ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی موقت بخش هایی از دولت فدرال آمریکا، تنش های دولت با جمهوری خواهان

احمد تقوی فعال سیاسی و دکتر آرام حسامی استاد علوم سیاسی و فلسفه و دبیر اجرایی موسسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی درباره علل و پیامدهای این تعطیلی می گویند

برای دومین بار در تاریخ آمریکاست که مردم این کشور شاهد تعطیلی بخشی از دولت فدرال هستند. این تعطیلی  برای مثال شامل برخی از پارک‌ها، موزه‌ها و بعضی از ادارات دولتی است که بودجه آن توسط دولت فدرال تامین می‌گردد و نه توسط ایالت‌ها. اولین بار این موضوع در زمان دولت کلینتون اتفاق افتاد.
ناظران این تعطیلی موقت را گفتمانی سیاسی و جناحی در آمریکا می‌دانند که با تصویب قانون بیمه های درمانی جانی تازه گرفته است. جمهوری خواهان به ویژه فراکسیون محافظه کار آن خواهان کاهش هزینه های دولت از جمله کاهش بودجه بیمه های درمانی هستند و دمکرات‌ها موضوع عدالت اجتماعی و به ویژه بیمه های درمانی برای خانواده های کم درآمد و بیمه درمانی برای حدود ۴۸ میلیون آمریکایی بدون بیمه های درمانی را مطرح می‌کنند.
موضوع آنجا پیچیده شده که بودجه سالانه دولت نیز در این میان باید توسط کنگره هر سال تصویب گردد. از سوی دیگر ۱۷ اکتبر ضرب العجلی است که کنگره آمریکا باید در مورد افزایش سقف بدهی‌های این کشور تصمیم بگیرد. این کشور اکنون حدود ۱۷ تریلیون بدهی دارد، که بخشی از آن نیز شامل وام از دولت‌های خارجی مثل چین است.
اما دعوای اصلی بر سر چیست که ده روز است بخش‌هایی از دولت فدرال به حالت نیمه تعطیل در آمده : مجلس نمایندگان که جمهوری خواهان در آن اکثریت را دارند مایل است دولت هزینه‌هایش را پایین بیاورد و در این مورد با دولت اوباما قبل از تصویب بودجه امسال وارد مذاکره شود. با اینکه لایحه بیمه های درمانی تصویب شده و به صورت قانون در آمده، اما فراکسیونی از این حزب بر روی تصویب بودجه آن مشکل دارد و می‌خواهد از دولت اوباما امتیاز بگیرد. جمهوری خواهان مایلند دولت وارد مذاکره برای کاهش بودجه دولت از جمله بودجه بیمه های درمانی که هزینه سنگینی را بر دوش دولت فدرال قرار خواهد داد، شوند. از سوی دیگر اوباما می‌گوید وارد هیچ مذاکره ای از جمله وارد مذاکره برای افزایش سقف بدهی‌ها نخواهد شد، مگر اینکه کنگره بودجه سالانه دولت را تصویب کند که کارمندان دولت بتوانند دوباره بر سر کار خود برگردنند و بخش‌های تعطیل شده دوباره باز گردد.
گفت وگوی پیش روی با احمد تقوی فعال سیاسی و دکتر آرام حسامی استاد علوم سیاسی و فلسفه و دبیر اجرایی موسسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی در مورد علل و پیامدهای تعطیلی موقت بخش‌هایی از دولت آمریکاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.