ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای: متهمان امنيتی عفو شدند، ديگر عفوی در اين مورد نداريم

سخنگوی قوه قضائيه ايران گفت دستگاه قضائی زندانيان سياسی را به مناسبت‌های مختلف عفو کرده و ديگر هيچ عفوی در اين زمينه نخواهد بود. وی همچنين احتمال آزادی موسوی و کروبی را رد کرد.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه جمهوری اسلامی امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه در نشست رسانه‌ای خود گفت: "ما در مورد زندانيان به مناسبت‌های مختلف عفو داريم و چون متهمان امنيتی و فتنه عفو گرفته‌اند، در عيد قربان و غدير هيچ عفوی در اين خصوص نداريم."

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای: خاتمی همچنان ممنوع‌الخروج است.

به‌گزارش منابع خبری ايران، سخنگوی قوه قضائيه افزود: "البته راجع به ساير زندانيان در اين ايام عفو خواهيم داشت، ولی عفو امنيتی نداريم."

اين در حالی است که يکم مهرماه جاری غلام‌حسین محسنی اژه‌ای اعلام کرده بود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ۸۰ تن از زندانیان سیاسی، از جمله زندانیان مربوط به رویدادهای سال ۸۸ را مورد عفو قرار داده است.

محسنی ‌اژه‌ای امروز در مورد پايان محکوميت زندانيان سياسی‌ای که تاکنون آزاد شده‌اند گفت: "اين نادرست است محکوميت هيچ کدام از اين افراد تمام نشده بود اما در رابطه با کم يا زياد بودن مدت زمان باقی مانده از دوران محکوميتشان موضوعاتی مطرح است مثلا ممکن است يک فرد ۶ ماه از دوران محکوميتش باقی مانده باشد و فرد ديگر ۲ سال."

اژه‌ای درباره احتمال آزادی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان در عيد غدير مسلمانان، گفت: "گمانه‌زنی‌ها درباره آزادی موسوی و کروبی در اعياد پيش رو درست نيست و هيچ اتفاق خاصی در اين زمينه رخ نداده است."

سخنگوی قوه قضائیه ایران افزود: "در جريان فتنه ۸۸ ظلم بزرگی به مردم و نظام وارد شد که در آن افرادی دخالت داشتند که بعضی از آن‌ها به خارج از کشور رفته و برخی هم در داخلی حضور دارند."

اژه‌ای تأکيد کرد: "آن‌هايی که در داخل بر مظان اتهام قرار دارند بايد نسبت به جبران ظلمی که به نظام و مردم کرده‌اند اقدام کنند و ضمن توبه، خسارت‌هايی که زده‌اند را تأمين کنند که تاکنون در اين زمينه اتفاق خاصی نيفتاده است."

مسئولان جمهوری اسلامی از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران که در آن نزديک به يک سال عليه نتايج انتخابات در شهرهای مختلف ايران اعتراضات خيابانی برپا شد، به‌عنوان "فتنه" ياد می‌کنند و شرکت‌کنندگان در آن را "فتنه‌گر" می‌نامند.

سخنگوی قوه قضائيه در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی درباره خبر رفع ممنوع‌الخروجی محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری سابق ايران، گفت: "افرادی در جريان فتنه ۸۸ ظلم‌هايی را انجام دادند و آقايی که اسم او را برديد مسائلی متوجه وی است. اما هيچ اتفاق خاصی در رابطه با پرونده وی صورت نگرفته و گمانه‌زنی‌ها نادرست است و هنوز پرونده در مرحله قبلی است و هيچ اتفاق جديدی نيفتاده است."

در روزهای اخير برخی از روزنامه‌های ايران به‌نقل از "يک مقام آگاه امنيتی" از رفع ممنوع‌الخروجی محمد خاتمی خبر داده بودند.

نخستين بار در اسفند سال ۸۸ خبر ممنوع‌الخروجی خاتمی را عباس اميری‌فر، دبير اجرايی جامعه وعاظ تهران به‌نقل از يک مقام اطلاعاتی مطرح کرده بود.

اين خبر از سوی بعضی نزديکان دفتر محمد خاتمی تکذيب شد اما وقتی در فروردين سال ۸۹ خاتمی ناچار شد از سفر به ژاپن و شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمينه خلع سلاح هسته‌ای صرف‌نظر کند، موضوع علنی‌تر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    اصلاح طلبان و اعتدالیون متوجه هستند که چه هسارتی را برای هیچ به این مردم تحمیل کرده و می کنند. باز هم استخوان لای زخم گذاشتند بدون هیج دستاوردی. منظورم دستاورد برای مردم نیست که اینان هیچوقت به دنبالش نبوده اند بلکه به منافع سیاسی و اقتصادی اشاره می کنم که فکر می کردند نسیبشان خواهد شد. حالا جز اردنگی های متوالی چیزی گیرشان نمیاید. باید تهاجمی عمل کنند وگرنه در موقعیت تدافعی و عجز و لابه هیچ چیزی حاصل نخواهد شد

  • اَمان دولتشاهی

    این همه ظلم بر زندانیان باشرف مملکتِ عزیز ومظلوم ایران فقط بخاطر اینکه رژیم جمهوری چند صباحی دیگر بر مسنب قدرت تکیه بزند. تاسف روزانه دارم. آن روزی که امثالِ خامنه ای و فرقهٔ بی لیاقتِ ولایت فقیه، امثالِ احمدی نژاد و فرقهٔ بی منطقش که اقتصادِ ایران را به زانو درآوردند، حتمأ راهی زندان عدل و عدالتِ مردم ایران زمین خواهند شد. حتی جنابِ غلام‌حسین محسنی اژه‌ای هم راهی زندانی که شایستهٔ اوست خواهد شد. تاریخ به همه ثابت کرده اگر خونی بی دلیل بر زمین ریخته شود مسببش به دیوان عدالت جهت پاسخ گویی خواهد رفت. شکی در این مورد نکنید فقط امیدوار باشیم که نوبتِ شان خواهد شد. اصلی مهم در ک. ا.ر.م. ا. وجود دارد بر این مبنا که از هر دستی بگیری ، از دستی دیگر خواهی داد. در این دنیا بدی نکن که بدی خواهی دید.