ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان: مرزبندی با انتخابات ۸۸ ملاک تائید صلاحیت

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان، پیش از اعلام اسامی نامزدها خبرساز شده است. شورای نگهبان و جریان‌های تندرو از داوطلبان می‌خواهند که از وقایع سال ۸۸ اعلام برائت کنند.

با آغاز فرایند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی، سخنگوی شورای نگهبان خواستار مرزبندی دقیق نامزد‌ها با «فتنه ۸۸» شد. همچنین گروهی از دانشجویان در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان، خواستار رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی شدند.

سخنگوی شورای نگهبان، گفتار و عمل کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ را ملاک بررسی صلاحیت نامزد‌ها دانست.

به گزارش تسنیم، نجات‌الله ابراهیمیان روز یک‌شنبه ششم دی، طرفداری از «فتنه» را خط قرمز نظام و رهبری دانست و گفت که رفتار و گفتار افرادی که برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، در این باره مدنظر قرار خواهد گرفت.

او هرگونه اظهار نظر یا عملی در باره وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ را ملاک شورای نگهبان و دیگر مراجع ذی‌صلاح در بررسی صلاحیت نامزد‌ها، عنوان کرد و گفت: «باید پرونده داوطلبان را بررسی کرده و ببینم که چه گفته و چه کارهایی انجام داده‌اند».

سخنگوی شورای نگهبان گفت، رفتار و گفتار داوطلبان باید طوری باشد که مصداق مشارکت با اقدام خلاف قانون که در سال ۸۸ اتفاق افتاد نباشد و افزود: «کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید مرزبندی روشن و مشخصی با فتنه سال ۸۸ و تبعات بعدی آن برای کشور، نظام و مردم داشته باشند.»

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعتراض‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت که به بازداشت گسترده و کشته شدن تعدادی از معترضان انجامید. مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتیجه این انتخابات به همراه زهرا رهنورد از بهمن ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

پیش از این معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران این اعتراض‌ها را بزرگ‌ترین ضربه به نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده بود. همچنین دبیر شورای نگهبان نیز در نمازجمعه تهران تائید صلاحیت‌ها را حق‌الناس دانسته و گفته بود که «مردم پاسخ کسانی را که در فتنه سکوت کردند، خواهند داد.»

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس هم قبلا اعلام برائت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی را شرط تائید صلاحیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس عنوان کرده بود.

بخشی از نیروهای نزدیک به اصلاح‌طلبان در دو سال گذشته، اعتراض‌های پس از انتخابات را تندروانه عنوان کرده‌اند.

هاشمی را رد صلاحیت کنید

در همین رابطه خبرگزاری فارس متن نامه‌ای منسوب به دفتر تحکیم وحدت به دبیر شورای نگهبان را منتشر کرده که خواستار رد صلاحیت هاشمی شده است.

نویسندگان این نامه، هاشمی رفسنجانی را «هم‌نوا با سران فتنه» خوانده‌اند که طرح شورای رهبری را به عنوان حیله جدید به کار گرفته و به همین دلیل او را فاقد صلاحیت لازم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری دانسته‌اند.

هاشمی رفسنجانی سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه جمهوری اسلامی، طرح شورای رهبری را مطرح کرد که با واکنش تند برخی از اعضای مجلس خبرگان و روحانیون روبرو شد. او چندی پیش نیز در گفت‌وگو با ایلنا بار دیگر این مسئله را امکان‌پذیر دانست و خواستار نظارت بیشتر مجلس خبرگان بر نهادهای زیر مجموعه رهبر جمهوری اسلامی شد.

نویسندگان این نامه از احمد جنتی خواسته‌اند که مانع تائید صلاحیت هاشمی رفسنجانی شود. پیش از این نیز سازمان بسیج مستضعفین با صدور قطعنامه‌ای از شورای نگهبان خواسته که در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با «شجاعت» و «قاطعیت» اقدام کند و صلاحیت افراد را به خاطر مصلحت تائید نکند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک ایرانی

    من چند بار این صفحه سر زدم ولی نظرم منتشر نکردید متاسفم ساعتها وقت میگذارم ولی باز هم منتشر نمیشود. شما رسانه های آزادی خواه و دنبال سکولار دموکراسی تنها امید ما دموکراسی خواهان ایرانی هستید تا مردم آگاه کنید. هنوز عده بالایی از مردم بین 10 تا 20 درصد بخاطر تعصبات مذهبی فریب این رژیم تبهکار آخوندی-نظامی میخورند و بقیه بویژه قشر جوان هم هر بار گول میخورند و با آوردن چند نفر به ظاهر اصلاح طلب د رانتخابات میروند در نمایش انتخاباتی شرکت میکنند. من گفتم در صورتی گروه بنفش (حسن روحانی) و سبز (اصلاح طلبان) چون حداقل در ظاهر غرب ستیزی چندانی از خود نشان نمیدهند اگر در مجلس خبرگان اکثریت بگیرند شاید بتوانند خامنه ای برکنار کنند یا او تحت فشار قرار دهند تا شورای نگهبان تغییر دهد و د رنتیجه مچلس شورای ایران بتوانند قانینی اصلاحی وضع و دولت اجرا کند. چون حتی با وجود انتخابات آزاد تا زمانی نهادهای چون رهبری و شورای نگهبان و نظامیان تبهکار حکومت میکنند نهاد انخابتی کاری از پیش نخواهند برد برای دموکراس یو حقوق بشر و یا جلوگیر یاز اقدامات تروریستی و مداخله جویانه این رژیم یهودی ستیز و اسارئیل ستیز. امثال خامنه ای و مصباح و گروه لاریجانی و پایداری به صورت ایدئلوژیگ غرب ستیز و اسارئیل ستیزند و میخواهند جنگ آخر الزمانی در جهان و غرب اسیا براه به اندازند. بر خلاف ادعاهایشان سنی ها نیز قبول ندارند. به صراحت به خلفای اول ودوم بویژه عمر فحاشی میکنند او را قاتل دختر پیامبر اعلام میکنند. بروید بنرهای آنهادر شههرهای مختلف ببنید.

  • nader

    در حایکه حکومت اسلامی ایران ظزف ۸ سال حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار را بباد داد٬ دولت افعانستان ایجاد درآمد ۱۱۴ میلیارد افغانی را که که بمراتب رقم ناچیزی است ٬ پیروزی اعلم میکند: وزارت مالیه (دارایی) افغانستان می‌گوید عواید دولتی این کشور در سال جاری بیش از انتظار به 120 ملیارد افغانی رسیده‌ و سبب شده تا صندوق وجهی بین‌المللی (صندوق بین المللی پول) برای افغانستان کمک تشویقی نماید. محمد اکلیل حکیمی، وزیر مالیۀ افغانستان روز شنبه 26 دسامبر به خبرنگاران گفت که پالیسی حکومت وحدت ملی خودکفایی و تمویل (تامین) بودجۀ مالی از طریق منابع داخلی می‌باشد. به گزارش رسانه های افغانی، آقای حکیمی افزود صندوق وجهی بین‌الملل 114.2 ملیارد افغانی را برای سال 1394 شمسی برای حکومت افغانستان هدف تعیین کرده بود اما آنچه که دولت بدان دست یافت بیش از هدفی است که صندوق بین المللی پول تعیین کرده بود. او خاطرنشان ساخت که وزارت مالیه با همکاری ادارات مربوط توانسته هدف تعیین شده را برآورده نموده و با شش ملیارد بالاتر، عواید (درآمدها) را به 120.75 میلیارد افغانی تا ختم سال مالی برساند. این مورد 21 درصد در مقایسه با عواید سال گذشتۀ خورشیدی افزایش را نشان می‌دهد که حکومت توانست با برآورده‌شدن آن 75 ملیون دالر !کمک تشویقی صندوق وجهی بین‌الملل را نصیب خود سازد.

  • hasani

    مطهری : یکی هم نوع برداشت از ولایت فقیه است که به نظرم در خیلی از اصول‌گراها این مشکل وجود دارد که فکر می‌کنند هر کاری انسان می‌کند اول باید نظر ولی‌فقیه را بگیرد. لذا قدرت ابداع و ابتکار در اینها وجود ندارد، خیلی طرحها بوده در مجلس مطرح شده و تا یک جاهای خوبی هم پیش می‌رود و چند وقت روی آن کار می‌شود و بعد در کمیسیون می‌آید، یک کسی می‌گوید ما دیروز با رهبری ملاقات داشتیم که آقا مخالف با این طرح بودند، آن طرح بایگانی می‌شود و در آرشیو قرار می‌گیرد.! الآن ما یک خطوط قرمز مصنوعی در مجلس داریم، مسائل مرتبط به قوه قضاییه اساساً در مجلس قابل طرح نیست، هر سؤالی که بپرسید در ارتباط با قوه قضاییه بایگانی می‌شود ! و به هیچ‌وجه مطرح نمی‌شود لذا هر کاری می‌خواهند می‌کنند، روزنامه می‌بندند، بازداشت می‌کنند و مجلس ساکت است و کسی هم نمی‌تواند جلویشان عرض اندام کند. علی مطهری به گوشه‌یی از چپاول و دزدی ارگانهای زیر نظر خامنه‌ای اعتراف کرد و گفت: یا درباره مسائل مرتبط به زیر مجموعه رهبری فلان نهاد مربوط به رهبری مالیات نمی‌دهد، هر کسی که درآمدی دارد باید مالیات بپردازد، مجلس هم جرأت ورود ندارد!

  • یک ایرانی

    خب، من در مطلبی از زمانه- متاسفانه اشتابهات زیاد تایپی- باندهای اصلی حاکمه در نظام دروغین جمهور یاسلامی ایران (ولایت فقیه مطلقه) گفتم. http://www.radiozamaneh.com/252481 برای باندهای بنفش (رفسنجانی، ناطق نوری، حسن روحانی....)، تجیه شرعی لازم وجود دارد، اموری چون تقیه یا آیه قران که میگوید الهه بزرگرتین مکر کننده است! اینها توجیه لام هست که به دروغ همه شده اعلام برئت کنند از ماجرای 88 است. مگر خمینی و خامانه ای و سران سپاه و بسیج و باندهای داشیعی لاریجانی و مصباح یزدی... همین تقیه و تمسک به آیه را نکردند. مگر 37 و بلکه بیش نیم قرن از سال 1341 و بلکه قبلترها، همیشه دروغ نمیگوند، پس اینان از نظر شرع شیعه دازده امامی بخصوص قرائت داشعی ولایت فقیه مطلقه هیچ مشکلی با دروغ ندارند و به نظر مکر زدن به این حکومت باری نجات ملت ایران از بزرگترین کارهای درست است. باید دو باند بنفش و سبز از تمام امکامانات قانونی استافده کنند تا با ندازه کافی کاندیدا برای دو مجلس (بویژه خبرگان) از فیلتر شورای نگهبان انجام دهند و در صورت شکست از رد شدن فیلتر، باید تحریم گشترده از سوی مردم صورت بگیرد و فاز سرنگونگی قهرآمیز رژیم به صوری جدی پی گیری ش.د . چون با یا وضع فعلی، رژیم درنهایت ایارن نابود میکند از جمله تجزیه ایران توسط قوم گراین و نابودی اقتصاد و فقر مطلق اکثریت بهطوری که ایارن وضع بدتر کشورهای شاخ افریقا خواهد شد! این حکومت سراسر جنایت و فاسد و ضد ایرانی از همان اوان انقلاب ضد ایرانی 1357، با دروغ و خدعه و نیرنگ به قدرت رسید و نیرنگ زدن به این رژیم کم ترین و اخلاقی ترین کاریست است کرد. به نظرم بشود با خدعه و نیرنگ این حکومت سرنگون کرد ت اینکه جنگ داخلی راه انداخته شود و چه بسا بخش اعظم زیرساختها و اراضی کشور دست برود عاقلانه تر است. وضعیت ایران خیلی وخیم است. حداقل چهار باند ضد ایرانی در چهار گوشه شکور رویای تجزیه ایران دارند، در سه منطقه کم اهمیت تر، یعنی آذربایجان، کردستان (مرکز سنندج و مهاباد) و بلوچستان رویای تجزیه ایران دارند. من شخصا این سه منطقه بی اهمیت میدادنم. با وجودی صرمایه عظیمی در اذربایجان و جنوب بلوچستان ما از دست مدیهیم و بندر مهم چابهار..! یعنی در بدترین حتالت هم این سه منطقه تجزیه شوند حیات ایرادان ادامه میابد. ولی منطقه چهرام یعنی نواجی جنوب و خوزستان، بسیرا خطرناکتر است. تجزیه این شکور، یعین از دست دادن سواحل استراتژیک جنوبی که تجارت و وادرات و صدارت و گاز و نفت و بخش اعظم صنایع درامدزای ایارن رد آن استقرار دارند. از دست دادن این منطقه جنوب، پایان کار ایران است. اگر ایران جنوب از دست بدهد مابقی کشور سطح اقتصادیشان از بدترین کشورهای فقیر جهان بدتر میشود. من در نظرات قبلی ام گفتم، یان یک انتخبات درون نظام است. چهار باند قدرت در ایران برای رقبت با هم در انتخابت شرکت میکنند. هر چهرا باند از جمله باند بنفش و باند سبز، از شرکای اصلی بوجود آوردن این ظنام ضد ایرانی هستند ولی دو باند بنفش و بویژه باند سبز تاکنون نشانهایی از خود نشان داده که به نظر میرسد منافع ملی ایرانیان برایش مهم است. نشانه هایی از دو باند بنفش و باند شبز ددیه میشود که میخواهند سیاست اشتابه و خسارت بار غرب ستیزی پیاین دهند. با امرکیا در نهایت به توافق و مراوده معمولی برسند و اگر رسما شعار نابودی اسارئیل نگویند ولی در عمل کرای علیه اسارئیل نکنند و مثلا دست از حمایت گروهای فلطنی که سنی هستند و تاکنون بارها به همین حکومن ج.ا. ایارن خیانت کردند مثل ساف و حماس... دست زا حمایت بردارند. ولی مطمئنا انها دست از حمایت از شیعیان لبنان و حزب الله و شیعیان عراق و سوریه بر نخواهند داشت. چون اینان عمیقنا به تشیع اعتثاد دانرد و وظیفه خودشان میدانندد از شیعیان حمایت کنند. ولی غرب و مشخصا اسارئیل نباید از حمایت ج.ا. ایران حزب الهه نگران باشد چنون اسارئبل دیگر از لبنان عقب نشنی کرده و اساس اسارئیل هیچ تضاد منافع حاصی با ایران و شیعیان ندارد. طرف حساب اسارئیل سنی های عرب فلسطینی و حامیان انها مثل عربستان سعودی است که ایارنیان شیعه اختلاف جدی با سنی ها دارند. بر حلاف دروغهای واضحی مسئولان جمهوری اسلامی دیگر اخوندهای شیعه میگویند، شیعه اصلا اهل سنت و وهابی و یانها مسلمان واقعی نمیداند. اخوندهای شیهه هم مانند سنی ها و وهابی ها همدیگر تکفیر میکنند. واقعیت ایسنت دشمنی جمهوری اسلامی بخاطر منافع ایران یا منافع شیعیان نیست، چون اساسا اسارئیل سیاست نیل-تا فرات که برخی مدعی اند دنبال نمکیند و دلیلش هم عقب نشینی های این حکومت از سینا و جنوب لبنان و حتی غزه. به نظرم اسارئیل مشکلش با ارعاب سنی فلسطینی سر قدس است وگرنه کرانه باختری را هم حاضرست رها کند. با تمام اینها این موضعات اصلا ربطی به منافع ایران و شیعیان نداردو اینها موضعاتی مروبط به اعراب سنی فلسطینی و اسارئیل است. متاسفانه سیاستهای غرب ستیزانه از جمله امریکاستیزی و اسارئل ستیزی، رژیم ولایت فقیه مطلقه/جمهوری اسلامی ایران و باندهای اصلی یعنی شماره یک و دو ... به دو سه موضع بر میگردر. اول افکار اشتباه خمینی و حتی مواضع مشکوک خمینی در دشمنی نابخرانه بارغب و امرکیا و اسارئیل است. این دشمنی حتی با صدام منجر به جنگ هشت ساله شد. شما متوجه مناظره رادیویی صادق زبکلاکم میکنم باری اولین بار گفت خود ایران متوانست جلوی حمله صدام بگیرد و در واقه رژیم ایارن صدام تحریک کرد به ایران حمله کند. مشکل دیگر، برخی از اخوندها/مجتهادان... شیع یا خارح ایارن است که گمان میکنند یک شخصی به نام امام زمان ظهور میکند و یک سری جنگهای آخر زمانی در شام و حجاز.. راه میاندازد که طرف مقابلش یهودی و سفیانیها (سنی ها) هستند! این یک مسئله جدی است. کارهاییی که مثل احمد کسوروی یا اکبر گنجی و غیره کرد عملا خواستند شیعیان از جمله آخوندها از این تصورات آخزالزمانی دست بردند چون حقیقتا این افکار آخر زمانی از سوی هر دین و مذهب چه شیعه ، چه سنی، چه وهابی، چه سلفی، چه یهودی، چه مسیحی... سرانجامش جنگ جهانی و نابودی بشریت است. امیدوارم بالخره نیوری خردورزی در محافل حوزه های علمیه و آخوندها غلبه کند و بدانند این تفکرات نه عملی است و ه بخردانه و سرانجام شومی برای بشذیت دارد. بشریت همه بدانند متفات بودن مثل نزاد و زبان در عقیده همیشگی خواهد بود. امکان اینکه همه بشریت بهی ک دین مثل شیعه دوادزده امانی یا وهابیتی ای هود راوردن محالست. بشریت هر روز به سمت خردگرایی میرود. خردگرایی امروز حکومت سکولار دموکراسی و سیستمهای اقتصادی بازار آزاد رقابتی بخض خصوصی بهترین شیوه حکومت داری میداند چون بلاترین بازدهی دارند. قطعا معایبی هست. ولی بایست این معیب باینروی خرد خل شود. باید پذیرفت، اخلاقیات تابع عرزف است. اخلاق با منشاء عقل جمعی در کشورهای متکثر و همریست بهترین هستند. اخلاق شذعی-دنینی کارش همین میوشد که امثال داعش میکنند. باید مردم اخلاق بر ااس عقل خوشان بپذیرند، بپرند زددی و دروغگویی و خیانت... بد است چون عقل جمعی میوید بد است و نه مثلا شرع و دین. چون اخلاق منبعث از شرع و یدن تا زمانی موثر است که افرد متعقئ به شذع یا دین باشند و یا اگر انحرافی در این شرع و یدن حاصل شود مثل سلفی ها و داعشیها اخلاق تبدیل ضد اخلاق میشود... بله من قبول دارم دول ابقدرتی مثل امرکیا باری منافع ملی شان گاه کارهای ضدانسانی مثل انتفجار هیروشیما کرذندف اما این کارهای ضدانسانی ضداخلاقی وقتی روی میدهد که جنگ جهانی اتفاق می افتد و حاکمیت قواننی بین الملی و تعند به قوانین بی امللیی از بین میرود. قطعا اگر امپراوریهای استعماری نبودند و آلمان ناری و بیه قوانین صلح بعد از جنگ جهانی اول رعایت میکرند جنایاتی مثل انتجار بمب اتم هم روی نمیداد. الان شرایط دارد به سمت جنگ جهانی میرود و متاسفانه رژیمهای ثل روسیه و ایران و سعودی و در کنار برخی از رغبیهیا دارند دوباره شرایط جنگ جهانی را بوجود میورند و پس باز بای نگران وقوع فجایعی مثل انفتجار اتمی دور زا انتظار نیست. مگر بپذیریم یک مذهب جدیدی از شیعه و سنی و وهابیت.. بوجود بیای بگوید هیچ فرقی نیکند که اسمتان چیست و اگر کسی الله و محمد و قرآن قبول داشت مسلمان است. ولی الان اینگونه نیست. باند های اول و دوم که گفتم کاملا تکفیری هستند. ولی موضوع ممن این نیست. باز تاکید میکنم هیچ نهاد انتخاباتی از شوراهیا شهر رگفته تا مجلس و ریاست جمهوری و انجمنها و اتحادیه هاف در ایارن هرگز توان تغییر سیاستهای کلان جهوری اسلامی ندارند. هرگز نخواهند تانست جلوی فساد و قانون شکنی بگیرند یا وضع حقوق بشر رد ایران بهبئد. دهند. تنها نهاد انتخابتی که شاید بتواند کاری بکند شورای خبرگان است و آن هم به شرطی که حداقل باندهای متعدلی مثل باند بنفش و چه بهعرت باند شبز اکثریت در ایرن مجلس بگیرند و این مجلس بتواند خامنه ای بر کنار بکند و یا او و بتش چنان تحت فشار قررا دهد که اعضای شورای نگهبان عوض کند و اعضای متعدل و اصلاح طلبی که دنبال غرب ستزی نباشند و به منافع ملی توجه کنند. اعضایی که دنبال حمایت از گروههای تروریستی سنی فلسطنی نباشندو دنبال تسلیح امثال حماس و غیره نباشندو اعضایی که حکومتشان را فقط در چاچوبه کشور فعلی ایارن بخواهند و مثل سعودی یا اردوغان رویا امپراتروی نداشته باشند و نخواهند رهبر جهان اسلام خیالی باشند. جهان اسلام یک خیال است. هرگز ما یک جهان اسلام یک دست نیستیم. به دهها سالام و قرئتها اغلب ضد هم داریم. اینان از سنی و شیعه تا وهابی و یغره هیچکدام همدیگر واقعا قبول ندارند و در محافل خدشان صراحتا همدیگر تکفیر میکنند. تمام این شعارهای وحدت اسلامی صرفا تبلیغات است. پس تنها ارزش شرکت اتنخابات در اسفند، به شرطی است که تعداد کاندیداهای باندهای بنفش و سبز به اندازه ای باشد که اکثریت مجلس خبرگان و بهد مجلس بگیرد. اگر تنها اکثریت مجلش شورا بیگرد ولی در خبرگان اقلیت شو.د هیچ امیدی به تحول نیست. چون تجربه مجلس ششم ثابت کرد شورای نگهبان تحت کترل حکومت خاکمنه ای و باند آخوندی-سپاهی تبهکارش اجازه هیچ اصلاح به نفع مردم ایران نمیدهد. حداقل کاری که میتواند جمهوری اسلایم ایارن/ولایت فقیه بکیند، پایان دادن به سایست زیان بار و اشتباه غرب ستیزی از جمله امرکیاستیزی و اسارئیل ستزی است. حتی اگر باند تبهکار آخوندی-نظامی حاکم همچنان به فسادها و ظلمهایشان ادامهدهند ولی سیاست غرب ستیزی و ارمکیاستیزی و اسرائیل ستزی پیاین دهند باز مردم ایران مشکلتشان کمتر میشود. من برهخی از منافعی که از پایان دادن به سیاست غرب ستیزی و امریکاستیزی و اسرائیل ستیزی نصیب مردم ایران میشود میگویم: 1- ایران از تحریمهای گسترده نجات میدهد 2- سرمایه های خارجی روانه ایران میکند 3- بازرهای صادراتی برزگی مثل اروپا و امریکا باری محصولات ایارن باز میشود 4- میزان تهدیدات مسنقیم و غیر مستقیم علیه تمامیت راضی کاهش میابد و خطر تجزیه یاارن بسیار کم میشو و این خودش هزینه کمتری به بیت المال ایران وارد میکند. 5- بخش بزرگی از متخصصان کشور میتوانند /ازادانه نیوری فکری و خدماتی شان دینای آزاد غرب مبادله کنند و سرانه درامد کشور بالا رود.

  • امیرعلی

    امام این مردم آن همه وعده داد و بعد پیمان شکنی کرد و گفت خدعه کردم !!!؟؟؟ او برای جهنم کردن دنیای مردم و ویران کردن وطن و ضعیف کردن اعتقادات سنتی مردم اینکار شیطانی را کرد ولی دیگران برای خیر و صلاح و کم کردن دردهای مردم و جلوگیری از ضرر و زیان و خسران بیشتر خدعه کنند!.. باری ، بهترین گزینه برای راه یابی به اصطلاح اصلاح طلبان خدعه است همه دروغ بگویند و فریاد بزنند ما طرفدار چهارآتشه ولایت فقیه و عنعنات آخوند و جمهوری اسلامی هستیم وخامنه ای سالم ترین و باسواد ترین و منطقی ترین رهبر جهان است و در دل خود لعنت و لجن به شخصیت نداشته خامنه ای و تمام مافیاهای موجود نثار کنند تا تائید صلاحیت شوند و بعد اگر هدفی برای اصلاح دارند بعد از گذشتن از سد شورای نگهبان مزاحم و مزدور بسم الله... راه برخورد با آخوند و سپاه و اطلاعات و بسیج و نقدی و شریعتمداری کیهان و جهنم مافیای بیت ووو که اقیانوس دروغ و جعل و پرونده سازی و دزدی و جنایت هستند استفاذه ابزاری از روش خودشان یعنی خدعه و بقول تاجیکها نیرنگ است.. آنها برای چپاول و غارت و نابودی ایران و ایرانی دروغ گفتند و میگویند ! اصلاح طلب ها برای خیر و صلاح و سازندگی به دروغ گویان و فاسدان دروغ بگویند ، کذام موجه تر و مفید به فایده تر است ؟ آنها با تمام بیسوادی و نادانی و جعل و جهلشان دروغ گفتند و میگویند ، اصلاح طلب ها صرفا برای ثواب به دروغ گویان فاسد که اکثرا مغفول و مفعول هستند خدعه کنند.... امسال پیر دیر اگر چه چو سال پیش خاموش و بیصداست - اما بگوش عقل شنیدم از او که گفت تنها ره نجات رهائی ز خفتگی است.