ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتیجه نظرسنجی زمانه: مسمومیت دانش‌آموزان کار خود حکومت است

بیش از ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه معتقدند که مسموم کردن دانش‌آموزان کار خود رژیم است. به نظر اکثر پاسخ‌دهندگان، حکومت با انگیزه و هدف سیاسی و در واکنش به جنبش «زن،‌ زندگی، آزادی»‌ دست به این کار زده است. به نظر ۷۲ در صد، این تبهکاری خشم و اعتراض عمومی را برخواهد انگیخت.

موضوع پنجاه و یکمین نظرسنجی زمانه «مسمومیت دانش‌آموزان» و معنا و پیامد سیاسی آن بود.

این نظرسنجی از تاریخ ۱۷ اسفند (۸ مارس) تا ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) میان اعضای پنل نظرسنجی زمانه و دیگر مخاطبان زمانه برگزار شد.

۷۰۷ نفر در نظرسنجی زمانه شرکت کردند که از میان آنها ۵۸۹ نفر به تمام سؤالات پاسخ دادند.

۶۰ درصد شرکت‌کنندگان داخل ایران و ۴۰ درصد ساکن خارج ایران بودند.

۷۳,۵ درصد پاسخ‌دهندگان جنسیت خود را مرد معرفی کرده‌اند و ۲۳ درصد گفته‌اند که زن هستند و ۳,۵ درصد نیز گزینه «جنسیت دیگر» را انتخاب کرده‌اند.

عامل مسمومیت؟

۷۰,۵ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه معتقد اند که مسموم کردن دانش‌آموزان کار خود جمهوری اسلامی است. ۲۲ درصد اما عامل را نیروهای خودسر در داخل ایران دانسته‌اند.

۲ درصد اما فکر می‌کنند مسمومیت‌ها کار اپوزیسیون خارج از کشور و به نظر ۱,۵ درصد، کار کشورهای خارجی است.

مسموم کردن دانش‌آموزان کار کیست؟ 

عامل مسمومیت‌هادرصد
جمهوری اسلامی۷۰.۵
نیروهای خودسر۲۲
اپوزیسیون خارج کشور۲
کشورهای خارجی۱.۵
نظری ندارم۴

۸۹ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند این روایت را که حمله شیمیایی به دانش‌آموزان کار مخالفان حکومت یا کشورهای خارجی است، نمی‌پذیرند. تنها برای حدود ۵ درصد، عاملیت مخالفان حکومت و کشورهای خارجی روایتی قابل پذیرش است. 

هدف از مسموم کردن دانش‌آموزان؟

۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که اگر مسمومیت‌ها کار حکومت باشد،  انگیزه آن «سیاسی» و هدف ایجاد رعب و وحشت و انتقام از دانش‌آموزان فعال در خیرش «زن، زندگی، آزادی» است.

۱۵ درصد اما معتقد اند که اگر مسمومیت‌ها کار حکومت باشد، انگیزه آن «مذهبی» و هدف محدودیت و ممنوعیت تحصیل دختران و خانه‌نشین کردن آنهاست.

با فرض این‌که مسموم‌کردن‌ها کار حکومت باشد، انگیزه آن بیشتر چه می‌تواند باشد؟ 

درصد
سیاسی۷۰
مذهبی۱۵
نظر دیگری دارم۱۵

پیامد سیاسی حمله شیمیایی به دانش‌آموزان؟

به نظر ۷۲ در صد پاسخ‌دهندگان، این مسموم‌کردن‌ها خشم و اعتراض عمومی را خواهد برانگیخت. ۱۳ درصد اما بر این باور اند که این مسموم‌کردن‌ها باعث وحشت و سکوت و انفعال جامعه خواهد شد.

پیامد سیاسی مسموم‌کردن‌ها؟

درصد
خشم و اعتراض۷۲
وحشت و انفعال۱۳
بدون تاثیر۸.۵
نظری ندارم۶.۵

سرنوشت عاملان و آمران حملات شیمیایی به مدارس؟

۶۷ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی گفته‌اند که بر مبنای تجربه‌های پیشین حکومت افرادی را که نقشی در ماجرا نداشته‌اند به عنوان مقصر معرفی و مجازات می‌کند. به نظر ۲۶ درصد، اصلا پیگیری و پیگردی انجام نخواهد شد. ۳ درصد اما فکر می‌کنند که حکومت عاملان را به زودی معرفی و مجازات می‌کند. 

آیا حکومت عاملان و آمران این حملات شیمیایی را معرفی و مجازات خواهند کرد؟ 

درصد
بله۳
خیر۹۳
نظری ندارم۴

نظرسنجی‌های آینده

پنل نظرسنجی زمانه هم‌زمان با روز جهانی آزادی مطبوعات (سوم مه) راه‌اندازی شد. بنیاد رسانه‌ای زمانه تاکنون ۵۰ نظرسنجی برگزار کرده است.

رساندن صدای شما بدون کم‌و‌کاست در مورد مسئله‌های اساسی کشور وظیفه ماست و پنل نظرسنجی زمانه در همین راستا راه‌اندازی شده است. به همین دلیل از شما خواهش می‌کنیم که برای شرکت در نظرسنجی‌های آینده و نیز برای پیشنهاد موضوعات مورد نظرتان برای نظرسنجی در پنل ما عضو شوید. برای عضویت در پنل کافی است به چند سوال در این لینک پاسخ دهید. اطلاعات شما به صورت امن و ناشناس ذخیره خواهند شد و در اختیار هیچ طرف دیگری قرار نخواهد گرفت. پس از عضویت در پنل، در هر نظرسنجی ایمیلی با لینک آن برای شما فرستاده خواهد شد.برای ارتباط با پنل نظرسنجی از ایمیل روبرو استفاده کنید: panel@radiozamaneh.com

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    آخوند گرگی در لباس میش است. آخوند هیچ اهمیتی به انسانیت نمیدهد و از کشتن، شلاق زدن و تجاوز کردن، و از دروغ و از دزدی ابایی ندارد، او برای خود خدایی توهمی و دروغین دارد که به او اجازه میدهد بر جان و مال و ناموس مردم دیگر تسلط یابد. اعراب مسلمان در همان ورود اولش به ایران هزاران نفر را گردن زد و سوزاند و زنان و کودکان را هزار هزار سوار کشتی کرد و به عنوان برده فروختند. آخوند و کشیش، بزرگترین دشمن برای انسانیت است...

  • yas

    در اینکه کار خود این آخوندای حروم زاده است هیچ شکی نیست

  • بهنام

    با درود. چند نکته: - من از مخالفان این حکومت هستم و آرزو و امید قلبی دارم به زودی در جشن های شبانه روزی خیابانی نجات مملکت از چنگال این اهریمنان شرکت داشته باشم. - در این نظرسنجی کسانی که پاسخ "نظری ندارم" داده اند را باید پرسید پس چرا شرکت کردی؟! شما در مقایسه با کسانی که نظری ضد مردم و میهن داده و گفته اند مسمومیت کار دشمنان بوده، پست تر *. - دستاورد رژیم از این ترور و سایر ترورهای مشابه، مثل شاه چراغ، بهشت زهرا، رژه نظامیان، و و و: اول ایجاد وحشت عمومی، احساس ناامنی و لذا راضی شدن اکثریت مردم به ثبات حکومت دوم از میان برداشتن تعداد زیادی از مخالفان به بهانه معرفی تروریست ها و اعدام آن ها بدون ایجاد حساسیت داخلی و بین المللی و سوم ادامه به چپاول و تقسیم غنایم شامل منابع ، پول، و اراضی بین خودی ها و قدرت های شرق و غرب که کماکان این حکومت را سرپا نگه داشته اند.