ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئيات تازه از حمله مأموران به يک جشن تولد در کرمانشاه

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران جزئيات تازه‌ای را به‌نقل از شاهدان عينی از حمله مأموران جمهوری اسلامی به يک جشن تولد در کرمانشاه منتشر کرد. اين اظهارات حاکی از آزار و اذيت و رفتار تحقيرآميز مأموران با بازداشت‌شدگان است.

به‌گفته شاهدان عينی در اين جشن تولد ۷۵ مرد حضور داشتند و صاحب تالار پذيرايی نيز از اين موضوع آگاهی داشت.

۶۰ يا ۷۰ مأمور سپاه و بسيج، مسلح به کلاشنيکف، اسپری فلفل، کابل و تِيزِر پس از شام حدود ساعت ۱۲ و ۱۵ دقيقه نيمه‌شب به اين تالار حمله کرده و شرکت‌کنندگان در اين ميهمانی را کتک می‌زنند.

به‌گفته يک شاهد عينی مأموران به‌هنگام کتک‌زدن مهمان‌ها، آن‌ها را "کره‌خرهای همجنس‌باز" خطاب می‌کردند.

مأموران مهمان‌های جشن تولد را به‌شدت کتک زده، تلفن‌های همراه و دوربين‌هايشان را از آنها گرفته و ۱۷ نفر را که لباس‌های رنگی پوشيده بودند يا ظاهرشان مانند "اهل حق" بود به کلانتری محل منتقل کردند.

بنا به اين گزارش، افراد بازداشت‌شده که تمام مدت چشم‌بند داشتند سپس به يک بازداشتگاه نامعلوم منتقل شده و در آن‌جا لخت می شوند و لباس خاکستری‌رنگ زندان که مخصوص زندانيان اعدامی است را به تن آن‌ها می‌کنند.

اين افراد به‌طور مداوم تحت بازجويی قرار می‌گيرند و به اتاقک‌های کوچک تاريک که کمی از يک کيوسک تلفن بزرگ‌تر بود، برده می‌شوند.

آن‌ها را در اين بازداشتگاه مدام کتک زده و متهم به "همجنس‌بازی و شيطان‌پرستی" می‌کنند.

مهمان‌های باقی مانده در تالار پذيرايی نيز از سوی مأموران تحقير شده و پس از امضای تعهدنامه‌ای که اجازه خواندن متن آن را نداشتند، آزاد می‌شوند.

سرانجام همه بازداشت‌شدگان تا روز دوشنبه ۲۲ مهرماه با سپردن وثيقه‌های سنگين آزاد می‌شوند.

روز ۱۸ مهرماه جاری، تارنمای سپاه پاسداران استان کرمانشاه (نبی اکرم) از متلاشی شدن "يک شبکه چند ده نفری همجنس‌بازی و شيطان‌پرستی" در شهر کرمانشاه خبر داد.

 اين گزارش افزود که "چند تبعه خارجی از کشورهای عراق و بعضی از کشورهای منطقه" نيز در اين شبکه شرکت داشتند و چند ماه تحت نظر نيروهای امنيتی سپاه پاسداران بوده‌اند.

به نظر می‌رسد قصد سایت وابسته به سپاه از استفاده عنوان “همجنس‌باز” که معادل منفی “همجنس‌گرا” است، برای شرکت‌کنندگان در این میهمانی و بازداشت‌شدگان اخیر در واقع معرفی آن‌ها به عنوان افراد منحرف و مجرم بوده است.

این در حالی است که از سال ۱۹۹۰ میلادی سازمان بهداشت جهانی همجنس‌گرایی را از طبقه‌بندی بیماری‌ها خارج کرده و آن را پدیده‌ای طبیعی ‌می‌داند. امروزه در قوانین بسیاری از کشورهای جهان از همجنس‌گرایی جرم‌زدایی شده و حقوق آن‌ها از جمله “حق ازدواج” ـ در برخی از این کشورها ـ به‌رسمیت شناخته می‌شود.

ایران از معدود کشورهایی است که در قوانین جزایی آن برای روابط همجنس‌گرایانه مجازات‌های سنگینی از جمله “اعدام” در نظر گرفته شده است. همچنین در جامعه‌ ایران همجنس‌گرایی هنوز به‌عنوان یک پدیده طبیعی و سبک زندگی مورد پذیرش عمومی قرار نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.