ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبا ۵۳ زندانیان سیاسی را طبق توافق با آمریکا آزاد کرد

دولت کوبا به وعده خود مبنی بر آزادی همه زندانیان سیاسی این کشور عمل کرد. آزادی دگراندیشان، بخشی از توافق تاریخی کوبا با ایالات متحده آمریکاست.

دولت کوبا به وعده خود مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی این کشور عمل کرد. آزادی دگراندیشان، بخشی از توافق تاریخی کوبا با ایالات متحده آمریکاست.

آیدا گالاردو و سونیا گارو از زندانیان کوبایی آزاده شده، پرچم کوبا را در آغوش گرفته‌اند.

دوشنبه ۲۲ دی ماه، مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که تمام ۵۳ زندانیان سیاسی کوبایی که آزادی آن‌ها مد نظر ایالات متحده بود، آزاد شده‌اند.

رویترز به نقل از  دیپلمات‌های آمریکایی نوشته است که  این حرکت کوبا «یک گام مهم» برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک در هاواناست. این مذاکرات قرار است هفته آینده برای عادی سازی روابط آمریکا-کوبا آغاز شوند.

کوبایی‌های تبعیدی که از شرایط بد زندگی در کوبا به آمریکا گریخته‌اند، می‌گویند همچنان زندانیان سیاسی لیبرال و یا هوادار آزادی در این کشور در بند هستند. آنها به دولت اوباما انتقاد می‌کنند که به مقامات کوبایی به اندازه کافی فشار نیاورده است تا همه زندانیان سیاسی کوبا آزاد شوند.

«اتحادیه میهنی کوبا» (UNPACU) - یکی از گروه‌های منتقد سوسیالیسم کاسترویی در داخل کوبا - به مقامات آمریکایی اطلاع داده که بسیاری از این ۵۳ نفر تنها با این شرط آزاد شده‌اند که فعالیت سیاسی نکنند. به افراد آزاد شده گفته‌اند که در صورت آغاز فعالیت‌هاشان، مجددا دستگیر خواهند شد.

بیشتر افراد آزاد شده در زندانی در شرق کوبا زندانی بودند؛ جایی که کانون‌ و خاستگاه گروه «اتحادیه میهنی» است. این گروه تند‌ترین جریان‌ منتقد دولت کوباست.

مقامات آمریکایی به رویترز گفته‌اند که تعداد اندکی زندانی سیاسی در زندان‌های کوبا باقی مانده‌اند و واشنگتن برای آزادی سایر زندانیان سیاسی کوبا که در لیست ۵۳ نفر نیستند، همه تلاش خود را خواهد کرد.

لیست دقیق این ۵۳ زندانی آزاد شده را آمریکا و کوبا هنوز منتشر نکرده‌اند.

پیش از این، روز جمعه ۹ ژانویه، الیزاردو سانچز، مدیر کمیسیون حقوق بشر و آشتی ملی کوبا از ‌آزادی ۲۵ دگراندیش این کشور خبر داده و افزوده بود که طبق توافق با آمریکا، قرار است ۵۳ زندانی سیاسی کوبا به تدریج ‌آزاد شوند.

در میانه ماه دسامبر، باراک اوباما اعلام کرد که مناسبات معلق شده آمریکا و کوبا پس از ۵۰ سال به حالت عادی در می‌آید. هم‌زمان اعلام شد که کوبا ‌آمادگی خود را برای آزادی ۵۳ نفر از زندانیان سیاسی این کشور ابراز کرده است. روند آزادی دگراندیشان کوبایی، بخشی از مذاکرات مربوط به نزدیکی سیاسی دو کشور است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 83

    […] امنیتی فاصله زیادی با راه پیمایان دیگر ایجاد کرده است. کوبا ۵۳ زندانیان سیاسی را آزاد کرد آمریکا پلیس فلوریدا از عکس سیاه‌پوستان در تمرین […]