ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۷ کارگر معدنی در نزدیکی طبس؛ بدون حقوق، بدون قرارداد، بدون بیمه

۶۷ کارگر معدن چیروک در نزدیکی

۶۷ کارگر معدن چیروک در نزدیکی طبس، گفته‌اند که سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و هیچ قراردادی نیز با کارفرمای خود ندارند.

یک فعال کارگری در طبس، در باره وضعیت این کارگران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفته است که این کارگران با ۱۵ سال سابقه کاری، در شرایط طاقت‌فرسا و غیرمعمولی معدن ماسه مشغول به کار هستند و اخیراْ هم کارفرمایشان با تهدید به اخراج، از آنها خواسته تا دو قرارداد سه‌ماه جداگانه، برای شش ماه اول سال امضا کنند.

علی محمدی، نماینده این کارگران معدن، درباره وضعیت بیمه آنها نیز به این خبرگزاری گفته است با وجود آن که سازمان تامین اجتماعی، شغل این کارگران را به عنوان مشاغل سخت وزیان‌آور شناسایی کرده؛ کارفرمای مربوطه از پرداخت سهم چهار درصدی بازنشستگی پیش از موعد کارگران هم طفره می‌رود.

این فعال کارگری، در بخش دیگری از گفته‌های خود به شرایط سخت کاری این کارگران و خطر ابتلای آنها به بیماری شغلی سیلیکوزیس هم اشاره کرده و در این باره به ایلنا گفته است که سیلیکوزیس، مانند بسیاری از بیماری‌های شغلی، می‌تواند تا چندین سال بدون علامت بماند و فقط از طریق عکس و رادیوگرافی ریه، آثار سیلیس قابل مشاهده است.

سیلیکوزیس یک بیماری شغلی مربوط به دستگاه تنفسی که در اثر تنفس طولانی‌مدت غبارهای سیلیس ایجاد می‌شود و در میان کارگران معدن شایع است. درمان مشخصی نداشته و تنها راه کاهش عوارض آن، خروج از محیط‌های آلوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.