریمهای این رژیم برداشته شود تا هرچه سریعتر این نظام سقوط کند و مردم ایران نجات پیدا کنند خامنه ای یا باید با امریکا و اسرائیل صلح کند و با این دو کشور روابط دیپلماتیک داشته باشد و در غیر اینصورت خامنه ای و مزدوران او سال 1400 را به چشم خودشان نخواهند دید و نابود می شوند *ند

  • پورشاسب

    این پیام رسان را من نصب کردم و زمستان امتحان کردم ۹۸ اون موقع با نت ج.ا مشکل داشت یا براش مشکل ایجاد میکردن باری فیلتر که نیست دسترسی به برخی سایتها مشکل شده مختل هست نت باری شنیدم بنی صدر رفته بود روی منبر که دو راس مثلث زور پرست اویزان شده بودند به ترامپ و دخیل بسته بودن حالا اگر بنیصدر اینقدر اطلاعاتش ضعیفه من تعجب نمیکنم که از ۵۷ قلابی در ایران که یه متعفنی به اسم خمینی را اوردن چرا و چگونه ایران چنین شده سایت ازانس ایران خبر متعلق به مجاهدین همان اویل نوشت این رهبر کره شمالی را میبینید روزانه ماشین لوکس و غذای لوکس و....تحریم تهش اینه یعنی این رضا پهلوی هم که دم از تحریم هوشمند میزند و مینویسد هوشمند باید باشند تحریمها تنها کسانی که طفدار ترامپ و تحریمهاش بوده و هستند ما مردم ایران هستیم چرا چون ما نه سهمی از ایران داریم و نه حقی در ایران و امیدوارم امریکایی ها ان کاری که با صدام و حزب بعث کردن با جمهوری اسلامی هم بکنند