ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهیه‌کنندگان مستند ضد روحانی: «با شناسنامه حرف می‌زنیم»

گروهی از تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان سی دی «من روحانی هستم» در یک نشست رسانه‌ای شرکت کردند. هدف آن‌ها این بود که به حاشیه‌های پیرامون این مستند پایان دهند.

تهیه‌کنندگان مستند «من روحانی هستم» در نشستی رسانه‌ای ادعا کردند که این مستند را گروهی از دختران دانشجو ساخته‌اند و اکنون دولت روحانی با کمک رسانه‌های اصلاح‌طلب قصد دارد در سایه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فضایی امنیتی به وجود بیاورد.

تهیه‌کنندگان این مستند دولت روحانی را متهم به «تروریسم رسانه‌ای» کردند. هویت کارگردان این مستند که در تیتراژ فیلم به عنوان «معصومه نبوی» معرفی شده همچنان پوشیده مانده است. عوامل مستند «من روحانی هستم» ادعا کردند که «معصومه نبوی» نام مستعار یک فیلمساز است که مایل نیست در رسانه‌ها حضور داشته باشد.

نشست خبری تهیه‌کنندگان و تویع‌کنندگان سی دی «من روحانی هستم» در خبرگزاری نسیم، از مجموعه‌های رسانه‌‌ای وابسته به سپاه پاسداران

شنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) در دفتر خبرگزاری «نسیم» میزگردی با شرکت تهیه‌کنندگان مستند «من روحانی هستم» برگزار شد. مدیر مؤسسه‌ای به نام «سفیر فیلم» که خود را «یاسر جلالی» معرفی کرد، شخصی به نام «حجت نیک‌ملکی» که ادعا کرد مدیر شبکه اجتماعی «افسران» است، همچنین خانمی به نام زهرا حقی، از کارمندان مؤسسه چندرسانه‌ای شفق در این میزگرد شرکت کردند.

خبرگزاری «نسیم» و همچنین مؤسسه چندرسانه‌ای «شفق» از زیرمجموعه‌های رسانه‌ای سپاه پاسداران و از تولیدکنندگان مستندی‌اند که با نام «من روحانی هستم» ۲ اسفند ماه ۹۲ در کشور به طور گسترده با بهای ناچیز و یا رایگان توزیع شد و حاشیه‌ها و جنجال‌هایی به وجود آورد. این حاشیه‌ها تا آن حد بود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را به واکنش واداشت.

مستند «من روحانی هستم» به طور رایگان توزیع می‌شود

حسن روحانی در مراسم گشایش بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، ۱۰ اردیبهشت (۱ مه) در سخنانی، بدون آنکه از این مستند نام ببرد، از منتقدانش خواست که با شناسنامه سخن بگویند و نه به نام ملت.

پس از سخنرانی رئیس جمهوری، روزنامه شرق هم در گزارشی که در شماره ۲۰۰۷‌ این روزنامه منتشر شد، اعلام کرد که شخصی به نام «معصومه نبوی» به عنوان کارگردان و سینماگر وجود ندارد و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هیچگونه نشانی از تهیه‌کنندگان و سازندگان مستند «من روحانی هستم» در دست نیست.

اکنون تهیه‌کنندگان مستند ضد روحانی در نشست رسانه‌ای‌شان تلاش کردند به این واکنش‌ها پاسخ بدهند.

شخصی که خود را با نام «حجت نیک‌ملکی» و به عنوان مدیر شبکه اجتماعی «افسران» معرفی کرده بود، ادعا کرد که ساخت مستند «من روحانی هستم» و توزیع آن در کشور باعث نابودی «فتنه‌گران و نظام سلطه» شده است. به گفته او، به همین دلیل روزنامه‌های طرفدار دولت آن را به موضوع اول کشور بدل کردند و حاشیه‌هایی به وجود آوردند.

در ادامه این نشست، شخصی که خود را با نام «یاسر جلالی» و به عنوان مدیر «سفیر فیلم» معرفی کرده بود گفت: «فکر می‌کنم مستند از جنس کارهای شبکه‌های اجتماعی است که برخی از اعضای هیئت دولت هم ورود به شبکه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دهند و فکر می‌کنم کار مثبتی در ساخت آن صورت گرفته است.»

او به عضویت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی«فیس‌بوک» اشاره می‌کند و همچنین به صفحه‌ای با نام «معصومه نبوی» در این شبکه اجتماعی که دربردارنده فیلم‌هایی در انتقاد از وزیر خارجه ایران و مشی او در مذاکرات هسته‌ای است.

در مستند «من روحانی هستم» نیز سازندگان و تهیه‌کنندگانش تلاش کرده‌اند نشان دهند که حسن روحانی اصولاً سازشکار است و صلاحیت مدیریت برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.

شرکت‌کنندگان در نشست رسانه‌ای خبرگزاری «نسیم» اما بارها به تأکید به این نکته اشاره می‌کردند که شأن رئیس جمهوری را حفظ کرده‌اند و قصد آن‌ها این بوده است که راه او را از راه فتنه‌گران متمایز کنند.

خانمی که به نام «زهرا حقی» و به عنوان کارمند مؤسسه چندرسانه‌ای شفق در این نشست رسانه‌ای شرکت کرده بود، در ادامه ادعا کرد که هدف تهیه‌کنندگان مستند ضد روحانی این بوده است که پس از هشت سال دوری رئیس جمهوری از فضای رسانه‌ای کشور، تصویر درستی از او ارائه دهند.

او از خاطرات رئیس جمهوری ایران و از خاطرات هاشمی رفسنجانی به عنوان منابع مورد پژوهش برای ساخت این مستند یاد کرد. او حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون مستند ضد روحانی را با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی کردن یارانه‌ها مرتبط دانست و سپس شناسنامه‌اش را مقابل دوربین‌ها گرفت و در واکنش به سخنان رئیس جمهوری گفت ما با شناسنامه حرف می‌زنیم.

در این نشست رسانه‌ای شخصی به نام «معصومه نبوی» که به عنوان کارگردان مستند ضد روحانی معرفی شده بود، شرکت نداشت. زهرا حقی ادعا کرد که «معصومه نبوی» یک نام مستعار است و سازنده این فیلم مایل نیست در رسانه‌ها حضور داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بخش دوم مستند روحانی؛ این‌بار در دفاع از او | خبرگزاری موج سبز

    […] گروه چند رسانه‌ای شفق می‌گوید هنوز هیچ ویدئویی از مستند «من روحانی هستم ۲» از سوی این گروه منتشر نشده، اما قصد دارد به زودی بخش دوم این مستند را تولید و در کشور توزیع کند. […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 45

    […]  تهیه‌کنندگان مستند ضد روحانی: «با شناسنامه حرف می‌زنی… رادیو زمانه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ تهیه‌کنندگان مستند «من روحانی هستم» در نشستی رسانه‌ای ادعا کردند که این مستند را گروهی از دختران دانشجو ساخته‌اند و اکنون دولت روحانی با کمک رسانه‌های اصلاح‌طلب قصد دارد در سایه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فضایی امنیتی به وجود بیاورد. […]

  • Majid

    گر از «شناسنامه حرف میزنیم» چرا که از شناسنامه خامنه ای اول حرف نزنیم و از حقیقت چگونگی رسیدنش به مقام رهبری پوشالیش سخن نگوییم؟ به هر حال روحانی هم حرافی بیش نیست همچون همقطارانش. و نکته در اینجاست همانگونه خمینی اختلاف مصنوعی میساخت و حکومت میکرد خامنه ای هم خط امام را دنبال نموده و با مغشوش نمودن صحنه و  ایجاد «جنگهای زرگرانه» به رهبری «تزویرکارانه» خود ادامه میدهد تا رسیدن به اجل نهایی خود. و آنگاه و فقط آنموقع شناسنامه واقعیش در درگاه خداوند به زبان افتاده و از سیر تا پیاز آنرا نقل خواهد کرد. بدون هیچ کم و زیادی.

  • بهنام

    اینها دارای حاشیه امن هستند و هیچکس کاری به آنها ندارد و فیلمشان هم بدون مجوز ساخته شده و اتفاقآ خوب است که اینگونه همدیگر را رسوا میکنند و نشان میدهد که هیچ رحمی به همدیگر ندارند و اگر شرایط اقتضاء کند ، پته هم رو روی آب میریزند و خرخره همدیگر را میجوند . باید اسم اینگونه کارها را گذاشت جنبش بگم بگم ، که از کارهای ابلحانه و کودکانه همان کوتوله سیاسی آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد .

  • حمید

    خدا لعنتشون کنه این جماعت ...

  • علیان

    تا وقتی قدرت مداران ایران افراد بی هویت را وارد کارزارر سیاست کنند انها برای چپاول ملت حتی حاضرند شرافت و ناموس خود را هم به تارج بگذارند خدا عاقبت این وطن فروشان را ببا رسوایی شان در پیشگاه ملت بدتر از امروز نماید