ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ تن از فعالان سياسی و مدنی: رفع تحريم‌ها از تعامل جدی حکومت شروع می‌شود

۱۰۱ تن از فعالان سياسی

۱۰۱ تن از فعالان سياسی و مدنی ايرانی با انتشار بيانيه‌ای گفته‌اند رفع تحريم‌ها عليه ايران از تعامل جدی جمهوری اسلامی شروع می‌شود.

امضاکنندگان اين بيانيه ضمن بيان اين‌که قراردادن قطار سياست هسته‌ای در ريل‌های اعتدال وعقلانيت می‌تواند مهر پايانی بر ويرانی‌های ناشی از تنش‌زايی هسته‌ای حکومت ايران در هشت سال گذشته بزند، شرايط کنونی را برای حل مشکل هسته‌ای ايران "مساعد" خوانده‌اند.

آن‌ها با اشاره به وعده‌های حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در مورد رفع مسائل هسته‌ای ايران و تعامل با جهان و همچنين "عقب‌نشينی" آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در پوشش "نرمش قهرمانانه"، شرايط کنونی را برای حل مشکل هسته‌ای ايران فراهم ارزيابی کرده‌اند.

نويسندگان بيانيه آورده‌اند: "تنش‌زدايی هسته‌ای، پايان دادن به ماجراجويی و حرکت در جهت فرادست کردن رويکرد متعهد به «منافع ملی» در سياست خارجی رخداد مثبت و ارزشمندی برای کشور است."

به‌گفته آنان "بايد از فرصت به‌دست آمده در جهت ارائه پاسخ  سازنده به پيشنهادات ۱+۵ استفاده کرد و در  همکاری کامل با آژانس جهانی اتمی و رعايت مفاد معاهده عدم گسترش سلاح‌های اتمی، موانع پيش روی رعايت حق ملت ايران در استفاده صلح‌آميز از فن‌آوری هسته‌ای برداشته شود."

 اين فعالان سياسی و مدنی همچنين از يک سو " تلاش کنگره آمريکا برای افزايش تحريم‌ها" و از سوی ديگر "پافشاری يک‌جانبه بر ادامه غنی‌سازی اورانيوم در سطوح مختلف" را دو عاملی عنوان کرده‌اند که تأثير منفی در مسير تفاهم هسته‌ای گذاشته و مذاکرات هسته‌ای را به بن‌بست می‌کشانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.