ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات انتحاری در کابل؛ درگیری خونین در ولایت سرپل

افغانستان روز خونینی را از سر گذراند. حمله‌های انتحاری در کابل و در ولایت ننگرهار و درگیری در ولایت سرپل بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان، چندین کشته و مجروح به جای گذاشت.

افغانستان روز خونینی را از سر گذراند. حمله‌های انتحاری در کابل و در ولایت ننگرهار و درگیری در ولایت سرپل بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان، چندین کشته و مجروح به جای گذاشت.

در کابل یک خودروی «نیروهای بین المللی کمک به امنیت» «آیساف» مورد حمله قرار گرفت

در یک عملیات انتحاری در کابل یک خودروی نیروهای بین المللی کمک به امنیت، «آیساف» مورد حمله قرار گرفت. به گفته ایوب سلنجی، معاون وزیر کشور افغانستان در این حمله در محله «پل چارگی» کابل که تأسیسات بازداشتگاه ملی افغانستان نیز در آنجا قرار دارد یک رهگذر به قتل رسیده و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

یک سخنگوی «آیساف» ابتدا گفت سربازان خارجی در این حمله انتحاری آسیب ندیده‌اند، اما ساعتی پیش رسانه‌ها اعلام کردند که ظاهراً سه سرباز ناتو نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

نیروهای طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را پذیرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند چندین سرباز در این حمله به قتل رسیده‌اند. این دومین بار در طی یک ماه است که طالبان در کابل حمله انتحاری انجام می‌دهد. ۱۶ سپتامبر، پس از امضای معاهده امنیتی افغانستان با ناتو و آمریکا، طالبان در یک عملیات انتحاری سه سرباز ناتو را به قتل رساند و ۱۵ سرباز دیگر ناتو را هم مجروح کرد.

پس از امضای معاهده‌نامه امنیتی، ناتو ۱۲ هزار سرباز به افغانستان اعزام کرد و تعداد سربازان ناتو در این کشور را به ۴۰ هزار نفر ارتقا داد.

چند ساعت پس از حمله انتحاری در محله «پل چارگی»، در شمال کابل هم بمبی منفجر شد. به گفته مسئولان در این انفجار ۲۲ نفر، از جمله چهار کودک به قتل رسیدند.

در ولایت ننگرهار که در شرق افغانستان قرار دارد، در یک عملیات انتحاری مقابل یک بیمارستان یک زن افغان درگذشت و هفت تن دیگر هم مجروح شدند.

درگیری خونین در ولایت سرپل

ستیزه‌جویان طالبان در ولایت سرپل، در شمال افغانستان سر راه نیروهای امنیتی افغان کمین گذاشتند و به خودروی ارتش افغانستان حمله کردند. به گفته عبدالجبار حق‌بین، والی ولایت سرپل در این حمله ۱۴ سرباز افغان کشته شدند. برخی منابع گزارش داده‌اند که ۲۲ نفر در این حمله جان سپرده‌اند.

نمایی از صحنه پس از درگیری در ولایت سرپل

والی ولایت سرپل گفته است که ظاهراً نیروهای امنیتی تقاضا کرده بودند که جنگنده‌‌های شکاری ناتو به یاری آن‌ها بشتابد، اما جنگنده‌ها به موقع نرسیدند و بدون آنکه مواضع طالبان را بمباران کنند به پایگاه خود بازگشتند.

تبادل آتش بین ستیزه‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان یکشنبه، ۱۲ اکتبر آغاز شد و تا دو بامداد دوشنبه، ۱۳ اکتبر ادامه داشت. به گفته کاظم کنعان، سخنگوی پلیس افغانستان در این درگیری‌ها ۱۲ خودروی پلیس و ارتش افغانستان منهدم شده و ۱۳ سرباز و پلیس افغان و شش تن از نیروهای امنیتی مجروح شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رحیمي

    اطلاعات شما نا کافي هست حمله کابل در پل چرخي بود و شاهدان عیني ګفتند دو ماشین زرهي آیساف منهدم شد و طالبان هم ګفتند ۱۰ نیروی ناتو قتل شد در سر پل هم طالبان مې ګویند۴۰ سرباز دولتي را کشتند ، ۱۳ زخمي و ۶ تن هم اسیر ګشت ۱۵ عراده خودروی مربوط نیروهای ارتش افغان منهدم ګشته نیروهای دولتي قتل ۱۴ تن و اسیر شدن ۶ تن دیګر را تلۍید کرده است انفجار بم در شمال کابل که به ګفته شما ۲۲ تن و چهار کودک در آن کشته شده اند حقیقت نه دارد