ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مریم طوسی: زنی که در حجاب می‌دود

قهرمان دو آسیا

مریم طوسی، دونده زن ایرانی، است که موفق به دریافت مدال طلای دو می‌دانی در مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

او که بیشتر ۲۴ سال زندگی‌اش را ورزشکار بوده، رکورددار مسابقات ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر دو زنان ایران و اولین زن ایرانی است که موفق به دریافت مدال طلای دو می‌دانی در مسابقات قهرمانی آسیا شده است. آخرین حضور مریم در میادین بین‌المللی به بازی‌های «همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۳» در اندونزی بود که او توانست دو مدال طلا در دوی ۲۰۰ و ۱۰۰ متر کسب کند.

بزرگ‌ترین آرزوی مریم این است که فینالیست المپیک شود و جایگاه زن ایرانی را در دنیا نشان دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    "جایگاه زن ایرانی در دنیا" و مقوله تحمیلی "حجاب " دو مقوله ای هستند که با هم چندان فنافاتی ندارند. تا زمانی که اجحاف و تحمیل و محدودیت برای زن ایرانی وجود دارد، شکوفائی و پیشرفت محال است و رسیدن به قله های افتخار برای زن ایرانی رویائی بیش نیست. همین هفته پیش بود که تیم کاتای بانوان ایران به خاطر حجاب و دخالت مستقیم مرضیه اکبرآبادی، معاون ورزش بانوان ایران، از مدال طلا محروم گشتند. دیدن عکسهای ورزشکاران زن ایرانی در حال گریستن دل هر ایرانی آزاده ای را بدرد می آورد و خود گویای عمق فاجعه ای است که احتیاج به هیچ شرح و بسطی ندارد. به امید روزی که زن ایرانی، فارغ از هر گونه محدودیت و قید و بند های بیشماری که بر او تحمیل شده است ، بتواند روزی شایستگی های بیشمار خود را در جهان به منصه ظهور برساند.