ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چند دانشجو به هنگام حضور روحانی در دانشگاه تهران

در زمانی که حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در تالار علامه امينی دانشگاه تهران از جو امنيتی در دانشگاه‌ها انتقاد می‌کرد، در بيرون سالن نيروهای امنيتی چهار دانشجو را بازداشت کردند.

روز دوشنبه ۲۲ مهرماه، به‌مناسبت گشايش دانشگاه‌ها در ايران، حسن روحانی در دانشگاه تهران حضور يافت و به سخنرانی پرداخت اما در بيرون سالن برگزاری مراسم، حراست دانشگاه تهران با همکاری ده‌ها نيروی امنيتی لباس شخصی از استقبال دانشجويان دانشگاه تهران از حسن روحانی جلوگيری کرده و چهار دانشجو را بازداشت کردند.

حسن روحانی در ميان دانشجويان

به‌گزارش هفته‌نامه حاشيه چاپ ايران، به‌منظور جلوگيری از حضور دانشجويان در مراسم سخنرانی حسن روحانی از روز قبل کارت‌های دعوت ويژه با هماهنگی رياست دانشگاه تهران تنها به تشکل‌های اصولگرای دانشجويی داده شده بود و امروز نيز نيروهای حراست دانشگاه تهران و لباس شخصی‌ها اطراف کتابخانه مرکزی را به وسيله داربست و زدن برزنت مسدود کرده بودند و اجازه رفت و آمد به دانشجويان دانشگاه تهران را نمی‌دادند.

اين مراسم در تالار علامه امينی دانشگاه تهران برگزار می‌شد و جعفر توفيقی، سرپرست وزارت علوم نيز  حسن روحانی را همراهی می‌کرد.

بنا به گزارش‌ها بين دانشجويان و نيروهای حراست دانشگاه تهران و برخی لباس شخصی‌ها درگيری‌های پراکنده‌ای رخ داد که در پی آن سه دانشجوی پسر و يک دانشجوی دختر دستگير شدند.

به گفته شاهدان عينی دانشجويان بازداشت‌شده در آغاز به ساختمان حراست دانشگاه تهران در خيابان ۱۶ آذر منتقل شدند و سپس به پليس امنيت تهران تحويل داده شدند. تا لحظه ارسال اين گزارش دانشجويان دستگيرشده همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

در تالار علامه امينی دانشگاه تهران، چند تن از دانشجويان به نمايندگی از تشکل‌های دانشجويی رسمی سخنرانی کردند که نماينده انجمن اسلامی ضمن ابراز اميدواری از بازتر شدن فضای دانشگاه‌ها و جامعه از آزادی زندانيان سياسی استقبال کرد و خواستار ادامه يافتن اين آزادی‌ها تا رفع کامل حصر رهبران مخالفان شد.

حسن روحانی نيز در سخنان خود گفت: "دانشگاه بايد محيط آزاد نقد و انديشه و اظهارنظر باشد."

وی افزود: "اين باعث سرشکستگی يک دولت است که دانشجويش و يا استادش به خاطر بهانه‌جويی عده‌ای دم فرو بندند و نتوانند اظهارنظر کنند."

رئيس‌جمهور ايران با بيان اين‌که "دانشگاه جای بيان اظهارنظر است" افزود: "اين دولت فشارهای محفلی بر دانشجويان را نخواهد پذيرفت."

روحانی گفت: "مگر دانشگاهی می تواند به مراتب والای علمی دست يابد اما استاد کلاس در بيان عقايد خود آزاد نباشد، بعضی تلاش می کنند ۷۵ يا ۷۶ ميليون جمعيت کشور را ضرب در دو کنند يعنی همه دو چهره داشته باشند يک جا که بحث نمره و ارتقای شغل است با يک چهره باشند و آن‌جا که زندگی آزاد است زندگی ديگری داشته باشند، ما اين را نمی‌خواهيم."

حسن روحانی تأکيد کرد: "اگر جو امنيتی ايجاد کرديد نفاق را توسعه داده‌ايد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    کارت‌های دعوت ویژه با هماهنگی ریاست دانشگاه تهران تنها به تشکل‌های اصولگرای دانشجویی داده شده بود!!! عجب  !دموکراسی اعتدالی  ان است ؟

  • Majid

    اگر که واقعأ روحانی از محافل دانشجویی خود وحشتی به دل مملو از هراس خود ندارد پس صدور  کارت‌های دعوت ویژه و مسدود کردن دانشگاه به هنگام حضورش در آنجااز برای چه؟  عکس ضمیمه هم بیانگر ضرب المثل «کبوتر با کبوتر باز با باز  - شود آخوند با آخوند زاده همساز» است که نمونه بارزی دیگر یست از اجتماعات فامیلی نظام از صغیر و کبیر در کنار هم.

  • jamal

    احمد خاتمی موضوع هسته‌ای را فقط يک بهانه برای «دشمنی» با جمهوری اسلامی ايران دانسته و گفته است: «امروز مشکل آنها موضوع هسته‌ای است، اين موضوع که حل شود، آنها مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنند و می‌گويند هر اختياری که مرد دارد بايد زن هم داشته باشد.»!!

  • بازداشت چند دانشجو به هنگام حضور روحانی در دانشگاه تهران - اخباربدون مرزاخبار بدون مرز

    […] مشروح خبر را از منبع آن بخوانید […]

  • jamal

    کجای دنیا  حاضرین در سخنرانی دانشگاه دستگیر میشوند؟!