ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس

بعد از حدود دو هفته اعتصاب و اعتراض، کارگران کارخانه واگن پارس اراک به سرکار خود بازگشتند اما به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصیاء سپاه مهلت دادند تا به وعده‌های خود عمل کنند.

بعد از حدود دو هفته اعتصاب و اعتراض، کارگران کارخانه واگن پارس اراک، که حدود ۹۰۰ نفر می‌شوند، به سر کار خود بازگشتند و به کارفرما و همچنین قرارگاه خاتم الاوصیاء سپاه مهلت دادند تا به وعده‌های خود عمل کنند.

اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس خاتمه یافت

کارگران این کارخانه بزرگ واگن‌ سازی از روز سوم دی ماه و در اعتراض به عدم تمدید قرارداد با نماینده کارگران اعتصاب کرده و دست از کار کشیده بودند. آن‌ها خواهان بازگشت به کار علی درخشنده بخت، رئیس اخراجی شورای اسلامی کار در این کارخانه بودند.

قرارگاه خاتم الاوصیاء وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سهام‌دار اصلی شرکت «واگن پارس» است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگران واگن پارس اراک از صبح روز دوشنبه ۱۵ دی و با وساطت اعضای نهاد کارگری این کارخانه تولید را از سر گرفتند.

اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس از ۹۰۰ کارگر اعتصابی این کارخانه درخواست کردند برای نشان دادن حسن نیت خود به مقام‌های محلی تولید را از سر بگیرند و به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصیاء جهت اجرای مصوبه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار علی درخشنده‌بخت زمان بدهند.

اعضای شورای اسلامی کار همچنین به کارگران قول داده‌اند با پایان اعتراض صنفی، از نظر حقوقی یا شغلی در معرض تهدید قرار نگیرند.

روز گذشته نیز گروهی از کارگران قصد داشتند «برای نشان دادن حسن نیت خود و دعوت کارفرما به اجرای مصوبه شورای تامین شهرستان اراک» به سر کار خود بازگردند اما حراست کارخانه مانع از ورود آنان شد و ۵ نفر از کارگران را برای «آزمایش اعتیاد» به یکی از آزمایشگاه‌های اراک منتقل کرد.

نحوه برخورد روز گذشته ماموران حراست، پایان اعتصاب را یک روز دیگر به تعویق انداخت.

پیش‌تر حسین بختیاری، فرماندار اراک، گفته بود «تنش‌های کارگری با اقتدار در حال پیگیری است و این تنش‌ها هرچه سریع‌تر پایان خواهد گرفت». او همچنین اعلام کرده بود  اجازه نخواهد داد این تنش‌ها دستاویز تبلیغی رسانه‌های بیگانه و معاند نظام شده و وجهه کشور را خدشه‌دار کند.

به گفته بختیاری، شرکت واگن پارس اراک قراردادهای کلان اقتصادی برای تامین نیازهای صنعت ریلی کشور را در دستور کار دارد که ادامه این اعتراضات به هیچ وجه جایز نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.