ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب ۵۰ هزار کارگر در بنگلادش

نزديک به ۵۰ هزار تن

نزديک به ۵۰ هزار تن از کارگران بخش صنعت نساجی و توليد پوشاک بنگلادش دست از کار کشيدند و با تظاهرات در خيابان‌ها خواهان افزايش حداقل دستمزد در اين کشور شدند.

کارگران خواهان افزايش حداقل دستمزد به ۷۶ يورو در ماه شده‌اند.

در حال حاضر چهار ميليون نفر در بنگلادش با دستمزد ۲۸ يورو در ماه در بخش صادرات پوشاک کار می‌کنند. اين رقم در برابر ۱۵ ميليارد يورو درآمد دولت از اين بخش ناچيز است و به همين خاطر کارگران خواهان افزايش حداقل دستمزد به ۷۶ يورو در ماه شده‌اند.

اين در حالی است که دولت بنگلادش با افزايش ۲۰ درصد دستمزد حداقل موافقت کرده است اما کارگران چنين شرايطی را "غيرانسانی و تحقيرآميز" می‌دانند.

جنبش اعتراضی کارگری هر روز قدرت بيشتری در بنگلادش می‌گيرد و تاکنون بيش از ۳۰۰ کارخانه در نزديکی داکا، پايتخت اين کشور تعطيل شده‌اند.

کارگران معترض اتوبان‌ها را بستند و در مسير تظاهرات خود به چند خودرو آسيب رساندند.

در همين حال دولت مذاکرات خود را با کارگران اعتصابی و صاحبان کارخانه‌ها آغاز کرده است.

صاحبان کارخانه‌ها به‌شدت با افزايش حقوق کارگران مخالف هستند و می‌گويند کشورهای غربی به‌دليل ارزان بودن اجناس ما از بنگلادش پوشاک می‌خرند و اگر به حقوق کارگران افزوده شود اجناس نيز گران‌تر شده و مشتريان خود را از دست خواهند داد.

در ماه ژوئيه گذشته ريزش ساختمان چندين کارگاه پوشاک در اطراف داکا جان يک هزار و ۱۰۰ کارگر را گرفت.

از آن زمان اتحاديه اروپا بر بنگلادش فشار آورده است که اگر به شرايط امنيت کاری کارگران رسيدگی نشود مورد تحريم قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.