ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان بلژیک کشور فلسطین را به‌شکل مشروط به‌رسمیت شناخت

نمایندگان پارلمان بلژیک در بروکسل از دولت این کشور خواستند که با در نظر گرفتن «زمانی مطلوب» کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسد.

به‌دنبال بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پارلمان بلژیک نیز در یک رأی‌گیری از دولت این کشور خواست تا کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسد. اما پارلمان بلژیک این اقدام دولت را به «زمانی مطلوب» و شرایطی دیگر موکول کرده است.

پارلمان بلژیک

به‌گزارش خبرگزاری بلگا (بلژیک)، این قطعنامه از پشتیبانی احزاب میانه و راست حاضر در دولت به رهبری شارل میشل، نخست‌وزیر لیبرال این کشور، برخوردار شد. اما برخلاف احزاب حاکم، اکثریت اپوزیسیون با این قطعنامه موافق نبود و خواهان به‌رسمیت شناختن «فوری» کشور فلسطین بود.

بر اساس این قطعنامه در به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین، دولت بلژیک باید چند ملاحظه را در نظر بگیرد، از جمله اثرات مثبت در روند صلح خاورمیانه، نتیجه رأی‌گیری در داخل اتحادیه اروپا و وجود یک دولت فلسطینی توانا در عمل.

نمایندگان پارلمان بلژیک همچنین خواهان ایجاد دولت فلسطین در مرزهای پیش از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ۱۹۶۷ شدند. در این سال اسرائیل نوار غزه، شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) و کرانه باختری اردن را اشغال کرد.

آخرین باری که پارلمان یکی از کشورهای اروپایی درباره به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین صحبت کرد در ماه دسامبر و در مجلس شورای ملی فرانسه بود. با تصویب قطعنامه غیرالزام‌آوری که مجلس فرانسه برای اقدام دولت در این زمینه در نظر گرفت، فشار برای از سرگیری روند صلح خاورمینه بیشتر شد.

پیش از آن، پارلمان کشورهای اسپانیا، بریتانیا و ایرلند از چنین طرحی پشتیبانی کرده بودند. سوئد به‌عنوان نخستین کشور غربی عضو اتحادیه اروپا در پایان ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی فلسطین را به‌رسمیت شناخت. اسرائیل این اقدام سوئد را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و سفیر خود از استکهلم را فراخواند.

تاکنون ۱۳۵ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند، از جمله بلغارستان، مالتا، لهستان، رومانی، جمهوری چک، مجارستان و قبرس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.