ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی خامنه‌ای: برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، بجا نبود

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به نیویورک، برخی از رویدادهای این سفر را به جا ندانست.

به گزارش تارنمای اطلاع‌رسانی رهبری ایران، وی که امروز در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش، در دانشگاه شهید ستاری شرکت کرده بود؛ در اظهار نظری درباره‌ی سفر اخیر حسن روحانی به نیویورک گفت:"ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می‌کنیم. زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم."

رهبری جمهوری اسلامی در بخش دیگری از صحبتش‌های امروزش، درباره دولت آمریکا هم گفت که این دولت، دولتی است که به گفته او "در تصرف شبکه صهیونیسم بین‌المللی است و به خاطر صهیونیست‌ها مجبور است با رژیم غاصب مماشات کنند و نرمش نشان دهند."

این نخستین واکنش علی خامنه‌ای، به  سفر اخیر حسن روحانی به نیویورک و رویدادهای آن از جمله گفت‌وگوی تلفنی روحانی با همپای آمریکایی‌اش، باراک اوباما به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Abrahamian

    آین فرمایشات اقای خامنه ای دلایلی هم دارد که ما مردم عادی از انها بی خبریم. امریکا به کمک ایران به عراق و افغانستان حمله هایش را تنظیم کرد اما وقتی خرش از پل گذشت ایران را محور شرارت نامید.  درست است که امریکا سردمدار دموکراسی است اما هنوز با سیستم قضایی امریکا روبه رو یا اشنا نبوده اید تا ببینید چگونه یک وکیل حرامزاده با تحویل دادن دروغ های شاخدار و بی شاخ بر علیه شما حقیقت را وارونه جلوه میدهد.  قضات امریکا را میتوان با چند هزار دلار خرید و خلاصه اینکه ایران باید همیشه هشیار باشد و فریب نخورد گرچه ممکن است تا کنون کلاهی هم بر سر ایران رفته باشد.   در عین حال راه بهتری از ایجاد رابطه و مذاکره نه برای ایران و نه برای مریکا وجود ندارد و این فرصت را بایستی غنیمت شمرد و بتکار عمل را ایران بایستی در دست بگیرد و پیش قدم شود و مذاکرات را به جلو ببرد.  چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران به یک نیروی غیر قابل انکار منطقه ای و حتی فرا منطقه ای تبدیل شده اما همانطور که تا کنون عرض کرده ام ایران با دو مساله اساسی رو به روست:ا یکی از انها همین داروغه بازیهای نیروهای تنظامی است که بی جا و بی دلیل در امور شخصی مردم دخالت میکنند و مردم را ازار میدهند.  حل این مساله در دست اقای خامنه ای ایست و اگر ایشان چنین دستوری را به همه نیروهای نظامی و انتظامی و شبه نظامی بدهند این مشکل اجتماعی و تبعا ت ان از جمله اعتیاد و دیگر مشکلات اجتماعی قابل مدیریت میشوند.  مساله دیگر زیست محیطی است و در گرو یک بسیج عمومی برای نمک زدایی فلات ایران است.  این مشکل به شرط اینکه دست اندر کاران محیط زیست به ان توجه لازم را معطوف کنند قابل حل است و راهکارهای نسبتا ساده ای برای احیای محیط زیست به غیر از انچه تا کنون ارایه شده وجود دارند.    

  • babak

    ایشان توقع داشتند با چند مصاحبه و لبخند   و دروغ و فریب ٬ تحریمها لغو تا  به چپاول میلیاردی پول نفت ادامه دهند؟! !

  • Samad

    ”چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم.” و ما همچنین از آینه فراری بوده و بهمین دلیل خود را برترین و منطقی ترین و متعهد ترین  و همه چی ترین مخلوقات  عالم تصور میکنیم و از اینکه در گذشته چه بر سر امثال «ما ها» آمد بهیچوجه عبرت نگرفته و ککمان هم در عمامه و عبا و ریش تارنمایمان نمیگزد!  ای ماما!

  • مهدی

    گویا ایشان متوجه شدند که دیگر کسی برای "تغییر تاکتیک" های تکراری و ادواری نظام تره ای خرد نمی کند و جواب التماس و زاری های ظریف روحانی را به درشتی داده اند. حالا هم به ناز قرم قرمی می فرمایند که بعدها دستاویز سرکوفت زدن به این دولت و طرفداران مماشات با آمریکا باشد. فردا روزنامه ی کیهان برای این "برخی از آنچه" مثنوی هفتاد من لاطایل خواهد بافت و کفن پوشان اینطرف و آنطرف عربده ها می کشند که ما گفتیم آقا راضی نیست.به هر حال تا اطلاع ثانوی و تا وقتی خزانه ی تهی قدری آبگیری بشود باید صبر کنند وگرنه با شورش مردم و جیره خوارانی که مواجبشان نرسیده مواجه می شوند. خودمانیم در کل اگر فرمایش هم نمی فرمودند خیلی بد نبود. گاهی سکوت تاکتیک برتر حساب می شود.