ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری لرستان و فارس

تداوم رکود اقتصادی، واحدهای تولیدی را از ادامه فعالیت بازداشته و نرخ بیکاری را افزایش داده است. افزایش نرخ بیکاری لرستان و فارس در پائیز پیامد تعطیلی واحدهای تولیدی است.

به‌رغم وعده مقام‌های دولتی مبنی بر بهبود وضعیت تولید، زنجیره رکود اقتصادی، تولید در مناطق مختلف ایران را زمین‌گیر کرده است. فعالان اقتصادی فارس، لرستان و اصفهان از تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی در این استان‌ها خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه تولید کنندات بتونی و تیرچه شیراز از تعطیلی و نیمه تعطیلی ۲۰۰ واحد تولید کننده محصولات بتونی در شیراز خبر داد.

سیروس فصحتی روز سه‌شنبه ۲۹ دی، به خبرگزاری "تسنیم" گفت که در یک‌سال گذشته از ۵۰۰ واحد تولیدات محصولات بتنی در شیراز، ۱۰۰ واحد به صوت کامل تعطیل و یک‌صد واحد نیز نیمه فعال شده‌اند. به گفته او، این مسئله به بیکاری حداقل ۵۰۰ شاغل و تعلیق ۵۰۰ فرصت شغلی دیگر انجامیده است.

او رکود در صنعت ساختمانی را عامل این وضعیت دانست و گفت که کاهش تقاضا در بازار مسکن، تقاضا برای محصولات بتونی را هم کاهش داده است. فصحتی پیش از این نیز از غیرفعال شدن ۲۰۰ واحد سنگ‌بری و بیکاری ۲ هزار کارگر این بخش خبر داده بود.

براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری استان فارس در پائیز امسال با هفت دهم درصد افزایش به نسبت تابستان به ۱۱. ۹ درصد رسیده است. پیش از این نماینده شیراز در مجلش شورای اسلامی از رکود در صنایع کوچک و بزرگ استان فارس خبر داده و خواستار تامین اعتبار بخش تولید شده بود.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز چند روز پیش از تعطیلی نیمی از معادن در استان فارس خبر داده و گفته بود که «از ۵۰۰ معدن موجود در این استان، تنها ۲۲۰ واحد فعال هستند.»

در همین رابطه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، کاهش قیمت محصولات فولادی و معدنی در بازار جهانی را یکی از دلایل رکود در صنعت فولاد و معدن دانست و گفت که «رکود ۲ هزار واحد سنگ‌بری استان اصفهان را تهدید می‌کند.»

پیش از این رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان، از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای تولیدی این استان خبر داده بود. محمدرضا برکتین گفته بود که براساس نتایج یک آمارگیری، ۳۰ درصد واحدهای تولیدی اصفهان تعطیل هستند و ۲۱ درصد هم با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد فعالیت می‌کنند.

همچنین رئیس هیات مدیره سنگ‌بران لرستان نیز روز ۸ دی، از تعطیلی نزدیک به نیمی از واحدهای سنگ‌بری این استان خبر داده و گفته بود که از ۳۷۰ واحد فعال این بخش، ۱۶۵ واحد به طور کامل تعطیل شدند و سایر واحد‌ها هم با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

براساس گزارش مرکز آمار، لرستان چهارمین استان ایران به لحاظ نرخ بیکاری بالا است. نرخ بیکاری پائیز در این استان، ۱۴. ۳ درصد اعلام شد که نزدیک به یک درصد به نسبت سه ماه پیش افزایش داشته است. همچنین از هر ۱۰ جوان این استان، شش نفر بیکار هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    مبلغ قرارداد مهاجم جدید تراکتور سازان مشخص شد. به گزارش وبسایت برنامه نود، سایت رسمی سازمان لیگ مبلغ قرارداد آلویس نانگ را ۶۴۸ میلیون تومان تا پایان فصل جاری لیگ برتر اعلام کرده است. هر بازی ۵۰میلیون تومن !! پولای مملکتو چجوری خرج میکنن!