ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات هزاران يونانی عليه گروه نئونازی "طلوع طلايی"

يک هفته پس از قتل

يک هفته پس از قتل پاولوس فيساس، خواننده رپ توسط يک عضو گروه نئونازی "طلوع طلايی"، هزاران نفر از يونانی‌ها عصر روز گذشته، چهارشنبه سوم مهرماه (۲۵ سپتامبر) به خيابان‌ها آمدند و خواهان ممنوعيت اين حزب و نابودی "هيولای فاشيسم" شدند.

با فشارهای مردمی سرانجام مقام‌های دولتی در برابر خشونت‌های گروه "طلوع طلايی" واکنش نشان دادند.

به‌گزارش شبکه "فرانس ۲۴" فرانسه، دست‌کم ۱۰ هزار نفر در تظاهرات آتن شرکت داشتند و در بيشتر شهرهای يونان نيز هزاران نفر در اعتراض به فعاليت‌های نئونازی‌ها به خيابان‌ها آمدند.

با گذشت چند ماه از انفعال و گاه خشنودی مقام‌های دولتی در برابر خشونت‌های اعضای گروه "طلوع طلايی" به‌ويژه عليه خارجيان، سرانجام از چند روز پيش با فشارهای مردمی در اين‌باره، واکنش‌هايی از سوی مقام‌های يونانی ديده می‌شود.

روز چهارشنبه رسانه‌های يونان خبر دادند که دستگاه قضائی دستور تشکيل پرونده در ارتش، پليس و پايگاه‌های آنان در مورد طرفداران نئونازی‌ها را صادر کرده است.

از سوی ديگر قرار است دفاتر حزب "طلوع طلايی" نيز مورد بازرسی قرار گيرد.

اوایل این هفته، دو تن از اعضای ارشد پلیس در جنوب و مرکز یونان استعفا داده و چند تن از مقامات پلیس در جزیره‌ای در شمال آتن، از کار برکنار شدند. آن‌ها بازرسی احتمال وجود سلاح در دفاتر شعبه محلی "طلوع طلایی" رد کرده بودند.

حزب "طلوع طلایی" از انتخابات ماه ژوئن ۲۰۱۲ موفق شد وارد پارلمان يونان شود و حدود ۱۸ کرسی از ۳۰۰ کرسی آن را به‌دست آورد.

گفته می‌شود از ماه نوامبر چهار کشته و ده‌ها زخمی نتيجه فعاليت‌های گروه‌های نئونازی در يونان بوده است.

پاولوس فیساس، با نام هنری "کیلا - پی" خواننده‌ای ضدفاشيست بود و قتل وی موج تازه‌ای از خشم و اعتراض عمومی را در يونان برانگیخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.