ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظريف: از اين پس هرچه بخواهم بگويم علنی و عمومی می‌گويم

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران از بازتاب سخنانش در جلسه غيرعلنی مجلس در روزنامه کيهان به‌شدت انتقاد کرد و گفت از اين پس هرچه می‌خواهد بگويد علنی و عمومی می‌گويد.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در صفحه فيس‌بوک خود از آن‌چه که روزنامه کيهان روز گذشته درباره سخنانش در جلسه غيرعلنی مجلس نوشت، انتقاد کرد و گفت از اين پس در جلسات علنی اظهارنظر رسمی خواهد کرد.

روز يکشنبه گذشته محمدجواد ظريف در جلسه غيرعلنی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از سفر هيئت ايرانی به نيويورک ارائه داد.

روزنامه کیهان روز گذشته در رابطه با اين جلسه در تیتر اول خود نوشت: “برخورد صادقانه وزیر خارجه، ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابه‌جا بود”.

روز گذشته مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران تیتر بزرگ روزنامه کیهان چاپ سه‌شنبه ۱۶ مهرماه را “فاقد صحت” دانست.

وزير امور خارجه ايران نيز در فيس‌بوک خود نوشته است که با ديدن "تيتر يک روزنامه"، " کمردرد و پادرد شديدی" گرفته و پس از مراجعه به پزشک معلوم شده که مشکلش "عصبی" بوده است.

به‌جز روزنامه کيهان برخی از نمايندگان مجلس نيز همين ادعای روزنامه کيهان را تکرار کرده بودند.

ظريف در فيس‌بوک خود نوشته است: "ياد گرفتم که هرچه می‌خواهم بگويم علنی و عمومی بگويم و گرنه بازار سوءاستفاده بسيار داغ است."

وی افزوده است: "باعث تأسف است که يک و نيم ساعت بحث جدی، صميمانه و خصوصی با نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که صراحتا توافق شده بود محرمانه و غيرقابل نقل خواهد ماند، در چند جمله خلاصه شد که هيچ ارتباطی با بحث مفصل من نداشت و به مطبوعات درز داده شد."

تيتر شماره امروز، چهارشنبه ۱۷ مهرماه روزنامه کيهان

ظريف با انتقاد از "کسانی که ادعای ولايتمداری دارند"، گفته است اين افراد "جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند و هيچ از خود نمی‌پرسند که اگر ايشان مصلحت می‌ديدند خودشان مصاديق را روشن می‌فرمودند."

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، برخی از رویدادهای این سفر را “نابه‌جا” دانسته بود.

وزير امور خارجه ايران در انتهای نوشته خود در فيس‌بوک آورده است: "من درس مهمی را آموختم. دوستان عزيزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سليقه خود به بيرون منعکس کردند، منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند."

اين در حالی است که روزنامه کيهان امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه بار ديگر تيتر بزرگ خود را به جلسه غيرعلنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محمدجواد ظريف اختصاص داده و به‌نقل از اعضای اين کميسيون نوشته است: "برخورد صادقانه ظريف خط سازش را به هم ريخت".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    یک عده ترسو فرصت طب و مطیع  عهده دار امر شده اند ک مرتب مجبور به دروغ و تکذیب میشوند!

  • احمد

    بنظرم کار حسین شریعتمداری خارج از دستور از بالا نمیتواند باشد(دفتر رهبری) و دفتر سیاسی سپاه نمی گذارند که این کشتی به گل نشسته ایران از جا کنده شده و در اقیانوس مهر و الفت و ملاطفت با سایر کشورها سازش و تفاهم داشته باشند و حرکت نماید،اینان نیز شعبه ای از طالبان افغانستان و پاکستان در ایران هستند ، دولت روحانی و رجال سیاسی ایران باید خط و مشی بسیار با احتیاط آقای خاتمی را دنبال نکنند و بدانند که مردم ایران پشتیبان آنان هستند و در ضمن حتی اگر جانشان نیز به مخاطره بیفتد مشکلی نیست بلکه آزادیخواهان و عدالت محوران همیشه سربدار هستند و خواهند بود مانند امیرکبیر .

  • Samad

    هیچ جای تعجب ندارد که همچون ارباب خودش خاتمی این ظریف هم بسیار دل نازک و شکننده است و هم ترسو و ضعیف. یادمان نرود صحنه نمایشی اشکهای «من غریبم» بازی خاتمی را در پایان تاتر ۸ ساله رئیس جمهوریش . و سفرهای گالیله احمدی نژاد و «میگم» میگمهای مسخره و قهرمانانه گرداندن دو دوره هاله نور بر سر خود و ما را.  حالامیل بفرماییم آش شله قلمکار روحانی را با نخودیهای مامانی داخلش. نوش جانمان.  

  • مهدی

    اصطلاح "نرمش قهرمانانه" با بی ذوقی معمول آقای خامنه ای برای فرار از وضعیت جاری که به وضوح یک "تسلیم ذلیلانه" و بسیار دیرهنگام دیگر مثل پذیرش آتش بس با صدام حسین است ابداع شد. اینبار مجری و صحنه گردان این عقب گرد نه شخص سیاس و متنفذی مثل رفسنجانی دهه ی شصت، که افرادی همچون آقای ظریف هستند. ایشان بجای غش و ضعف و نرمش های قهرمانانه از این دست می توانست با قدرت استعفای خود را روی میز رییس جمهور بگذارد و بگوید در این عرصه ی حیات و ممات یا جای من است یا جای امثال کیهان. تهدید مضحکی هم که در فیس بوک بیان داشته برد و نیمه عمری فیس بوکی دارد و نهایتاً به 4 عدد لایک ختم می شود و از دو روز دیگر همین آش و همین کاسه. مجلس و شخص آقای لاریجانی نشان داده که شدیداً مایل است در این نرمش همگانی نقش مربی یا داور را ایفا کند و به این زودیها دست از سر دولت بر نخواهند داشت و ظریف باز هم باید برای ادای توضیحات به پشت درهای بسته برود و با برانکارد بیرون آورده شود. دریغ از حتی یک رجل قوی سیاسی در این کشور!

  • Majid

    "وزیر امور خارجه ایران نیز در فیس‌بوک خود نوشته است که با دیدن “تیتر یک روزنامه”، ” کمردرد و پادرد شدیدی” گرفته و پس از مراجعه به پزشک معلوم شده که مشکلش “عصبی” بوده است."  حقا که این را میگویند «ظرافتی قهرمانانه!!!» اما مشکل ظریف و غیرظریف در نمایش جدید و بروی صحنه «نرمش احمقانانه» عصبی  نیست بلکه «عقلی» و «روانی» است که از پایین تا بالای نظام پوشالی حکومتی را در بر گرفته است.