ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ظريف‌ در مجلس گفت مکالمه تلفنی با اوباما و مذاکره طولانی با کری نابه‌جا بود"

در پی ارائه گزارش سفر

در پی ارائه گزارش سفر نيويورک توسط محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در روز يکشنبه، منصور حقيقت‌پور نائب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس گفت ظريف در اين نشست برخی اقدامات در آمريکا را "نابه‌جا" خوانده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنيم: نائب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس با اشاره به جزئيات اين جلسه گفت: "ظريف در اين جلسه اشاره‌ای به بيانات رهبر انقلاب درباره نابه‌جا بودن برخی اقدامات در آمريکا کرد و گفت که از نظر ما مکالمه تلفنی رئيس‌جمهور با اوباما جزو آن مصاديق نابه‌جا بودن مدنظر رهبر انقلاب اسلامی بوده و تصميم اشتباهی گرفته‌اند."

منصور حقيقت‌پور همچنين افزود: "وزير امور خارجه در اين جلسه به نمايندگان گفت که آمريکايی‌ها بايد قدم‌های زيادی برمی‌داشتند و بعد ما به تلفن آن‌ها پاسخ می‌داديم."

به‌گفته نائب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس محمدجواد ظريف در مورد ديدار با جان کری نيز گفته است چون پيش از اين سعيد جليلی، رئيس هيئت ايرانی در مذاکرات هسته‌ای هم با آمريکايی‌ها مذاکره کرده بود،  "نبايد اين گفت‌وگو طولانی شده و بايد در چهار ـ پنج دقيقه تمام می‌شده است."

حقيقت‌پور افزود: "[ظريف] اين طولانی شدن مذاکره با وزير امور خارجه آمريکا را هم جزو مصاديق اقدامات نابه‌جا بودن دانست."

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، برخی از رویدادهای این سفر را "نابه‌جا" دانسته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    هر چند به این آمریکاییها نمیتوان اعتماد کرد ولی بی اعتمادی هم خوب نیست ، باید هر دو طرف مناقشه گام های مثبت و با احتیاط بردارند که البته آمریکا به لحاظ افشای اسناد کودتای 28 مرداد و اینکه حتی محمدرضا پهلوی نیز از دو رویی و بی صداقتی آمریکاییها شکوه داشتند ، طرف آمریکایی می بایست بیشتر صداقت بخرج دهد و اعتماد مغشوش شده را مجددا بدست آورد و در ضمن وضعیت حاصله از ناکارآمدی دولت احمدی نزاد است که همین رهبر با بصیرت ! حامی اش بود و اصولگرها واقعا نشان دادند که کفایت لازم را ندارند و از قدیم هم گفته اند کار را باید به کاردان سپرد .